Vana píše:i taková zdánlivá maličkost jako změna hustoty vzduchu s teplotou může hrát roli. Nejenže motoru chutná každý vzduch jinak, pokles teploty o 30°C znamená zvýšení aerodynamického odporu kvůli hustějšímu vzduchu o cca 10% !
Smrťák píše:čím studenější vzduch tím vyšší výkon motoru
nie,nie! Moj motor vobec neznasa nizke teploty, pod -10 uz vobec nechce ist do otacok a najlepsi vykon ma tak medzi +10 az +20 stupnov a najlepsie po dazdi.
merlin: To bude asi nejake specifikum Subaru Protoze jinak plati cim studenejsi vzduch, tim lepe. Na tomto princpu funguje treba vstrikovani N2O, to nakonec nedela nic jineho nez prudce ochladi nasavany vzduch...
pjanda: Asi to bude mapou riadiacej jednotky, ked je zima dokonca sa na volnobech motor chveje co nikdy boxer nerobi. Ale zase ma stale slusny vykon aj pri +30 a viac stupnoch kde pre zmenu Lexus prestava fungovat...
Vana: To bych nerekl. Pokud motor dovoli diky dosahnout vyssiho vykonu v nizsich otackach, znamena to, ze ho umi dosahnout za existence nizsich mechanickych ztrat, tedy i efektivneji.