Stránka 1 z 1

Kdy je baterka po smrti

Napsal: pon 19 srp 08:27
od shockwave
Ahoj, chtěl bych se optat, dal sem autobaterku na nabíječku, ručička ukazovala na ukazateli 3/4, byla někde v polovičce ukazatele na autonabíječce.
Nabil jsem baterku, ukazatel ukazal nejnižší hodnotu, po chvíli jsem dal baterii na nabíječku znovu pro kontrolu a ručička opět vylezla skoro do polovičky ukazatele.
Může baterka už být mrtvá a ztrácet kapacitu a tím pádem zapříčinit nenestartovani. Což je muj problém, auto mi nejde nastartovat, točí ale nenaskočí.


Děkuji za pomoc a radu

Re: Kdy je baterka po smrti

Napsal: pon 19 srp 15:52
od GeneHawkins
Ne. Když točí (pokud to není extrémně pomalu), není po smrti.

Re: Kdy je baterka po smrti

Napsal: pon 19 srp 21:18
od honzatrx
Kondici aku spolehlivě zjistí pouze zátěžový test. Zjišťovat něco multimetrem, případně se řídit ampérmetrem na nabíječce je většinou zavádějící. Pokud je aku v háji, klidně se po nabíjení jeví i dlouhodobě napěťově OK, ovšem podstatné je, jak se chová při zátěži. Že otáčí startérem, není určující, moderní vozy a jejich řídící jednotky i při startu potřebují jistou úroveň napětí pro funkci. Pokud toto poklesne pod onu úroveň, může ještě startér točit, ale řídící jednotka je již mimo hru, případně nesepnou relé pro zapalování. To se dělo už např. u Favorita, kde relé zapalování při zapnutí klíčku seplo, ale při startu začalo odpadávat (pocvakávat). Zda je v háji aku nebo je problém jinde lze klasicky nejjednodušeji zjistit vyzkoušením nějakého jiného zaručeně funkčního aku, případně startkabely se píchnout na jiný běžící vůz. Pokud vůz naskočí, byla původní aku v háji, pokud ne, je problém skutečně jinde.

Re: Kdy je baterka po smrti

Napsal: pon 19 srp 21:43
od GeneHawkins
honzatrx píše:Pokud toto poklesne pod onu úroveň, může ještě startér točit, ale řídící jednotka je již mimo hru, případně nesepnou relé pro zapalování.
Ano, to je pravda, ale ten startér pak točí znatelně pomaleji.
Ostatně, ten multimetr při startu není od věci, to napětí spolehlivě ověří.