Stránka 10 z 11

Re: jsem debil

Napsal: čtv 31 led 09:04
od jirka87
jerry píše:A když dotyčný po 2 měsících od získání řidičáku řídí kamion, tak to už je úplně za hranou. Ten debil to samozřejmě na sněhu hodil do škarpy.
Nesouhlasím. A naloženou 3,5t dodávku s 2 osákem za sebou (takže pořád skupina B) by řídit mohl a to by nevadilo ? Znám jednoho a ten vodí IVeco Daily a za tím má regulérně "návěs" na 3 auta a každej den točí Praha-Ostrava. To nevadí ? To vadí jen kamion ? To je totiž o člověku. Zodpovědnosti a schopnosti se ovládat a řídit s respektem. Já jsem začal s mokrým řidičákem v 19 jezdit okamžitě mezinárodku (ikdyž pravda se 7,5t autem). Jde to. Ale uznávám, že člověk je plnej naivních představ o fungování prakticky všeho v tom věku a to se promítá do té práce. Naopak já musím říct, že jsem tady měl několik úplně čerstvých řidičů (většina z nich se potatila) a byli MNOHEM lepší, než ti, co jezdili před 30 lety na vojně, kde získali C, případně C+E, pak dělali nějaké seřizovače u pásu a po těch 30letech se rozhodli, že jdou na kamion s návěsem. To byla kurva tragédie pokaždé. A nejhorší je, že ti lidi si neumí přiznat, že na to nemají. Mnoho bylo takových, co za 1 pracovní měsíc nabourali třeba 2 tahače a návěs..2 návěsy..Rekord tady mám asi 3 tahače a 4 návěsy za měsíc. Se jmenoval Anděl. Vůl. :))

A naprosto nejhorší z nejhorších mám zkušenosti s řidičema autobusů. Až na jednoho...a to byl PAN řidič. Omlouvám se vyjímkám, ale pro mě je řidič autobusu a taxikář totéž. Pokaždé hovado co si myslí, že jezdí asi s právem přednosti v jízdě pod majákem a u poloviny se kterými jsem se setkal ani nechápu kde vzali psychotesty.

Re: jsem debil

Napsal: čtv 31 led 09:40
od honziss
Obzvlast ridici student a flixbusu jsou vyborny. Ty nezpomalej ani o 1km a je jim burt kolik aut za nima brzdi o zivot a pak x minut tahle v levym, obcas mi prijde ze za pobyt v levym pruhu berou naky bonusy [-(

Re: jsem debil

Napsal: čtv 31 led 10:52
od jerry
jirka87: Podle mě by člověk měl řídit kamion s návěsem až po několikaleté praxi na menším náklaďáku. Jinak je vždy nebezpečný pro okolí. Za mých mladých let se jezdilo léta na rozvozu mléka, rohlíků a podobně a až pak se přešlo na kamion. Ani komunisti nebyli tak hloupí, aby si pustili za volant kamionu nezkušeného řidiče. Dnešní rozvoj kamionové dopravy zcela popřel všechny pravidla bezpečnosti a logiky. Trh si to žádá, tak jede kde kdo. Podle toho to na silnicích vypadá.

Společnost se tváří, že na prvním místě je bezpečnost.Ale to je jen falešná přetvářka, ve skutečnosti je na prvním místě zisk i přes mrtvoly. Za volant kamionu se posadí kdokoliv, je třeba vydělávat. Do aut se montují složité infotainmenty, které sice odpoutávají pozornost od řízení, ale zvyšují obrat na trhu. Ale hlavně se měří rychlost. Že zabíjí něco jiného, to vůbec nevadí. Nikdo nezavolá, že král je nahý.

Re: jsem debil

Napsal: čtv 31 led 22:20
od řidičBOB
Hezky napsané! Za takový infotainment v novém Touaregu bych dotyčného pověsil za koule do průvanu. Cokoliv na tom člověk přepíná, tak naplňuje podstatu paragrafu nevěnování se řízení.

Re: jsem debil

Napsal: pát 01 úno 08:44
od jirka87
Říkáte to oba správně.

Problém je takna řešení u sudu piva. Shrnout by se to dalo asi tak, že :
1) Nikdo nechce už z těch mladých makat rukama = nedostatek pracovních sil všude. U řidičů to jde vidět hodně markantně. Protože co ti nedovezou,to neobdržíš, takže to neprodáš.
2) Já dělal profesní řidičák za 800Kč + asi 3000Kč psychotesty, EEG, neuro. Dnes to stojí někde v rozmezí 25 - 35 000Kč a 220hod školení. Lehký ten start opravdu nemají.
3) Praxe...Ano, byla by potřebná. Rozestupňovat to třeba jako u motorek. Jenže...Ta práce na malé auta je většinou distribuce alá 20 zastávek denně (typicky Geiss/PPL, rozvozmléčných výrobků, autodílů apod...) a na to není stavěnej každej. To je pekelná práce.
4) Když už se někdo ale dokope tak daleko, že zaplatí ty papíry, udělá to školení a chce jezdit...

