Kdy je baterka po smrti

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Kdy je baterka po smrti

Příspěvekod shockwave » pon 19 srp 08:27

Ahoj, chtěl bych se optat, dal sem autobaterku na nabíječku, ručička ukazovala na ukazateli 3/4, byla někde v polovičce ukazatele na autonabíječce.
Nabil jsem baterku, ukazatel ukazal nejnižší hodnotu, po chvíli jsem dal baterii na nabíječku znovu pro kontrolu a ručička opět vylezla skoro do polovičky ukazatele.
Může baterka už být mrtvá a ztrácet kapacitu a tím pádem zapříčinit nenestartovani. Což je muj problém, auto mi nejde nastartovat, točí ale nenaskočí.


Děkuji za pomoc a radu
shockwave
Spolujezdec
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 17 črc 16:33

Re: Kdy je baterka po smrti

Příspěvekod GeneHawkins » pon 19 srp 15:52

Ne. Když točí (pokud to není extrémně pomalu), není po smrti.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1412
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Kdy je baterka po smrti

Příspěvekod honzatrx » pon 19 srp 21:18

Kondici aku spolehlivě zjistí pouze zátěžový test. Zjišťovat něco multimetrem, případně se řídit ampérmetrem na nabíječce je většinou zavádějící. Pokud je aku v háji, klidně se po nabíjení jeví i dlouhodobě napěťově OK, ovšem podstatné je, jak se chová při zátěži. Že otáčí startérem, není určující, moderní vozy a jejich řídící jednotky i při startu potřebují jistou úroveň napětí pro funkci. Pokud toto poklesne pod onu úroveň, může ještě startér točit, ale řídící jednotka je již mimo hru, případně nesepnou relé pro zapalování. To se dělo už např. u Favorita, kde relé zapalování při zapnutí klíčku seplo, ale při startu začalo odpadávat (pocvakávat). Zda je v háji aku nebo je problém jinde lze klasicky nejjednodušeji zjistit vyzkoušením nějakého jiného zaručeně funkčního aku, případně startkabely se píchnout na jiný běžící vůz. Pokud vůz naskočí, byla původní aku v háji, pokud ne, je problém skutečně jinde.
honzatrx
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 19 črc 19:33

Re: Kdy je baterka po smrti

Příspěvekod GeneHawkins » pon 19 srp 21:43

honzatrx píše:Pokud toto poklesne pod onu úroveň, může ještě startér točit, ale řídící jednotka je již mimo hru, případně nesepnou relé pro zapalování.

Ano, to je pravda, ale ten startér pak točí znatelně pomaleji.
Ostatně, ten multimetr při startu není od věci, to napětí spolehlivě ověří.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1412
Registrován: čtv 09 srp 22:26


Zpět na Ze života za volantem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: abgx1 a 4 návštevníků