Hybridy - pro koho maji smysl?

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3458
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše:Ad ta registrace: v Pze to ale musíš nahlásit na každé městské části zvlášť. Neumí si to propojit.
Nene, nahlasi se to jen magistratu a funguje to na vsechny mestsky casti, uz parkujem skoro 3 mesice :D

Potrebujes potvrzeni o dovozce ze auto splnuje vyse uvedene parametry, pak zavolas na magistrat, domluvis si termin, prijdes na prepazku 9 v prizemi s prohlasenim a TP, zaplatis 100 na pokladne a za 5 minut muzes zacit parkovat.
Naposledy upravil(a) honziss dne stř 05 zář 11:08, celkem upraveno 1 x.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Stepan »

v tebe jsou doufal :ymhug:

další věc: relativně zajímavý, nízký, propad ceny je u Lexusů pravidlem? Oproti srovnatelným modelům německého trojlístku se pár let stará auta kolem 100kkm prodávají spíše dráž, a to nezapočítávám pravděpodobně nižší pořizovací cenu na straně japonců. Vidíš v tom spíš odznáček Lexus nebo hybridy obecně?

Máš zkušenosti se servisem Lexusu? Spotřebák? Je v Praze nějaká možnost neautorizáku?
Co baterky?
Spotřeba při dálničním tempu tempovat 180GPS?

Nemám v plánu něco kupovat hned zítra, proto i ten finanční limit je takovej dost na vodě. Ale přijde mi to jako zajímavý téma :)

Tak jak to vidím teď by pro mě byla zajímavá varianta něčeho ojetého, co moc nespadne na ceně a bude to nějak vypadat (malinko mi na tom záleží, Prius pro mě není to pravý, navíc aura toho auta mi hrubě nevyhovuje) na ježdění po městě (takový to, aby člověk nesmrděl z tramvaje, nemusel tahat tašku z posilky celej den sebou, měl si kam dát věci). Spotřebu jako takovou až tolik nehrotím, absolutních km najezdím po Praze poměrně málo, ale je to furt 10km tady, 15km támhle, napříč Prahou, takže možnost zastavit kdekoliv by mi celkem bodla. Jenže zase mít dvě auta podobné velikosti, třílitr naftu a benzín hybrid, je pro mě festovní blbost, kvůli penězům, ne že ne. Navíc vejít se do 135kw s autem střední třídy, které by mělo být jediné (tzn. i na ty dálky, zastalo by funkci třílitru nafty), se mi taky uplně nechce. A už bych taky musel řešit tu spotřebu, která je v realitě +- jaká?
Nemáš nějaká nabídková čísla k operákům na nějaká hybridní prdítka? Třeba i ten Yaris.

Díky :x

Nebejt to zvýhodnění na parkování, tak bych se s tím vůbec nezabýval. Asi jsem taky podlehl ekologické lobby.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
jurajec
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: stř 05 zář 12:15

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od jurajec »

nechci kazit slavnostni atmosferu ale ty hybrid v praze nevydrzi s parkovanim zdarma vic nez 1 az 2 roky, tech aut je mnoho a jeste pribydou prave kvuli lidem co by do hybrida jinak nesli, ale ten parking...

Ja osobne sem na lexusy koukal ale nakonec mam rav4, spolehlivost stejna a o 400tis levnejsi oproti NX 300h.

Jinak stale plati ze nejlevnejsi parking je koupit Dacii Duster a predplatit si modrou zonu klidne na 10 let dopredu ;) to jen tak na okraj k te ekologicnosti o kterou vlastne vubec nejde.
honziss
Letec
Příspěvky: 3458
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od honziss »

Spotreba: me jezdej obe auta za 7-8, NX 70% casu po praze, zbytek je dalnice s kolama nebo boxem na strese, tempo 150. GS 90% dalnice, tempo 150, obcas vic, obcas min. Kdybych jel pha-brno celou dobu 170-180, tak to odhaduju na 9-10, coz vicemene souhlasi se zkusenostma majitelu na webu.

Ztrata hodnoty: je nizka, coz vychazi z toho, ze CZ cenik je proti zbytku evropy spis nizsi a prakticky furt bezi naka akce. Dalsi vec jsou materialy a zpracovani, proste ty auta pusobi dojmem ze vydrzi vsechno a vetsinou to tak je. Kdyz si clovek porovna treba pocit ze zavreni dveri u 3er a IS, tak pochopi. Videl jsem 2 ojety GSka s 200+ na hrbu a kdyby je nekdo poradne umyl tak se daj stocit na 30tkm. Jestli ma vliv na zustatkovou hodnotu fakt ze to je hybrid, to nevim. Kazdopadne jsou to vsechno user friendly auta - ovladaj se velkejma cudlikama s jasnou odezvou, pristrojovka ma velky optitronovy budiky, zrcatka jsou velky, keyless bez trapnejch cudliku a na vsech klikach, neexistuje ze by auto nemelo zatmavovaci zrcatka, parkovaci senzory, tempomat, podsvetleny kliky a milion dalsi vybavy, kterou clovek povazuje za standard.

Baterka: nase auto ma 4 roky/60tkm a kapacita je 98%. Auto parkuje venku (teplo/mraz).

Spolehlivost: muzu hodnotit jen to NX, takze za 4 roky byl 1 neplanovanej zakrok - namazani pouzdra predniho stabiku, ktery povrzavalo na retarderech, jinak jen pravidelnej servis 15tkm (coz je mimochodem 2x castejc nez konkurence) a vic a castejc se toho meni nez u konkurence.

