Je to dalsi pekna ukazka, kolik tech faktoru je. Tento totiz muze hrat na dve strany a zalezi na aute a stylu jizdy, ktera prevazi. Pokles teploty zvysi hustotu vzduchu, coz na jednu stranu zvysi aerodynamicky odpor, ale na druhou stranu hustsi vzduch obsahuje vice kysliku a dokaze zvysit ucinnost samotneho spalovani. Navic studeny vzduchu muze zlepsit ucinnost chlazeni, coz dale zlepsi efektivitu chodi motoru.
Takze opet se z toho neda vyvodit nic jednoznacneho a zalezi jak jedete a cim jedete. Auto s velkym odporem vzduchu to spise pri vyssi rychlosti ztresta, naopak bud auto s malym odporem vzduchu, nebo pri pomale jizde vas to muze zvyhodnit. Take zalezi na atmosfericky vs. preplnovany motor - atmosfera na teplotu vzduchu az tak nereaguje, turbo velmi.
Opet lepsi empirie: ja dosahuji mnohem lepsich vysledku v zime, trebaze pri vysoke rychlosti. V 30 a vice stupnich nad nulou ma kazdy motor problemy a ty preplnovane obzvlast. Pamatuji to hlavne z Audi S3, kde byla ztrata vykonu/dynamiky/efektivity pri vysokych teplotach enormni.
Nejefektivneji dle mych zkusenosti auto jede za vlaheho letniho vecera. Zrejme kombinace vyssi teploty a vyssi vlhkosti vzduchu vytvari tu spravnou kombinaci

Milovník starých pořádků.
Skanz3n