Samosvorné diferenciály pro BMW

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1388
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Předseda »

No teda nejsem si tím moc jistý, že to mají správně. Např. na stránce https://www.highperformanceparts.cz/kat ... odelId=225 mají několik LSD a liší se cenou. Ale v detailu u všech uvádí katalogové číslo QDF13N. Tak že by jedny střeva pro všechno? Nechce se mi věřit, že by byly stejné pro 188 a 215.. :-?

Např.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1388
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Předseda »

btw myslel jsem si, že šnekový diff umí v podstatě to stejné jako lamela. Ale co jsem nad tím strávil trochu času, tak lamela je TOP. Šnek se nikdy nezamkne na rozdíl od lamely. Jakmile u šneku nemá jednokolo trakci, tak se nejede nikam.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16360
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

Hmmm, to zní úplně jinak, než co jsem si (kdysi) kolem šneku a lamely naštudoval já: šnek zná jen dvě polohy - on a off, zatímco lamela zabírá plynule. Šneka (Quaife) mám už třetího a nikdy (stovky tisíc km) jsem nepozoroval, že by ho jedno prokluzující kola vyřadilo z činnosti.

Ale lamelu (50%) sem kdysik měl krátce na bramborovi1 a Fittipaldi ve mně absolutně nepoznal (jízdního) rozdílu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1388
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Předseda »

Tak šnek jen násobí točivý moment z prokluzujícího kola na kolo s trakcí. Ale pokud bude prokluzující kolo ve vzduchu, tj. bude mít 0 Nm, tak v ten moment stokrát nula je stále nula. A máme open dif a nejede se nikam.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2421
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Brus »

snek prenese nejaky nasobek momentu protacejiciho se kola na to zatizene/neprotacejici se. No ale pokud na tom protacejicim se nic neni, tak to nic neprenese, coz je ten pripad kola ve vzduchu.

No jo pozde :) Moderni reseni je pribrzdovani toho protaceneho kola
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5477
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od M.Z. »

Pro aktivní jízdu, je lamela vhodnější
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od jarka »

Výhoda lamely je v konzistentnosti a pokud bych volil bez ohledu na náklady a z pohledu aktivní jízdy, tak by to byla rozhodně lamela (u fwd to třeba krásně vyrovná i brzdný síly a pak to brzdí jako sviňa). Jakmile to je ale do kombinovanýho provozu s převahou normální jízdy, tak bych dal šneka. Na sportu jsem mohl volit mezi šnekem (quife) a lamelou (cusco) a i když mi několik lidí říkalo že cusco je v pohodě, tak jsem odvahu nenašel. Každopádně jakýkoli LSD je lepší než open diff - prostě LSD rules :ymdevil: .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16360
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od pavproch »

jarka píše: úte 02 dub 21:18 Jakmile to je ale do kombinovanýho provozu s převahou normální jízdy, tak bych dal šneka.
Souhlas + šnek má ještě jednu výhodu - bezúdržbovost (jednou za "milion" km vyměnit wolej), zatímco lamela potřebuje ten wolej měnit mnohem častěji.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1388
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od Předseda »

Tak výměna oleje na prosto triviální. Ten si vyměníš pomalu na zahradě. To nepovažuju za nevýhodu. Blbý by bylo, když bys musel lamely měnit každý rok. To je pak voser tahat co chvíli diferák ven.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvorné diferenciály pro BMW

Příspěvek od jarka »

Oni jsou s tím spojený i další radosti, jako "cvakání" poloos když se někde otáčíš při velkým rejdu (prostě to svoruje pořád). U rwd asi menší problém než u fwd, ale ten materiál prostě trpí víc.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět