Vybíjení autobaterie

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Vince » pon 26 srp 07:38

Ahoj všem,

mám delší dobu problémy s vybíjením autobaterie v autě a i přes návštěvu servisů přetrvává a byl bych moc rád, kdyby mi někdo dokázal poradit a pomoci (i když vím, že přes internet je to těžký, obzvlášť když servis nepomohl).

Mám Jeep Compass, r.v. 2007, 2.0. diesel, 103 Kw, 4x4. V zimě, spíš na jaře, jednou ráno začal hodně ztěžka startovat, no druhý nebo třetí den už nenastartoval vůbec. Nahodil jsem ho přes kabely a v servisu řekli, že odešla autobaterie. V pořádku, byla tam stará, dala se tam nová (Autobaterie Optima Red Top C-4.2, 50Ah, 12V (801-287) a myslel jsem, že je problém vyřešen. S autem jsem jezdil asi 2 týdny, než začalo opět blbě startovat a druhý nebo třetí den už nenastartoval vůbec (v tý době už bylo relativně teplo). Nefungoval už ani centrál, nic. Okamžitě jsem dal auto do servisu, kde už kontrolovali i dobíjení a nic nenašli a doporučili baterii reklamovat. Reklamace naštěstí byla uznána a opět se vyměnila baterie. No, auto jezdilo dalších pár měsíců (asi 3 nebo 4), a auto najednou opět přestalo jezdit, nefunguje centrál, nic. Vyjádření mechanika - špatná baterka. Já už ale nevěřim tomu, že by byly 2 špatný baterky a myslim si, že ji musí něco vybíjet, nebo ničit. S autem jezdím pár let takže šance, je se poprvé vybila třeba kvůli zapnutým světlům, nebo světlu vevnitř auta, je téměř mizivá. Auto navíc houká, když necháte rozstvíceno, takže tím to být nemůže. Ještě když začalo hůř startovat, tak jsem při odchodu skutečně zkontroloval, jestli je všechno zhasnutý a bylo, baterie se prostě vybila ve stojícím autě. Kontrolka dobíjení samozřejmě nesvítí, kontrolka nesvítí nikde žádná.

Jinými slovy, auto začně po nějaký době špatně startovat a i když stojí, vybije se mu baterie do mrtva. Napadá Vás, kde by mohl být problém? Předem díky.
Vince
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 26 srp 07:24

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Zajda » pon 26 srp 08:11

Nevylučuje to jiné problémy ale 50Ah je k 2.0 dieselu strašně málo, musí být přetěžována. Měl bys volit kapacitu spíše 70+Ah. Podívej se na vyhledávače u výrobců, např. Varta, tam najdeš odpovídající výkonové a rozměrové provedení.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 971
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Vince » pon 26 srp 08:19

Díky za odpověď. No, mě naopak tvrdili, že by ta baterka klidne mohla být slabší a že tahle je dostatečná. Vartu jsem chtěl, bohužel vyhledávač mi našel jenom jednu a ta tam nesedí rozměrově, tu tam nenarvu. Pak jsem se ptal ještě v Auto Kelly a říkali, že mají taky jenom tuhle jednu.
Vince
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 26 srp 07:24

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Zajda » pon 26 srp 08:48

No, možná mají pravdu jelikož jak se dívám, ta Optima je AGM a i v 50Ah kapacitě má větší startovací proud než klasická 70 Ah. Ale tu značku upřímně vůbec neznám.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 971
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Vince » pon 26 srp 09:05

Ja teď zase čtu články a opravdu se většinou píše, ze pro dvoulitr diesel by mělo být aspoň 70 Ah. Ale jsem laik, takže možná se to dá "vynahradit" jinde. Každopádně kdyby měl někdo tip na nějakou lepší baterii, nebo jinej problém, budu rád. V Auto Kelly teda moc ochotný nebyli, do originál Jeepu se mi moc nechce, aby mi do 12 let starýho auta cpali originálku. Varta tam nesedí rozměrově a ty baterky se 70+ Ah mají zase malinko jiný rozměry a nevim, jak moc by tomu i pár cm vadilo.

Jinak teď jsem psal po chatu do autokelly, doporučili mi zase nějakou jinou než Vartu (tuhle https://www.autokelly.cz/Product/EX-EM1000/10117523), ale taky s 50 Ah. Tak nevím. Zajímalo by mě ale, je technicky možný, aby vypnutý auto baterku "vybíjelo?" Nebo se nastartuje, vybije se za jízda a až pak nejde nastartovat? To by snad muselo svítit dobíjení nebo ne?
Vince
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 26 srp 07:24

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod jirka87 » pon 26 srp 11:24

Obecně řečeno (i jen amatérský elektrotechnik, nechť mě opraví, já sotva vím rozdíl mezi stejnosměrným a střídavým proudem, ale praxe jaksi ukázala níže uvedené)

Malá baterie nemusí nutně vadit, pokud se jezdí denně.
Veká baterie naopak vadí, pokud se nejezdí denně a k tomu navíc krátké trasy - typicky "provoz důchodce". Tedy 70Ah baterie (pokud by byla kam dát) do Favorita, který jede 1x týdně 3km do obchodu je prostě blbě a stejně půjde brzo do kopru, případně často vybíjet a nabíjet.

