Diesely jsem měl v životě dva a oba BMW, auto používám denně na cestu do a z práce 7km + ostatní městské přicmrndávky na nákup a tak, sem tam cesta mimo město.
1. auto nájezd 60tis - žádný problém (5roků provozu)
2. auto nájezd zatím 45tis - žádný problém (4roky provozu)
V obou případech 2l obsah motoru. S DPF nikdy nic nebylo.
mám automat - běžná spotřeba 7l/100km město v zimě +1l
5kové bmw z roku 05,06,07 nebude mať najazdené 45 ani 60. tis kilometrov. A práve počet kilometrov môže byť pre DPF problém.
Že to najazdilo 60 tis. bez poruchy je dobre. Veď bola by hanba keby sa nejaký problém vyskytol tak skoro.
Opravdu zajímavé, jak zaklínadlo nízké spotřeby paliva při výběru motorizace funguje (jako extrémně účinný marketing kamnářských výrobků) i na lidi, kterým by na dojíždění skoro stačil Maluch.
Jinými slovy: Jsem už rozhodnutý si pořídit pojízdné, vocpodu táhnoucí kamnářství, i když se při běžném denním nájezdu skoro ani nezahřeje na provozní T, ale i tak si "správnost" svého rozhodnutí nechám raději potvrdit neznámými lidmi na internetovém fóru.
Čím víc zbraní, tím větší mír!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
"Je pravda denní a pravda noční." psychiatrický pacient z oddělení paranoidních bludů a schizofrenie
CEO - Cheat Execrative Offender
Tak ono v tomto případě není ani tak rozdíl v opotřebení auta ale spíš řidiče.
Benzín - nějaká běžná 1,4 - 1,6. Přijdeš, nastartuješ, jedeš, po 2km to topí, neřešíš žádné DPF apod.
Nafta - přijdeš nastartuješ, smrad jak sviňa, třese se to, rachotí to, netopí to. Než se to trochu vylepší, už stejně zastavuješ a vypínáš. Řešení je jedině nezávislé topení, kdy to kvůli 10 minutám jízdy musíš předtím 20 minut nahřívat. Super.
Velká nafta na tak krátký každodenní dojíždění je řešení pro chudý, co si nemohou dovolit další vůz, tak to zkrátka musí nějak přetrpět.