Přišla mi do práce žádat o místo prodavačka od pokladny. Že si zaplatila profesák a chce jezdit. Nechtěl jsem ji vzít. Nakonec jsem musel a věřil/doufal jsem, že bude jezdit opatrně. Jezdila. Sice stejně rozbila kde co, ale spíše kosmetika. 6měsíců pekla. Dnes jezdí opravdu dobře a může se směle měřit s každým chlapem v profesi. Prostě tvrdím, že 30let praxe nemusí nutně znamenat, že je ten člověk dobrej. Má zažito, ale někdy je to na škodu. Já vždycky říkám - to že něco děláš už 10let neznamená, že to neděláš na hovno kamaráde.
jerry píše:jirka87: Dnešní rozvoj kamionové dopravy zcela popřel všechny pravidla bezpečnosti a logiky. Trh si to žádá, tak jede kde kdo. Podle toho to na silnicích vypadá.
Hele..Nehodovost kamionů v % proti osobním je směšně nízká. Nadzvihává mě ze židle, když předevčírem TV Nova upozorňovala, že zemřelo při nehodě, kde figuroval i kamion za rok 2018 celkem 55lidí...(už neřekli, kolik z toho bylo, že řidič "C" zabil sám sebe - sjezd do příkopy apod.)

Já musím zaklepat...Dělám to 12let. A smrťák jsme měli v práci 1 (řidič byl tou dobou v práci 2,5hod a usnul na dálnici). Mám několik lidí oceněných IRU = najeto 10let u jednoho zaměstnavatele bez nehody (se zraněním-utržený zrcátko se nepočítá) minimálně 1 000 000Km.

Já ty kluky nebráním do morku kostí. Některým bych utrhnul varle. Ale nejde to brát plošně, že řidič kamionu je kretén.

Re: jsem debil

Napsal: pát 01 úno 08:56
od řidičBOB
No, procenta jsou velmi ošemetná záležitost. Když říkáš, že nehodovost kamionů je v % proti OA směšně nízká, tak je potřeba k tomu také říct, kolik jezdí kamionů a kolik osobáků ;-) Pak to číslo bude mít krapet jiný rozměr.

Re: jsem debil

Napsal: pát 01 úno 09:16
od jirka87
To ovšem jdem hluboko. CZ je tranzitní země, tudíž ta nehodovost zahrnuje "C" auta z ostatních zemí, protože je šetří PČR. Troufám si tvrdit, že CZ projede na počty kusů více velkých aut, než osobáků (tranzitně) - jak často na dálnici potkáš Španěla v osobním autě ? Nebo Bulhara ? "C" denně několikrát.

Jako jasně..vše co jste napsali dává smysl a nebrojím proti tomu. Jen to občas vidím trochu jinak a v tomto konkrétním tématu si troufám říct, že se hodně orientuju, tak na to mám prostě jiný pohled, než zbytek lidí/řidičů.

Já jsem zas alergický na kokoty, co nejsou schopni telefonovat za jízdy, což se projevuje zpomalení na 100 na dálnici a na 70 na okresce doprovázené kličkováním +/- třičtvrtě metru zleva doprava. Ať si telefonuje, pokud to zvládá. No drtivá většina to nezvládá.

Re: jsem debil

Napsal: pát 01 úno 10:34
od řidičBOB
no...drtivá většina kamioňáků kouká u řízení na noťas nebo rovnou TV. A výjimkou nejsou i tací, co mají na volantu rozložené noviny ;-)

Re: jsem debil

Napsal: pát 01 úno 10:52
od jerry
Platí jednoduchá rovnice. Málo kamionů = malá potřeba řidičů = větší možnost si vybrat a opačně. Dřív na kamion šla řidičská elita. Dnes lidi chybí všude, tedy i za volantem. Posadí tam tedy kohokoliv, jen aby auto nestálo a bylo z čeho platit leasing. Když to vyvalí, zacáluje to pojišťovna.

Jinak ano, všichni jsme se učili. Ale je podstatně jiný rozměr učit se postupně osobák - dodávka - malý náklaďák - kamion nebo skočit rovnou za volant kamionu. To je fakt hop nebo trop. Buď se to naučím nebo někoho zabiju. A že jsem při učení víc nebezpečný v kamionu než v osobáku je dáno už jen velikostí a hmotností. Ale to nezměníme, to je záležitost politického zadání = přesun dopravy nákladů na železnici, nepřevážení nesmyslů napříč Evropou tam a zpět.

Re: jsem debil

Napsal: pát 01 úno 11:52
od jirka87
V 11:10 mi nacouval frajer návěsem do LP blatníku na osobním autě :))

Akorát to sepisuju...Lámal se s návěsem na rampu, nepohlídal si roh (kam stejně v tu chvíli nevidíš z kabiny - ani přes zrcátko) a už to bylo. Ale to je ono...ta nehodovost u kamionů prostě bývá trošku jiná. Jiné škody, jiná povaha nehod.

P.S : Viníkem je řidič ročník 1973 s praxí na C, CE 28let. Z mého pohledu naprosto zbytečná chyba. Stačilo vylézt ven a podívat se, jestli mi to vyjde. Jenže má praxi, je přesvědčenej, že má vytrénovaný odhad. Mladej zajíc by asi raději vyskočil a mrknul se.