Ochrana laku + autokosmetika
Moderátor: řidičBOB
Ochrana laku + autokosmetika
Myslel jsem, že se mi to nikdy nestane, ale opak je pravdou. S přebráním nového auta se ze mě stal leštič a opláchnutí wapkou za 30 kaček mě přestalo uspokojovat. Možná to souvisí s tím, že je to moje první auto v černý metle, která narozdíl od 3 předchozích stříbrných a jedné bílé Feldě neodpustí vůbec nic Takže mám několik dotazů. Ptát se v obchodech mi přijde zbytečné a u táty byl vrchol "kosmetiky" vždycky akorát odmrazovač oken, takže nemám kde nabrat zkušenosti.
1. Čím auto mejt? Předpokládám, že nějaký k tomu určený koště s napojením na hadici + rozdělání nějakýho šamponu v kýblu je OK? Jakej šampon používat?
2. Mají cenu různé následné ochrany laku / vosky nanášené v domácích podmínkách?
3. Čím dostat hmyz z přední části auta? Prostým oplachem to nejde, drhnout to hadrem mi přijde vůči laku celkem nefér.
4. Už jsem našel na kapotě jeden ďůlek od šutru, normálně odřenej lak. Pomůže proti tomu ofóliování přední části auta?
5. Fóliování světel, má smysl?
+ rozšířenej dotaz: Internet je plnej reklam na fólie / vosky. Má to smysl? Pomůžu si tím nějak k ideálnímu stavu, který by za mě byl "oplach wapkou do lesku"? Nebo je to spíše pocitovka s tím, že prvních pár týdnů / měsíců bude auto vypadat po umytí dobře, možná líp než z fabriky, ale pak jsem zpátky tam kde sem byl?
Díky
1. Čím auto mejt? Předpokládám, že nějaký k tomu určený koště s napojením na hadici + rozdělání nějakýho šamponu v kýblu je OK? Jakej šampon používat?
2. Mají cenu různé následné ochrany laku / vosky nanášené v domácích podmínkách?
3. Čím dostat hmyz z přední části auta? Prostým oplachem to nejde, drhnout to hadrem mi přijde vůči laku celkem nefér.
4. Už jsem našel na kapotě jeden ďůlek od šutru, normálně odřenej lak. Pomůže proti tomu ofóliování přední části auta?
5. Fóliování světel, má smysl?
+ rozšířenej dotaz: Internet je plnej reklam na fólie / vosky. Má to smysl? Pomůžu si tím nějak k ideálnímu stavu, který by za mě byl "oplach wapkou do lesku"? Nebo je to spíše pocitovka s tím, že prvních pár týdnů / měsíců bude auto vypadat po umytí dobře, možná líp než z fabriky, ale pak jsem zpátky tam kde sem byl?
Díky
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Ochrana laku + autokosmetika
Na mouchy muc-off.
Taky nejsem leštič, ale když sem jednou (draze) servisoval (taky černého) m4Zlika u Mirage Motorsport, za ne malý obolus mi ho napatlali nějakým keramickým voskem či co to bylo (prý se používá na Bentleje) a paxe to blyskalo fest a i to docela odpuzovalo špínu a prach. Ale sám bych to (asi - never say never) nedělal.
Taky nejsem leštič, ale když sem jednou (draze) servisoval (taky černého) m4Zlika u Mirage Motorsport, za ne malý obolus mi ho napatlali nějakým keramickým voskem či co to bylo (prý se používá na Bentleje) a paxe to blyskalo fest a i to docela odpuzovalo špínu a prach. Ale sám bych to (asi - never say never) nedělal.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Ochrana laku + autokosmetika
Což o to, já bych si to klidně i sám udělal. Ego by mi to dovolilo. Akorát sem levej na ruce
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Ochrana laku + autokosmetika
Nech tam dát nějakou pořádnou keramiku a nech si poradit kosmetiku od toho kdo tam tu keramiku dá. Hlavně na to ze začátku moc nesahej
wapka s pěnovačem je rozhodně lepší volba než kýbl a houba.
Hmyz je dobré odmočit. Na hodinu přes předek auta mokrý hadr případně chemii na odstranění hmyzu.
Fandím ti. Mě to většinou vydrží tak půl roku...
wapka s pěnovačem je rozhodně lepší volba než kýbl a houba.
Hmyz je dobré odmočit. Na hodinu přes předek auta mokrý hadr případně chemii na odstranění hmyzu.
Fandím ti. Mě to většinou vydrží tak půl roku...
2.9T RWD
Re: Ochrana laku + autokosmetika
Když já těmhle profi leštičům moc nevěřím. Teď se jich vyrojilo jak hub po dešti a navíc je v mém okolí fakt ranec hororových historek.
1. Obchodní partner nechal auto v myčce v OCčku. Vyšel z OCčka, šel do centra a na první křižovatce na červené tahal na křižovatce ze svého auta řidiče-zaměstnance myčky a nějakýho jeho přicmrdávače.
2. Známému při "nanášení keramiky" přibylo na Corvettě 600 kilometrů.
3. Tatík kdysi nechával nanášet kermaiku na svoje hlavní auto a ošetřovat kůži v interiéru. Hovado mechanik si (pravděpodobně) kleklo na sedačku a zlámalo těleso vytápění. Nevymožitelné.
A zase někde stát celej den někomu za krkem, na to nemám čas a náladu. Kdyby někdo měl nějakou ověřenou referenci Praha / Vysočina budu rád . Ideálně někde, kde dělají primárně drahý / sportovní auta. Moje sice (až tak) drahý nebylo, ale slibuju si od toho, že chlapi na dílně nebudou mít pocit, že "hele vole 300 koní, čum jak tahá..."
1. Obchodní partner nechal auto v myčce v OCčku. Vyšel z OCčka, šel do centra a na první křižovatce na červené tahal na křižovatce ze svého auta řidiče-zaměstnance myčky a nějakýho jeho přicmrdávače.
2. Známému při "nanášení keramiky" přibylo na Corvettě 600 kilometrů.
3. Tatík kdysi nechával nanášet kermaiku na svoje hlavní auto a ošetřovat kůži v interiéru. Hovado mechanik si (pravděpodobně) kleklo na sedačku a zlámalo těleso vytápění. Nevymožitelné.
A zase někde stát celej den někomu za krkem, na to nemám čas a náladu. Kdyby někdo měl nějakou ověřenou referenci Praha / Vysočina budu rád . Ideálně někde, kde dělají primárně drahý / sportovní auta. Moje sice (až tak) drahý nebylo, ale slibuju si od toho, že chlapi na dílně nebudou mít pocit, že "hele vole 300 koní, čum jak tahá..."
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Ochrana laku + autokosmetika
Ad 4.: zkusil jsem v prosinci na nové auto dát ochrannou folii (kapota, nárazníky). Na hmyz je fajn, nemusím řešit, že se mi zažere do laku ani že to odřu při mytí. Ale na kamínky od určité velikosti zjevně nestačí, už mám jeden zásek i přes folii. Otázka, kolik by jich bylo bez folie...
Umývám jen vapkou, moc to neřeším, ale prý bych měl folii 2x za rok nechat ošetřit voskem....
Umývám jen vapkou, moc to neřeším, ale prý bych měl folii 2x za rok nechat ošetřit voskem....
Re: Ochrana laku + autokosmetika
HM: No Imprezu. Už je jenom moje moje moje. Ještě mě teda nevypakovali z rodinný garáže, ale to mě čeká hodně brzo. Už si rozměřuju firemní sklady a přemejšlím kde ten japonskej zázrak budu parkovat
A v srpnu garančka + brzdy. To se poseru
Ale jinak jsem zatím pozitivně překvapenej. I přesto, že sem měl pár tisíc km zkušenost z nějakých zápůjček, který ale většinou probíhaly v maniakálním tempu "když už to mám pučený", tak mě "běžný" používání utvrdilo v tom, že je to čupr povoz.
PJ měl pravdu v tom, že "normálně rychle" se dá jezdit do 15. Přítelkyně po 150 kilometrech po okreskách za 13 byla celá zelená a příště prej jede autobusem. Dělá radost i při "běžný" jízdě, kdy rovinky víceméně vypouštím a ani v zatáčkách to nervu všude na 2-3 do omezovače. Nenaklání se to, je to pocitově tak příjemně tuhý. Rádio hraje hezky, s otevřeným šíbrem klidně 160km/h v suchu a bezpečí. Pocitově to velmi dobře svítí. Při přesednutí z Golfu občas zapomínám pouštět dálkový
Nepříjemná je nutnost 98, ne všude mimo hlavní tahy ji mají. A malá nádrž. Taky mi vadí sedačky. Jsem tlustej jako prase a stejně se spíš držím volantu než aby sedačky držely mě. To nějak pořeším, ale prvně se trošku zhubnu na méně jateční váhu. A skutečně nedostatek zvuku jak psal kdysi Marek, ale to taky nějak půjde vyřešit. Zatím se vymlouvám na záruku, protože se mi o tom nechce přemejšlet a bojím se, že buď koupím blbě nebo naopak něco strašně hlučnýho a bude na ostudu s tím jezdit.
Nedotáčivé mi to, po přepnutí na AUTO -, nepřijde. Na druhou stranu uznávám, že v porovnání s místníma okruhovýma závodníkama a Bondem nebudu žádnej super pilot a svoje nedostatky to určitě má.
Za "normální" hothatch, od Focusu ST po GolfR bych to nevyměnil. Ale to možná i kvůli tomu, že GTD zůstalo + se přiobjednal další Sup, takže na pocuky nebo "Ostravu na otočku" jezdím tím a trošku ředím (svoje) provozní náklady na rozumnou míru Muset mít jenom jedno auto, tak to možná vidím jinak.
Ale zatím jsem mocmoc spoko a plánuju si ji nechat napořád. Pak ji dám mladýmu, že "takový jsme byli"
*Jo a otáčí se zásadně chlapi, libovolného věku. Nejvíc mě pobavil motorkářskej pár na benzínce, kde pán nadšeně ukazoval a manželka jenom rozkládala rukama a kroutila hlavou
A v srpnu garančka + brzdy. To se poseru
Ale jinak jsem zatím pozitivně překvapenej. I přesto, že sem měl pár tisíc km zkušenost z nějakých zápůjček, který ale většinou probíhaly v maniakálním tempu "když už to mám pučený", tak mě "běžný" používání utvrdilo v tom, že je to čupr povoz.
PJ měl pravdu v tom, že "normálně rychle" se dá jezdit do 15. Přítelkyně po 150 kilometrech po okreskách za 13 byla celá zelená a příště prej jede autobusem. Dělá radost i při "běžný" jízdě, kdy rovinky víceméně vypouštím a ani v zatáčkách to nervu všude na 2-3 do omezovače. Nenaklání se to, je to pocitově tak příjemně tuhý. Rádio hraje hezky, s otevřeným šíbrem klidně 160km/h v suchu a bezpečí. Pocitově to velmi dobře svítí. Při přesednutí z Golfu občas zapomínám pouštět dálkový
Nepříjemná je nutnost 98, ne všude mimo hlavní tahy ji mají. A malá nádrž. Taky mi vadí sedačky. Jsem tlustej jako prase a stejně se spíš držím volantu než aby sedačky držely mě. To nějak pořeším, ale prvně se trošku zhubnu na méně jateční váhu. A skutečně nedostatek zvuku jak psal kdysi Marek, ale to taky nějak půjde vyřešit. Zatím se vymlouvám na záruku, protože se mi o tom nechce přemejšlet a bojím se, že buď koupím blbě nebo naopak něco strašně hlučnýho a bude na ostudu s tím jezdit.
Nedotáčivé mi to, po přepnutí na AUTO -, nepřijde. Na druhou stranu uznávám, že v porovnání s místníma okruhovýma závodníkama a Bondem nebudu žádnej super pilot a svoje nedostatky to určitě má.
Za "normální" hothatch, od Focusu ST po GolfR bych to nevyměnil. Ale to možná i kvůli tomu, že GTD zůstalo + se přiobjednal další Sup, takže na pocuky nebo "Ostravu na otočku" jezdím tím a trošku ředím (svoje) provozní náklady na rozumnou míru Muset mít jenom jedno auto, tak to možná vidím jinak.
Ale zatím jsem mocmoc spoko a plánuju si ji nechat napořád. Pak ji dám mladýmu, že "takový jsme byli"
*Jo a otáčí se zásadně chlapi, libovolného věku. Nejvíc mě pobavil motorkářskej pár na benzínce, kde pán nadšeně ukazoval a manželka jenom rozkládala rukama a kroutila hlavou
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Ochrana laku + autokosmetika
Nech nekde udelat keramiku na cely auto + folii na predek. Na umejvani si kup:
- kyblik s mrizkou
- myci rukavici
- susici rucnik
- 2x malej stetec
- kartac na kola
- pripravek na kola
- pripravek na mouchy
Mam jeden oblibenej eshop, az budes mit auto udelany tak dej vedet a ja ti hodim na sz zakladni setup co si koupit.
- kyblik s mrizkou
- myci rukavici
- susici rucnik
- 2x malej stetec
- kartac na kola
- pripravek na kola
- pripravek na mouchy
Mam jeden oblibenej eshop, az budes mit auto udelany tak dej vedet a ja ti hodim na sz zakladni setup co si koupit.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Ochrana laku + autokosmetika
A nemáš na to někoho? Klidně mimo Prahu, pokud to bude "ráno přistavit, odpoledne vyzvednout".
Nechci jít někam naslepo. Jak jsem psal předtím, přijde mi že dneska je detailer nebo nanášeč keramiky každej druhej servisák a nedokážu si vybrta.
Nechci jít někam naslepo. Jak jsem psal předtím, přijde mi že dneska je detailer nebo nanášeč keramiky každej druhej servisák a nedokážu si vybrta.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))