Stránka 4 z 5

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: stř 28 čer 21:15
od Bond007
řidičBOB píše:To si ani nemyslím... Mladá generace se k autům, co tyhle vychytávky mají, masově nedostane, protože no money. Ta starší, která si to může dovolit (mezi ní se počítám už i já), se učila jezdit na jiných "strojích" a pokud jim bylo dopřáno, jezdit se naučili.
Podle mne jsou horší mladí, co si dnes jako první auto zadováží obstarožní povoz, co má 200k+, nejlépe pohon na zadek a nabydou dojmu, že jim silnice patří. Vždyť je to tady furt téma co téma: moje první auto do xy peněz - požadavky: může to být cokoliv, hlavně ať je to silné a BMW :D
Nevidel bych to tak tragicky, ja zacinal podobne, jen ty auta byly novy :))
A dneska bych mohl delat instruktora defensivni jizdy

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: stř 28 čer 21:17
od oxik
Svou Z4 považuješ za obstarozni? :D to spíš sedí na mě :D

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: stř 28 čer 21:17
od řidičBOB
Bond: Hehe...výjimka potvrzuje pravidlo :D

...ale ono je to vždycky o řidiči a ne o autě.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: čtv 29 čer 14:50
od karmy
Bond007 píše:Za me jediny funkcni z toho cos vypsal je ten asistent na kufr... jinak vse ostatni co dela auto automaticky stoji za hovno, treba adaptivni tempomat je pouzitelnej (tak jaks kdysi nekde psal) jen pokud clovek specha za mlhy a nevi co je pred nim, tak nastavi 200 a veri elektronice, jinak precrash a podobny veci se me spis snazi zabit, nez cokoli jinyho...

Nejvic me stve, ze po nastartovani musim v aute 3 minuty vypinat vsechno co nechci, aby mi pomahalo, namisto toho abych to jednou nastavil a nastaveni se ulozilo natrvalo

Takže asistent mrtvého úhlu je blbost? Myslím že to neřekne nikdy člověk co řídil O3 :D Tam je mrtvej úhel snad přes půl zrcátka jak se šetřilo. Samozřejmě, kdyby bylo pořádné zrcátko, není to takový must have. O2 např měla lomené a na pohodu.

Každopádně
Front assist - pro jistotu je to fajn, navíc ho jde prošlápnout
Mrtvý úhel - ale raději ne značení v barvě blinkru, může se ztrácet
Asistent vyparkování - proč ne, jediné kde jsem zaznamenal problémy je při couvání do minikopce s takovým sklonem, že jej auto sotva přejede, asistent vyhodnotí jako překážku a kopne tam dost zostra brzdu
Asistent dálkových světel imho bez segmentového clonění/vypínání moc nemá smysl, v zatáčkách na okreskách to vypíná i při odrazu značek a často už to nezapne.
Asistent rozjezdu - až na to že nefunguje při určitém bočním náklonu ok, stačí se podívat kolik lidí si v kopci popojede metr dozadu
Parkovací senzory jsou taky takový asistent, a je to super věc. S dnešními auty se parkuje čím dál hůř, s dodávkou je to naopak hračka - rovné hrany, velká zrcátka..

Nesmysl je ale na asistenty spoléhat na 100 % a mít je nevypínatelné. Dobrý sluha, zlý pán - jako se vším. Ad poslední tvoje připomínka, souhlas, naštěstí už začíná být ale poměrně běžná personalizace klíčů a tedy s ní spojené uživatelské nastavení.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: čtv 29 čer 15:46
od nenapadny.sofer
karmy píše:Takže asistent mrtvého úhlu je blbost? Myslím že to neřekne nikdy člověk co řídil O3 :D Tam je mrtvej úhel snad přes půl zrcátka jak se šetřilo. Samozřejmě, kdyby bylo pořádné zrcátko, není to takový must have.
Tak ti nevím, trojkových Octávek jezdí po světě tři prdele a nějak nepozoruji, že by houfně vrážely do vedle jedoucích aut. Sám jsem s ní za rok najezdil přes 50 tisíc km a nezažil jsem mrtvý úhel ani jednou (samozřejmě bez asistenta). Problém bude asi jinde.
Vlastně ani nechápu, co znamená "mrtvej úhel snad přes půl zrcátka". Dodnes jsem si myslel, že sousloví "mrtvý úhel" vyjadřuje to, co v zrcátku nevidím a ne to, co v něm vidím. Případně mě někdo opravte, ať ze sebe nedělám vola.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: čtv 29 čer 15:55
od karmy
Porovnej si zrcátko O2 a O3 a uvidíš zatraceně velký rozdíl. V O3 prostě přijíždějící auto např. když se připojuješ nevidíš, nebo vidíš pozdě a tak si vykrucuješ hlavu abys viděl přes okýnko - fakt vychytávka. Zrcadlo bez mrtvého úhlu zkresluje zákonitě obraz, vyjma patentu US 8180606. Velikost mrtvého úhlu vůči řidiči se samozřejmě může zvětšovat i zmenšovat nastavením zrcátek, přesto je to šetření na nesprávném místě. Ono taky záleží kde a v jakém provozu najezdil 50 tisíc :)

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: čtv 29 čer 16:02
od nenapadny.sofer
Po poli. Voral jsem s ní brambor.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: čtv 29 čer 16:14
od tommas
Taky přidám svůj názor.

Na vlastním autě mám akorát automatické dálkové světla u bixenonů a zde se projevuje r.v. vozidla a rozhodně to spíš nefunguje než funguje a z vlastní zkušenosti vím, že novější auta už jsou na tom daleko lépe. Tak jako přepínání denního svícení a klasických bixenon. V tunelech super, ale nikoho v Oplu nenapadlo nastavit rozsvícení světel při aktivním dešťového senzoru. Přitom to umí i korejci.:/

Samozatmívací vnitřní zrcátko - přiznám se, že v autech si jej normálně manuálně nezatmívám, ale když to dělá automaticky, tak je to fajn.

Asistent rozjezdu - nepotřebuji a obešel bych se bez toho, pro mou přítelkyni ale třeba dobrý pomocník.

Dešťový senzor - přes jaro, léto a podzim dobrá věc a ať už v koncernu, nebo prémii nebo teď u Oplu funguje ok, v zimě mám ale spíše opačnou zkušenost, sůl nebo padající sníh znamená akorát rozmazávání okna a nutnost vypnout.

Dále už pak z jiných aut.

Front assist - v MB nebo třeba i v Golfu ok - tady to funguje citlivě a beru to jako pomocníka a věřím, že to může v nebezpečné situaci někoho zachránit, jak už ale někdo psal u Fabie 3 hrůza. Očividně se používá nějaká základní levná verze, protože místo aby to od nebezpečných situací pomáhalo, tak stačí auto ve vedlejším pruhu, nebo to které odbočuje a už není ani v dráze a stejně Fabie naplno brzdí - vyzkoušeno na více kusech.

Parkovací senzory - ok zaparkuji i bez nich, ale určitě se hodí.

Parkovací asistent - vyzkoušeno asi dvakrát - je to spíš taková frajeřinka, ale jinak úplná zbytečnost, navíc je hodně pomalý

Hlídání jízdních pruhů - mám zkušenost akorát s aktivním, na delší cestu proč ne, jinak ale nepotřebuji

Adaptivní tempomat - ve městě do kolon společně s automatem OK - OIII, na dálnici mám zkušenost s Audi A6 r.v. 2014 a tady se musím přiznat, že v ČR skoro nepoužitelné, i nejmenší možná vzdálenost je dostatečně velká na to, aby se někdo do mezery zařadil a následovalo relativně necitlivé brždění - naučil jsem se mít nohu připravenou u plynového pedálu a pak se tomu dalo zabránit.

Poslední co si vzpomenu je head-up displej - tady mám zkušenost akorát z BMW - není to věc za kterou bych si připlatil, ale jinak OK.

Myslím si, že je fajn, že je tady možnost si asistenty objednat a v poslední době i do menších aut. Dokud jde to, co nevyhovuje vypnout, tak proč by ne.

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: čtv 29 čer 16:37
od mmira
karmy: zadny mrtvy uhel ve zpetnem zrcatku neexistuje, jde jen a pouze o spravne nastaveni, kdy clovek v zrcatku nekouka na bok auta ale vedle sebe. to se tyka i takovych aut, jako je AR 147/156, natoz OIII, ktera zrcatka jak slon usi

Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?

Napsal: pát 30 čer 00:01
od řidičBOB
tommas píše: Adaptivní tempomat - ve městě do kolon společně s automatem OK - OIII, na dálnici mám zkušenost s Audi A6 r.v. 2014 a tady se musím přiznat, že v ČR skoro nepoužitelné, i nejmenší možná vzdálenost je dostatečně velká na to, aby se někdo do mezery zařadil a následovalo relativně necitlivé brždění - naučil jsem se mít nohu připravenou u plynového pedálu a pak se tomu dalo zabránit.
Málo lidí si ale uvědomuje, že ta mezera = bezpečná vzdálenost. Občas má i systém problém to ubrzdit, když kolona začne brzdit natvrdo.
Sám jezdím s A6, sic o chlup novější, ale nemohu souhlasit, že brzda je v tomto případě necitlivá. Je, když je řidič blbec a myslí si, že elektronika "vidí" do hlavy tomu, co se vecpe do mezery. Dvě radarové hlavy jsou ale vcelku inteligentní a stačí jet lehce na středu a žádná prudká brzda se nekoná. Navíc - elektronika si prostě musí ohlídat onu bezpečnou vzdálenost za každou cenu - tak je prostě nastavená.
V ČR jsem s adapty najezdil už hodně přes 400t km a mohu říct, že to použitelné je...bez toho prakticky nejezdím. Rád předvedu, pokud bys potřeboval lekce jízdy s adaptivním tempomatem ;-)