Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně obecné spolehlivosti a také fungování hybridních pohonů, u kterých má spalovací motor pouze přímé vstřikování benzínu. Jak tyto motory dlouhodobě fungují, když například při dlouhodobém provozu na krátké trasy motor běží sotva pár minut a neustále se tak ředí olej benzínem? Ptám se proto, jelikož mám zájem o koupi hybridního vozu, konkrétně mě velice zaujala nová hybridní Dacia Bigster, ale mám obavy, jestli bude tento typ pohonu například v porovnání s hybridy od Toyoty, kde mají motory buď nepřímé nebo kombinované vstřikování, dlouhodobě spolehlivý.
Děkuji mockrát za odpověď.
Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 17 kvě 04:34
Re: Hybridní pohon - přímovstřik spolehlivost
Nemá náhodou 2litr hybrid Toyoty taky jen přímé? Spíše než ředění oleje, které lze řešit jeho častou výměnou, by mě vadilo karbonování ventilů, které vyžaduje jednou za čas složitější údržbu. Ale ne všechny přímovstřiky na to trpí stejně.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
//// 1.6 ECOjet
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 17 kvě 04:34
Re: Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost
Tak co jsem si zjišťoval na netu, tak by měl mít přímý i nepřímý, ale je možné, že se pletu a zaměnil jsem to s 2.5 motorem. To karbonování je další věc. Chápu, že výrobci chtějí co nejvíc stlačit dolů emise, ale nechápu, proč u těch hybridů nepoužijí alespoň kombinaci přímý/nepřímý vstřik, aby karbonování omezili na minimum.
Re: Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost
Nemáte někdo zkušenost s dlouhodobým provozem hybridního motoru s čistě přímým vstřikováním? Zajímalo by mě, jestli se dají nějak spolehlivě eliminovat problémy s ředěním oleje při městském ježdění. Bigster se mi líbí, ale bojím se investovat do neprověřené techniky.