Já jsem si chtěl dát do auta 100Ah baterii a 780A startovací proud. Vesměs mi bylo vypočítáno, že 90Ah je až až, abych to stíhal jízdou dobít. Můj provoz sestává prakticky pouze z delších tras od 30km nahoru, ale typicky 300Km-1000Km na zátah v jednom dni, OVŠEM mezi těmito trasami auto i měsíc stojí.

Se Start-Stopem je třeba mít tu baterii "výkonnější" a navíc tuším AGM.

Vybíjení ? ANO..Auto se pořád samovolně vybíjí. Je v podstatě ve "Stand-By" režimu. Více výbavy, více řídících jednotek = rychlejší vybíjení. Proto mě baterie vydrží i v zimě 3 týdny normálně zapojená na kontaktech, protože mám auto absolutně bez výbavy. Běží v něm jen palubní hodny, jinak tam nic není. Po 3 týdnech přijdu a startuju stejně dobře, jako po 2 dnech. Ale baterii takové zacházení škodí. Asi by byl vhodný bateriový vypínač, nebo odojit zcela. Také je potřeba počítat s tím, že takhle provozovanou baterii je třeba určitě 1x za 2 měsíce dát na nabíječku ikdyž startuje dobře.

Takový Touareg 5.0 TDI podle mě zvládne vycucnout baterku za 14dní-3týdny téměř jistě na úroveň, kdy už to auto nebude schopné nastarovat.
jirka87
Pan Řidič
 
Příspěvky: 489
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod abgx1 » pon 26 srp 11:56

Bateriu taka aka tam bola od vyroby... Nie vyrazne silnejsiu, a urcite nie slabsiu
Uživatelský avatar
abgx1
Mistr volantu
 
Příspěvky: 568
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Zajda » pon 26 srp 12:50

Hlavně už ne z Autokelly, kde mají takřka dvojnásobné ceny proti ostatním eshopům. Např.:
https://dufy.cz/autodily/jeep/compass-2 ... ce/baterie

Za rozumný standard považuju např. značky Banner, Varta, Yuasa, Exide. Pokud nemáš stopstart systém, pak vystačí běžné olověné, nemusí být AGM. Zajímavé je že uvádí spodní uchycení B7 a jiné B13, z toho nejsem moc moudrý.
Vorsprung durch traktor & riced out MPV
Uživatelský avatar
Zajda
Mistr volantu
 
Příspěvky: 971
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod PepaSFI » pon 26 srp 17:09

chtělo by to změřit klidový odběr auta jestli není závada někde v elektroinstalaci. To jde běžným multimetrem, dokáže i elektrokutil samouk. To by dělalo problém při delším stání, auto které pravidelně jezdí by to stíhalo dobít. Změřit napětí na baterii. Buď opět multimetrem nebo voltmetrem do zapalovače. Dá se objednat od číňanů nebo sehnat na burzách za pár korun. Nebo hodně amerik i jiných má voltmetr na přístrojích, případně někde v systému na displeji nebo to jde číst přes diagnostiku. Dobrá baterka v klidu, pár hodin po jízdě by měla mít cca 12.5 V, spíš trošku víc. Při chodu motoru, zvýšených otáčkách, když to dobíjí, měla by mít asi 14V. Pokud má výrazně míň, třeba kolem 13V, málo to dobíjí. Pokud tam bude víc než 14.6V to je taky problém dobíjení protože to už se začíná výrazně tvořit plyn, baterka ztrácí elektrolyt, což u dnešních uzavřených baterií co nejdou dolít znamená brzký konec.
Takže to chce najít někoho kdo se trošku vyzná v elektrice nebo rovnou servis autoelektriky. Ne automechanika ale autoelektrikáře nebo dílnu co se přímo zabývá opravami alternátorů a startérů. Ti by měli umět poznat závadu.
PepaSFI
Autoškolák
 
Příspěvky: 86
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Vybíjení autobaterie

Příspěvekod Jaggie » úte 27 srp 00:59

***pokud by byla baterie OK***
nemam zkusenosti s Jeepy, ale treba u Audi, je dost caste, pokud jedno treba z multimedialnich zarizeni (radia, zesilovace, menice, ...) nejak porouchaji, tak odebiraji vetsi proud a auto se neuvede do "hibernace" ani pri uzamceni auta...
tzn ze par dni to tak baterky(podle kapacity) vydrzi, pak uz si neskytne, pac ridici jednotky potrebujou urcite min napeti a nedovoli tak auto ani nastartovat...

nejlepsi je s multimetrem zkouset, ktera kokotina odbira v klidovem rezimu vice nez jen par mA (snad by mohlo byt az par desitek mA jako max)
jakmile uz jde o odber ve stovkach mA, nasels hrisnika
Uživatelský avatar
Jaggie
Autoškolák
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte 02 dub 07:44

Další

Zpět na Ze života za volantem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků