Stránka 1 z 1

Benzín v nafťáku 1:1

PříspěvekNapsal: pon 22 úno 11:51
od Michaelrudy
Podarilo sa mi natankovat 35 litrov do naftoveho auta (kia sorento 2008 - 2.5 CRDI). V momente tankovania bolo v nadrzi asi 15 litrov nafty. Chybu som si nevsimol a s autom som presiel asi 40-50km - bez problemov. Na druhy den uz auto nestartovalo a dymilo na cierno - az v tomto momemnte som si uvedomil co sa stalo. Kedze odsat benzin hadickou neslo, situaciu som ''vyriesil'' doliatim kvalitnej nafty az do plna - nadrz v aute ma 80l, v tomto momente bol pomer nafta-benzin cca 1:1. Auto po chvili nastartovalo a nechal som ho bezat asi 15 minut a uplne prestalo dymit. Po ceste domov som dotankoval dalsich cca 20 litrov nafty. Auto doslo bez zavady az do ciela, no je hlucnejsie.

Jem mozne, ze tento moj omyl auto ''rozchodí''?

Dakujem za odpovede

Re: Benzín v nafťáku 1:1

PříspěvekNapsal: pon 22 úno 12:51
od risomas
Asi by som este olej vymenil. Hlucnejsie moze byt napriklad kvoli riadiacej jednotke ktora upravila vstrekovanie a zase si to opravi za chvilu. Otazka co na to vstrekovacie cerpadlo.
Ja som urobil opacne (nastastie moto bez katu) 10l nafty to 2l benzinu (MNG vonku asi 42C - pripecena hlava). Normalne som to vyjazdil, hucalo to ako svina, vykon tak 30% dole a bal som sa vypnut motor ze by som uz nenastartoval. Inak sa nic moto nestalo uz mam nanej dalsich 100k km od prihody.

Re: Benzín v nafťáku 1:1

PříspěvekNapsal: úte 23 úno 08:14
od Čičo
Michaelrudy píše:Jem mozne, ze tento moj omyl auto ''rozchodí''?

Možné je všetko, ide ale o pravdepodobnosť. A tá je u moderného common-rail diesla dosť nízka keďže vstrekovacie čerpadlo je mazané naftou a mazacia schopnosť benzínu je „trošku” nižšia. Takže pravdepodobnejšie je, že si si svojou dvojnásobnou hlúposťou (natankovanie benzínu a následne jazdenie aj po zistení tejto chyby) zarobil na drahý problém obnášajúci výmenu čerpadla, vstekovačov a čistenie komplet palivovej sústavy vrátane nádrže.