Odjinud: Nechci nové auto

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od goes »

duvody pro absolutni moderno i ponechani funkcni tu jsou, ale neumim si predstavit jak ma automobilka nabizet oboji najednou. Bud by musela nabidnout nejaky mastodontni individualizacni program, ktery by extremne prodrazil vyrobky, nebo by musel vyrabet "dva focusy najednou" apod. na jedne strane chteji lidi ruzne systemy, protoze jim treba falesne veri apod. ale to same je u mobilu, TV apod. ne vzdy je to dobre a ne vzdy spatne. Holt vzdy bude narazet realita na nazorove proudy a proudy potreb.
Uživatelský avatar
petris
Řidič začátečník
Příspěvky: 134
Registrován: stř 16 úno 19:23

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od petris »

Pokud budeme mluvit o teoretickem odbytu modelu focus I. a II. generace pri totozne porizovaci cene , muj tip by byl 950 ku 50 ve prospech II. generace. Takze ano - opravdu si myslim, ze se focus I. dnes uz nenabizi kvuli nezajmu zakazniku. Regulace rozhodne nepostupuji tak rychle, aby pri malych zmenach v technice nemohl byt prodavan focus I. i dnes. Naprosta vetsina lidi ovsem radeji sahne po novejsim modelu s ESP, ASR, 4 airbagy a efektivnejsim odhlucnenim za stejnou cenu. A to je prirozeny vyvoj - majorita totiz povazuje novejsi model automaticky za lepsi (jak je to i prezentovano automobilkou) a tak mu da pri vyberu prednost.

Toto chovani trhu nelze svalovat na regulace, at uz si pod tim predstavime cokoliv. Automobilovy trh byl regulovan od doby, kdy zaznamenal prvni rozmach. V minulosti byla zavedena povinnost instalovat do novych modelu katalyzatory, v budoucnosti bude platit maximalni mozne emisni zatizeni CO2 na 100g/km nebo neco podobneho. Takovy je vyvoj. O smyslu tohoto prekotneho zprisnovani, vzhledem k jinym znecistenim napr. zememi jako je Cina, lze s uspechem pochybovat, ale to je tak vse. Prumerny zakaznik bude zkratka chtit vzdy vice za stejne mnozstvi penez a dokud bude mit pocit, ze novejsi model mu to dopreje, da prednost jemu.

Rekl bych, ze kdyby si napr. BMW bylo dnes jisto odbytem modelu E46 v cislech zajistujicich vyznamejsi zisk, vratilo by se do jeho aktualniho portfolia velice rychle. Realne by si ho ale dle meho nazoru vybralo proti nove trojce tak 10% lidi.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od merlin »

Prave u kategorie aut ako Focus to nie je pravda, staci si pozriet ze Opel na Slovensku dlhdobo predava vzdy lepsie predoslu generaciu Opel Astry ako "Classic" nez tu aktualnu. Vyraba ju subezne cele obdobie noveho modelu a vyraba sa len v zakladnych vybaveniach a aj tak ma uspech, lebo jej nic podstane nechyba a ma dobru cenu. Nakoniec Dacia, Octaviu Tour, Thalia atd, su len toho dokazom, ze ludia neziadaju najmodernejsie technologie ale dobru cenu. Samozrejme toto neplati u zaciek ktore su sucastou image majitela ako BMW,MB,AUDI a podobne, tam ich majitelia menia svoje auta uz po facelifte len s povinosti ich spolocenskeho postavenia.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
petris
Řidič začátečník
Příspěvky: 134
Registrován: stř 16 úno 19:23

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od petris »

Silne mi tu ted chybi modlici se smajlik..ono by stacilo precist si prvni vetu meho postu. Mluvil sem o teoreticke situaci vyberu mezi I. a II. generaci pri TOTOZNE porizovaci cene. O tom take cela diskuse byla - zda by zakaznici (alespon nejaka relevantnejsi skupina) skutecne uprednostnovali I. generaci pred II., kdyby se odstranil pri rozhodovani faktor pro vetsinu potencionalnich kupcu nejpodstatnejsi - ekonomicky.

Naprosta vetsina lidi, kteri kupuji modely classic, tour, atd., tak cini zcela na zaklade ceny. Nejsou to nadsenci do rizeni jako PJanda a jini, kteri chteji stroj vice mechanicky, ale spotrebitele volici dle ceny produktu. Tak jsou tyto modely smerovany - oholeny od vybavy, motoru a vseho co by castku za ne prodejcem poptavanou zvysovalo. Kdyby na vyber meli - tedy dealer postavil vedle sebe astru classic a astru II. generace bez rozdilu v kupni cene, sem presvedceny ze majorita by sahla po II. modernejsi generaci.

btw. nevim, proc by znacky jako BMW, MB , AUDI musely byt soucasti image a ne pouhym dopravnim prostredkem. A spolecenske postaveni, ktere nuti menit modely po faceliftu take neznam.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od goes »

merlin píše:Prave u kategorie aut ako Focus to nie je pravda, staci si pozriet ze Opel na Slovensku dlhdobo predava vzdy lepsie predoslu generaciu Opel Astry ako "Classic" nez tu aktualnu. Vyraba ju subezne cele obdobie noveho modelu a vyraba sa len v zakladnych vybaveniach a aj tak ma uspech, lebo jej nic podstane nechyba a ma dobru cenu. Nakoniec Dacia, Octaviu Tour, Thalia atd, su len toho dokazom, ze ludia neziadaju najmodernejsie technologie ale dobru cenu. Samozrejme toto neplati u zaciek ktore su sucastou image majitela ako BMW,MB,AUDI a podobne, tam ich majitelia menia svoje auta uz po facelifte len s povinosti ich spolocenskeho postavenia.
to je do znacne miry dano cenovou, kdy stary model je jiz davno zaplacen a neni potreba pokryvat takove naklady a cena jde dolu. Lidi to nekupuji proto, ze by vylozene chteli, ale proto, ze je to NOVE auto za DOSTUPNOU cenu. Mysli si snad, ze lidi si kupuji nove Logany, protoze z nich jsou tak okouzleni apod? Ano, vybrane procento zakazniku bude z tech, co si "to doma opravi" ale ta vetsina bude o tom, ze na lepsi nemaji a chteji nove. Otazkou je, zda by tito lide, kdyby meli naprosto volnou ruku ve vyberu by si tu Astru classic koupili, nebo by sli do nove. Jsem si naprosto jisty, ze kdyby jim dali na vyber za stejne penize novou a starou, tak ze 99 ze 100 si vezme tu novou.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od merlin »

petris píše:btw. nevim, proc by znacky jako BMW, MB , AUDI musely byt soucasti image a ne pouhym dopravnim prostredkem. A spolecenske postaveni, ktere nuti menit modely po faceliftu take neznam.
Tak za tymto tvrdenim si na 100% stojim, urcite nie kazdy ale drviva vecsina ich zakaznikov to tak chape a naozaj menia auta uz po facelifte.

Mne je jasne ze je to o cene, ale ja vysvetlujem ze ludom tie veci jednoducho nechybaju... Dnes si nikto nekupi auto bez klimy, el. okien (aspon v predu), centralu, ale v tejto skupine zakaznikov nepoznam ziadneho co tuzia mat detektor narazu, detektor unavy, nocne videnie atd.

Ak poznate marketing tak je dolezite vyvolat v ludoch pocit ze tu "vec" nutne potrebuju k svojmu zivotu a to sa podla mna v tychto prvkon nedari a tak sa to snazia vyrobcovia nasilu vnucovat ako zakladnu vybavu.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od KoPP »

AUDIS... až ti nařidín strčit si do prdele silniční obrubník... tak směle do toho.
Slow and serious
Uživatelský avatar
petris
Řidič začátečník
Příspěvky: 134
Registrován: stř 16 úno 19:23

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od petris »

merlin píše:
petris píše:btw. nevim, proc by znacky jako BMW, MB , AUDI musely byt soucasti image a ne pouhym dopravnim prostredkem. A spolecenske postaveni, ktere nuti menit modely po faceliftu take neznam.
Tak za tymto tvrdenim si na 100% stojim, urcite nie kazdy ale drviva vecsina ich zakaznikov to tak chape a naozaj menia auta uz po facelifte.

Mne je jasne ze je to o cene, ale ja vysvetlujem ze ludom tie veci jednoducho nechybaju... Dnes si nikto nekupi auto bez klimy, el. okien (aspon v predu), centralu, ale v tejto skupine zakaznikov nepoznam ziadneho co tuzia mat detektor narazu, detektor unavy, nocne videnie atd.

V tom pripade se potkavame s diametralne odlisnymi lidmi. Nenapada me nikdo koho bych znal a dotycny mel potrebu po faceliftu jeho modelu bezet pro novy, aby si zachoval sve spolecenske postaveni (at uz tim myslite cokoliv). Ono vubec odovozovat postaveni od auta, kterym nekdo jezdi...

Nechapu, kde berete tu jistotu, ze by ty veci v aute nechteli. Ono je to vetsinou o tom, ze kdyz na dany priplatkovy system nemam (nejsem ochoten za nej poptavanou castku dat), tak si sam pro sebe oduvodnim, ze ho nechci/nepotrebuji. V minulosti to platilo pro klimatizaci a ted kdyz ji ma kazda nakupni taska, kupujici tim rozhodne netrpi a jeste jsem neslysel o pripadu, kdyby nekdo vylozene shanel nove auto bez klimy. Ale byt systemy jako nocni videni atd. v zakladni vybave bez ovlivneni kupni ceny, pak by vetsina zakazniku urcite neprotestovala.
Uživatelský avatar
tomig
Autoškolák
Příspěvky: 56
Registrován: ned 20 úno 21:01

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od tomig »

petris : myslím že přehlížíš jednu věc a to je spolehlivost. Pokrok většina lidí i ocení, ale ne na úkor kvality a spolehlivosti. To že díky "pokroku" pak neustále něco na autě nefunguje a pak je člověk pořád v servisu dost lidí štve a sám k nim patřím. Čili nové ano, rád bych si ho koupil ale ne soudobé modely... Kupodivu dost lidí kašle na to že je to sice v záruce a nic je to nestojí, a jezdit ob 2 měsíce do servisu nechtějí...

Dost velká část lidí chce ověřené spolehlivé auto, chce jezdit a ne pít kávičky v servisu. A je to nejenom o tourech a classikách atd. (ruku na srdce rozdíl v ceně oproti normálnímu modelu zas tak velký není, a proč tedy je vždy osekaná výbava a motory? nákladovost by byla minimální, věř tomu že tourů s 1,9 tdi nebo 1,8 fsi by se prodalo ještě mnohem víc...), ale i u ojetin. I teď obyčejnou starou felicii, pokud je zachovalá, prodáš úplně s klidem za relativně hodně peněz, protože je pořád spousta lidí, který chtějí jednoduché relativně spolehlivé auto co se servisuje za hubičku. A je jim jedno v podstatě všechno (výbava bezpečnost...), prodávají se totální holobyty. Byť sám to nechápu, takových lidí rozhodně málo není.

Argument že kdo si koupí logana na lepší nemá je určitě pravdivý, ale ne úplně. Znám dost lidí co by měli na auto mnohem lepší, ale prostě jim stačí logan nebo fabie v holobytu, resp. v tom že nějaké auto má x elektronických hovadin nevidí jako plus. Nepotřebují adaptabilní světlomety a kupodivu ani klimatizaci. Sám ji třeba mám, ale zapnu ji tak 10-15x za rok. Byť sám bych ji spíš v autě chtěl, rozhodně to není něco na čem bych trval. Na to že by si všichni vzali novější za stejnou cenu bych zas tak nesázel, zejména třeba tour I, což bylo auto dost zastaralé ale spolehlivé a poctivě udělané, a servisně méně náročné.

Čili v pořádku, ať si automobilky vyrábí potěmkinovy šroty s euro 10, start stop, kamerou, kardiostimulatorem a jinejma zbytečnostma, ale ať vyrábí i auta pro ty co to nechtějí ;-)
Power is nothing without control
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Odjinud: Nechci nové auto

Příspěvek od goes »

tomig: jak ti lidi poznaji, ze je to pokrok bez rustu kvality? na pohled to vypada vsechno lip, srovnani poradne nemaji a vicero zkusenostitaky ne...
Odpovědět