Hybridy - pro koho maji smysl?

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Goggy
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 úno 23:32

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Goggy »

Pokud jezdím 90% po Praze a zároveň jezdím dost, tak je už celkem rozdíl jestli mi auto bude brát 17 nebo 11 litrů - takže bych o hybridu uvažoval jako o alternativě ke klepající se naftě.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od pjanda »

Pokud bydlite v nejake aglomeraci, kde je normalni travit hodiny denne v kolonach, hybrid se vyplati. Ale zrovna v CR neni takovy stav az moc obvykly (jen Praha?), v USA je to samozrejme jina...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od goes »

myslis, ze hlavni prinos je ve velkych kolonach? po mych zkusenostech mohu rici, ze nejlepsi je pro hybrid primestsky provoz s castou zmenou rychlosti, tzn. aby es casto rekuperovalo a casto zrychlovalo v tom pripade je hybrid casto dobijen a casto vyuzivan. v kolone v lete priusu dosly za chvilku baterky, to same RX a zaplo to motor, protoze klima apod... navic pri popojizdeni se to nestihalo dobjite.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od pjanda »

Nesmis jezdit po meste jako pirat a hned si vybit stavu :) Ja s GS450h prejel mesto se spotrebou pet litru na sto, samozrejme na zacatku s nabitymi baterkami. A to prave proto, ze v kolonach se pri drobnych pojezdech nespoustel motor vubec, jen obcas neco vychladil apod. I bych snad nekde nasel fotku z monitoru spotreby, vetsinou je tam nula.

Zalezi asi kdy kde jak, ale GS430 by v takovem rezimu vzal kolem 20, takze uspora je to enormni. Neni to plug-in, stava se dobila jen po predchozi ceste brzdenim...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Goggy
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 úno 23:32

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Goggy »

Podle mě je právě Praha svou velikostí pro hybrid ideální - úseky kde se popojíždí v koloně se střídají s úseky kde se dá jet nepřerušeně 80, baterie se dobíjí, motor jede na 6 a nežere. Každopádně bych o hybridu uvažoval jen pokud by cena obsahovala doživotní záruku/výměnu baterií a byla lehce nad úrovni dieselu.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od goes »

pjanda píše:Nesmis jezdit po meste jako pirat a hned si vybit stavu :) Ja s GS450h prejel mesto se spotrebou pet litru na sto, samozrejme na zacatku s nabitymi baterkami. A to prave proto, ze v kolonach se pri drobnych pojezdech nespoustel motor vubec, jen obcas neco vychladil apod. I bych snad nekde nasel fotku z monitoru spotreby, vetsinou je tam nula.

Zalezi asi kdy kde jak, ale GS430 by v takovem rezimu vzal kolem 20, takze uspora je to enormni. Neni to plug-in, stava se dobila jen po predchozi ceste brzdenim...
tak to kokam, ja mel vetsinou v kolone problem, ze klima v lete ci topeni v zime zralo tolik, ze i na plnou baterku to bylo tak na 7-10 minut provozu. v zime to nekdy jen na elektriku ani nejelo.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od řidičBOB »

BTW: já mám s hybridama problém v garážích... Tuhle mne jeden málem zajel na Chodově. Člověk má v podvědomí, že slyší přijíždějící auto a ono ten L600h slyšet nebyl :-(
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od pjanda »

Goggy: Hybridy dnes drahe nutne nejsou, rozhodne ne ve vyssich tridach. Lexus GS nebo Infiniti M se hybridnich verzich v pomeru vykon/spotreba/cena urcite vyplati. Alespon kratkodobe. Samozrejme je otazkou, co z toho auta zbude za par let provozu, s nejakou nadstandardni zarukou bych ale v tuto chvili pocital - firmy, ktere do techto technologii mohutne investuji (hlavne Toyota) si nemohou dovolit ztratu image kvuli nejake vymene baterii, to jim za to nestoji.

Smysluplny kompaktni hybrid nevidim, mozna Auris HSD? Ten uz na tom ale s cenou tak dobre neni...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od řidičBOB »

Já jezdil v NL s Priusem minulé generace a v tamních podmínkách za 8l, což mi přišlo docela dost. Víc mě ale vadilo to úchylné ovládání na volantu. Ale v NL mají na hybridní auta docela slušné daňové úlevy.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od charger »

No Auris HSD je podle lidí co s ním jezdili tak trochu epic fail, více než příbuzný Prius. Žere, je hlučný, nejede, za moc peněz.
Ain´t nobody got time for that
Odpovědět