Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

modricluka
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pon 25 črc 07:01

Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od modricluka »

Co je lepší, když se blížím ke křižovatce (mám zařazenou trojku), kde vím, že budu stát. Dobrzďovat a pak spojka + brzda a neutrál, nebo postupně brzdit a postupně podřazovat; z trojky na dvojku a pak z dvojky na jedničku a nakonec neutrál? Myslím, kdy se nejméně opotřebovává motor.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Vana »

opotřebení motoru v tomhle nehraje žádnou roli
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Arkis »

Nějak si to nedokážu představit. Ve městě běžně jezdím na 4 (benzínová 1,6 16V 79kW, rok 2002) a když dojíždím na křižovatku, tak podřadím na 3 a potom už jen brzdím. Když už by se motor měl dusit, tak vyřadím a stále brzdím.
Nevím, jak je to u jiných aut, ale na dvojku už se u mně nedá podřadit, aniž by auto cukalo, natožtak abych podřazoval na jedničku. Ale třeba jsem taky jenom negramovat (což s 49 nohou se vůbec nevylučuje :D ) a nepustím dobře spojku.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Bond007 »

ja si postupne podrazuju 3-2-1 s meziplynem bez cukani a vyuzivam brzdne sily motoru
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od EL_XEL »

Taky dost záleží na autě. SLK 350 brzdí motorem skvěle, oproti tomu OIII RS TSI skoro vůbec.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5477
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Stepan »

stejně jako bond (2.0turbonafta, ročník 2006) akorát bez jedničky. Tam už to nedám, buď sem nešikovnej nebo to idiotské odstupňování neumožní zařadit tak, aby to necuklo. Alibisticky si namlouvám to druhé :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16398
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od pavproch »

jako bond, i s jedničkou

EDIT: sebekriticky ale musím přiznat, že pod brzdana a s meziplanama a BEZ cukání ne vždycky sa povede
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Honza42 »

Zajímavé. A teď prosím Vás ještě proč to vlastně všechno děláte? Asi jsem nějak pozadu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27097
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od řidičBOB »

To víme...to hlásit nemusíš ;)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od oxik »

=)) =))
Odpovědět