Policejní kontroly a měření

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2247
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Truck Daškam »

petr_riha: Bez lůžka těžko bude cestovat po Evropě, navíc by se to vztahovalo pouze na auta registrovaná v ČR.
Může, ale to nařízený odpočinek nijak nevylučuje - jak jsem psal, naopak to podporuje
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

Truck Daškam píše: stř 24 kvě 17:23 Ne, ale platí nesmyslně plošně
Každé pravidlo (a to ne jenom v dopravním právu), které je zasíráno nepřeberným množstvím výjimek, je úplně k ničemu.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: stř 24 kvě 18:02 Bez lůžka těžko bude cestovat po Evropě, navíc by se to vztahovalo pouze na auta registrovaná v ČR.
I v ČR se dá jet 10 a více hodin v kuse bez přestávky. I v zahraničí to může být domů kousek, pokud bydlíš u čáry. Takže argument s Evropou (ale ani s ČR) není validní.
Truck Daškam píše: stř 24 kvě 18:02 Může, ale to nařízený odpočinek nijak nevylučuje - jak jsem psal, naopak to podporuje
K čemu se to vztahuje? K té MHD? Tam je zatahovací trasa spočítaná tak, aby nebyla v rozporu s povolenou dobou řízení. Možná tam může být nějaká výjimka, ale tam je jednoznačné, že ten bus jede do garáže kousek. To u náklaďáku nevíš nikdy, jestli bude končit (i když je 100m od bydliště řidiče/sídla firmy) nebo ne.

Naopak, i v MHD ty přestávky fungují a dodržují se. Pokud chytneš na lince zpoždění a nebyl bys schopný dodržet zákonnou bezpečnostní přestávku, prostě dál nejedeš a dopravce to musí vyřešit výjezdem operativky. Pokud se bavíme o Praze a DPP. U soukromých dopravců se tohle moc neřeší (nemá často ani ty náhradní kapacity), ale tam to jde jednoznačně za řidičem.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

řidičBOB píše: stř 24 kvě 18:25 Každé pravidlo (a to ne jenom v dopravním právu), které je zasíráno nepřeberným množstvím výjimek, je úplně k ničemu.
Navíc tak nějak z podstaty věci je každé pravidlo plošné. Vyjmout z nich jednoho uživatele/řidiče/auto jaksi není možné.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2247
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Truck Daškam »

petr_riha: TG nemají třeba jeřáby, čerpadla betonu, vozidla údržby, po čr snad nemusí mít odtahovky a ještě určitě další.
A víš co? Můžou jet 10h, můžou jet i 20h.
A děje se to? Asi jo

A mezitím se tady bude šikanovat Aviatik, protože ten na nějaký kolečko sere a tachograf mu posledních 10let ani nefunguje

Já jen říkám, že povinný pauzy apod. má význam na kamionové dopravě (at už vnitro nebo mkd), ale ne na sklápečkách, mixech a mnoho dalšího - protože (jak jsem psal), je to i kontraproduktivní - hlavně u vozidel bez lůžka, protože ten řidič prostě pojede domů
Nebo mi chceš říct, že je lepší unavenej řidič co má v pořádku sociální předpisy, než odpočatej řidič co tam nedává ani kartu? Jo, já vím - způsobit nehodu unavenej se musí podle předpisů
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Tak jdi jezdit s odtahovkou, když nemusí mít kolečko a tebe to kolečko tak sere.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1377
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Předseda »

Když by to nějak šlo pošéfovat, tak bych byl za, aby byly pod kontrolou dodávky. Frajeři s kinder kamionem jedou 14h v kuse. S paletou za zadkem na pohodu 150. To dle mého není úplně oukej.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Jenže ty dodávky, jak to specifikovat? Neoddělíš dodávky, které cukají po městě (nebo řemeslníci) od těch, které křižují Evropu. Aby každý dělňas měl tachograf, je nesmysl. Pak nevím, jak bys to řešil při výpůjčce dodávky (třeba kvůli stěhování). Etc.

Ale "pokud by šlo", byl bych pro.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1377
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Předseda »

však proto říkám, pokud by to šlo...
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5445
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od M.Z. »

Podle mě to za chvíli přijde.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Odpovědět