Menič napětí a alternátor

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Vana »

Takže to je ten ohmův zákon ?
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Dallen »

Nemáš nic lepšího na práci? #-o
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Vana »

No čekal jsem že se dozvím něco nového. Takže bohužel nic.
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Pickuper »

Vana píše:No čekal jsem že se dozvím něco nového. Takže bohužel nic.
Nedozvíš. Chybil jsem. Zaměnil jsem si dojmy za pojmy. Sypu si popel na hlavu. Spokojen?? :)

btw: není to tak dávno, co si tady kdosi pletl obvodovou rychlost s rychlostí úhlovou ;;)
Niko nadžanel ko kerdža
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Beny9700 »

I Ohmův zákon se může uplatnit při výpočtu výkonu:

P=U.I, z Ohmova zákona U=R.I, dosazením P=R.I.I je např. jedna z dalších variant vzorce pro výpočet výkonu, pokud znám proud I procházející spotřebičem o odporu R. Nebo I=U/R, dosazením P=(U.U)/R získám další variantu.

Čili i Ohmův zákon může posloužit pro výpočet výkonu, pokud znám R spotřebiče a napětí U na něm nebo proud I jím procházející. :)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Vana »

Benny: teorie je hezká ale maximální výkon alternátoru tím stejně nespočítáš



Pick: sorry nechci kopat do mrtvoly ale když jsi to sám připomenul tak ten kdo tvrdil že třináctky kola mají větší úhlovou rychlost než čtrnáctky jsi byl ty, přitom o obvodové rychlosti nebyla ani zmínka. Dovolil bych si i ocitovat co považuju za největší perlu
Pickuper píše:kdo říká, že se něco točí rychleji?? já jen říkal, že 13ctky se při stejné rychlosti otočí vícekrát....
:)
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Beny9700 »

Vana píše:Benny: teorie je hezká ale maximální výkon alternátoru tím stejně nespočítáš

To je mi jasný, jen jsem chtěl vyjádřit, že OZ se dá při výpočtu výkonu uplatnit.
Asi bude nutné kouknout na alternátor a vyčíst ze štítku, nebo dohledat dle typu auta.


Pick: sorry nechci kopat do mrtvoly ale když jsi to sám připomenul tak ten kdo tvrdil že třináctky kola mají větší úhlovou rychlost než čtrnáctky jsi byl ty, přitom o obvodové rychlosti nebyla ani zmínka. Dovolil bych si i ocitovat co považuju za největší perlu
Pickuper píše:kdo říká, že se něco točí rychleji?? já jen říkal, že 13ctky se při stejné rychlosti otočí vícekrát....
:)
Obvodová rychlost kol (pokud se neprotáčí) odpovídá rychlosti auta. Úhlová rychlost je nepřímo úměrná velikosti kol. Čím menší kolo, tím větší úhlová rychlost při stejné obvodové rychlosti kola. Neboť v=w.r ( w- úhlová rychlost).
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Vana »

Jistě, ale valivý průměr třináctek i čtrnáctek je stejný, na třináctkách je míň ráfku a víc gumy, na čtrnáctkách je to opačně ale součet je stejný. Takže 13" i 14" mají úhlovou i obvodovou rychlost stejnou (v rámci nějaké drobné tolerance).

Samozřejmě se bavíme o kombinacích rozměrů předepsaných výrobcem. Pokud se použijí nesprávné rozměry, obvody i úhlové rychlosti se pochopitelně nesejdou. Tenhle případ ale neuvažuju, předpokládám že se bavíme na odborné úrovni.
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Beny9700 »

Vana píše:Jistě, ale valivý průměr třináctek i čtrnáctek je stejný, na třináctkách je míň ráfku a víc gumy, na čtrnáctkách je to opačně ale součet je stejný. Takže 13" i 14" mají úhlovou i obvodovou rychlost stejnou (v rámci nějaké drobné tolerance).

Samozřejmě se bavíme o kombinacích rozměrů předepsaných výrobcem. Pokud se použijí nesprávné rozměry, obvody i úhlové rychlosti se pochopitelně nesejdou. Tenhle případ ale neuvažuju, předpokládám že se bavíme na odborné úrovni.
S tímhle samo souhlasím. :)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Menič napětí a alternátor

Příspěvek od Vana »

Takže ještě zpátky k původnímu dotazu. 1000W měnič při plné zátěži sežere cca 80 A. Takže na jeho uživení bude podle mě potřeba alternátor s max.proudem aspoň 150 A, raději ještě více. Rezerva je proto, že alternátor resp.motor nebude asi provozovaný furt v max.otáčkách a taky něco vezmou i běžné spotřebiče v autě. Samozřejmě podmínkou je normální jízda, na volnoběh se to neuživí ani náhodou.
Odpovědět