Cena servisu: byl jsem Tsusho i Lexus Praha a pokazdy to stalo kolem 10tkc (olej, vsechny filtry, udrzba brzd, test baterky, olej v diferaku, myti, nahradni auto). Kdybych zajel nekam do toyoty, tak by to melo bejt levnejsi. Pri rocnich prohlidkach v autorizaku je plan asistence na rok zdarma.

Cena spotrebaku: bezny veci stoji jako na toyotu, nejaky hw nevim. IS250 mi servisoval normalne kamarad co ma servis v garazi a chvalil si jak je to udelany.

Na dalnici bych nedoporucoval cokoliv slabsiho nez 220k 300h, 450h je idealni, ale tam zas neni ten parking.

Ale i ten blbej Prius co se mu vsichni vysmivaj neni vubec spatny auto...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3458
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od honziss »

jurajec píše:nechci kazit slavnostni atmosferu ale ty hybrid v praze nevydrzi s parkovanim zdarma vic nez 1 az 2 roky, tech aut je mnoho a jeste pribydou prave kvuli lidem co by do hybrida jinak nesli, ale ten parking...

Ja osobne sem na lexusy koukal ale nakonec mam rav4, spolehlivost stejna a o 400tis levnejsi oproti NX 300h.

Jinak stale plati ze nejlevnejsi parking je koupit Dacii Duster a predplatit si modrou zonu klidne na 10 let dopredu ;) to jen tak na okraj k te ekologicnosti o kterou vlastne vubec nejde.
Taky si myslim a ano, souhlas NX = Rav4, ale ten rozdil v cene rozhodne neni tak velkej kdyz chce clovek vybaveny auto a hlavne je ten rozdil sakra poznat. Dalsi vec je zustatkova hodnota, moje 4 roky stary NX se v inzerci prodava o 20% min nez ja ho koupil.
Naposledy upravil(a) honziss dne stř 05 zář 13:05, celkem upraveno 1 x.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
jurajec
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: stř 05 zář 12:15

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od jurajec »

honziss píše:
jurajec píše:nechci kazit slavnostni atmosferu ale ty hybrid v praze nevydrzi s parkovanim zdarma vic nez 1 az 2 roky, tech aut je mnoho a jeste pribydou prave kvuli lidem co by do hybrida jinak nesli, ale ten parking...

Ja osobne sem na lexusy koukal ale nakonec mam rav4, spolehlivost stejna a o 400tis levnejsi oproti NX 300h.

Jinak stale plati ze nejlevnejsi parking je koupit Dacii Duster a predplatit si modrou zonu klidne na 10 let dopredu ;) to jen tak na okraj k te ekologicnosti o kterou vlastne vubec nejde.
Taky si myslim a ano, souhlas NX = Rav4, ale ten rozdil v cene rozhodne neni tak velkej kdyz chce clovek vybaveny auto a hlavne je ten rozdil sakra poznat.
Ten rozdil je velmi maly ve vybavach - mam executive verzi rav4 4x4 a oni mi to stejne deti okopou a manzelka poskrabe ;) takze jsme do reprezentativnejsiho modelu NX 300h nesli - fakt vypada lip o tom zadna :) Zustatkovou hodnotu ocekavam podobnou diky tomu ze mam plnou vybavu - to se vzdy prodava lepe.

Za prvnich 10tis. km mam 50% dalnice 50% praha spotrebu na 7.1L a nad 150km/h uz to neni tak 'stabilni jizda' jako s nizkym autem.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Stepan »

Díky. Spotřeba je ok, u podobně těžkého auta (GS odpovídá 5er, ne?), nárust oproti naftě není nikterak dramatický. Ten výkon je pro ideu jednoho auta asi likvidační #:-s Možná těch 133kw v ISu, to bych musel zkusit, jaký ty koně jsou :) Protože 133kw by měl bejt spalovák a hybridní koníky do toho neuvádí

Takže holt 5 let starej Prius, případně za podobnou cenu novej Yaris Hybrid


jurajec: Jo, 36k ročně za !JEDNU! zónu. Když si to zhruba spočítám (zhruba protože nevím kde jsou přesně hranice městských částí) tak se pravidělně pohybuju ve 3, čtyrech když započítám tu kde bydlím a musím mít garáž, kterou bych jinak mohl otočit. To není cesta :ympeace:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
honziss
Letec
Příspěvky: 3458
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od honziss »

Jeste muzes kouknout po nejakym CT200h po faceliftu, coz je lepsi prevlecenej prius minuly generace. Myslim ze jich behem dalsich 12 mesicu bude dost, jakmile se rozjede prodej UX.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Pav99
Adept autoškoly
Příspěvky: 10
Registrován: ned 25 bře 21:40

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Pav99 »

V rodině jsme měli rok NX300h. Co se týče ztráty,tak po roce prodeje 18%. Spotřebu při maximálce 180 km/h jsem zvlášť nikdy neměřil,ale vždy mi průměrná hodnota mezi 7-8 litry po cca 200 km dálniční trase povyrostla na nějakých 10 litrů,takže bych spíš počítal cca 12 litrů. 9-10 litrů při maximálce je dle mě nesmysl,to auto váží asi 1,8t, motor se při vysokých rychlostech už dost trápí.

Já osobně bych šel do hybridu u auta takové velikosti jen v případě šestiválce.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Hybridy - pro koho maji smysl?

Příspěvek od Stepan »

18% proti ceníku nebo nákupu?
kolik je maximálka toho IS300h nevím, ale tipl bych 220+...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět