Budoucnost automobilového průmyslu?

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

j3rry
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pát 01 úno 11:56

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od j3rry »

Je to na hovno... velmi manipulativní dotazník. Například vůbec nepočítá s tím, že by někdo používal elektromobil k tomu, aby si sedl za volant a jel se jen tak pro radost někam projet. To bude asi tím, že elektromobil má být absolutně bezpohlavní, nudný, má absentovat zvuk motoru a nutnost řadit, etc., prostě taková ta radost z řízení, což jsem jim tam mimochodem taky napsal. No, nejlepší mi přišla tato část:

21. Jaké parametry by pro vás mě v ideálním případě elektromobil mít....
min. dojezd 750km
max cena 350tkč
barva: zelenokytičková p*čo
max nabíjecí doba 15 minut
optimální nabíjecí doba: tolik, kolik mi trvá natankovat plnou

22. Jak si představujete Váš čas strávený během dobíjení vozu? Jaké služby očekáváte a jaké služby byste si přáli ?
Dal bych si cígo. Případně bych ocenil sociální pracovnici poskytující odměnu za to, že jezdím ekonesmyslem.

23. Evropská legislativa bude v roce 2020 zakazovat cestu po centrech měst spalovacím motorům. Plán je vytvoření několika zón, Jak to vnímáte?
Na pyču. EUSSR se do té doby rozpadne a ekoteroristi snad pochcípají.

24. Bylo by pro vás toto dostatečným důvodem pro pořízení elektromobilu?
NE

A tak dále... rozešlu to svým petrolheadím přátelům a rozpoutáme soutěž o nejvtipněji negativně vyplněný průzkum :D
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od Vana »

j3rry: myšlenka se sociálními pracovnicemi zdarma poskytujícími v nabíjecích stanicích odměnu za využívání ekonesmyslů je velice dobrá. Pak by asi nikomu nevadila ani dlouhá doba dobíjení případně častější zastávky.
Za mě s přehledem nejlepší nápad pro rychlý rozvoj elektromobilismu co kdy kdo vymyslel.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od Honza42 »

No nevím, ono se to musí dobíjet dost často. Já myslím, že prvních pár dní sice euforie, ale už po týdnu by to byla hlavní příčina omezeného dojezdu. A taková cesta na dovolenou už by byla zcela vyčerpávající.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od pavproch »

a hlavně potem na dovolené bys neodváděl očekávané výkony, takže by se z dovolené stalo peklo na zemi...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 249
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od spooon »

j3rry píše:...
21. Jaké parametry by pro vás mě v ideálním případě elektromobil mít....
min. dojezd 750km
max cena 350tkč
barva: zelenokytičková p*čo
max nabíjecí doba 15 minut
optimální nabíjecí doba: tolik, kolik mi trvá natankovat plnou

22. Jak si představujete Váš čas strávený během dobíjení vozu? Jaké služby očekáváte a jaké služby byste si přáli ?
Dal bych si cígo. Případně bych ocenil sociální pracovnici poskytující odměnu za to, že jezdím ekonesmyslem.

23. Evropská legislativa bude v roce 2020 zakazovat cestu po centrech měst spalovacím motorům. Plán je vytvoření několika zón, Jak to vnímáte?
Na pyču. EUSSR se do té doby rozpadne a ekoteroristi snad pochcípají.

24. Bylo by pro vás toto dostatečným důvodem pro pořízení elektromobilu?
NE...
Sranda je, že na 23. sem napsal dost podobnou věc i s označením EUSSSR, parametry sem měl taktéž velice podobný...no koukám že na to lidi, co mají alespoň trochu rádi auta, mají velice podobný názor :)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od pavproch »

Petr Miller tu na AF píše:Evropské ekonomiky stále zmírají pod následky dalšího pokusu o stvoření socialistického ráje s lidskou tváří, jeho regulacemi a nekonečným přerozdělováním, které nedovolují ekonomikám rychle se přizpůsobit nově nastalé situaci. Samotný automobilismus je pak typickou obětí tohoto stavu, když produktu, který by lidé měli kupovat, dodává charakter, který plně nereflektuje představy zákazníků.


:ymapplause: :ymapplause: ^:)^

celé tu
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od pavproch »

Lelikož sem už druhý den na konferenci o Chliníku (kupodivu ne v Humpolci, ale Ddorfu v Reichu) a je to celé hlavně o aplikacích slitin hliníku v autoprůmylsu, podělím se s váma o pár očekávatelných souvisejícíh trendů:

- souboj Mercedes vs EU stále ještě není u konce , na stranu mercedesu sa kloní i další výrobci, bůhví jak to teda s tím používáním R1234yf v klimatizacích místo klasíckého R134 dopadne .... R134 končí díky GWP limitům (hranici 150 překračuje asi 8x).... ale co ho od roku 2017 nahradí jako není jasné.... R1234yf má silné oponenty, CO2 má zase spoustu (prozatím) nedořešených technických záležitostí bránících (prozatím!) masovému nasazení a z hlediska inovativních cyklů v autoprůmyslu je už neska na 2017 pozdě, takže bude ještě veselo... a to sme furt enem v technické rovině, až sa do teho plnou vahou položí brusel, to bude teprve prdel....

- do r. 2020 se očekává dramatický průlom v technologiích elektrických baterií (e-mobilita), baterky s 4-5x větší hustotou energie než stavávající li-ion.... opět tam sou ale zásadní technické problémy.... mj.i na straně poháněcích elektromotorů a jejich krátkodobé přetížitelnosti (rozjezdy, akcelerace)

- EUR6 (močovina) přináší neskutečné problémy s trvanlivostí hliníkových komponent v chladídích okruzích, imho z teho budou ještě kurwa problémy (hromadné recally a pod.)

- 3D a 4D metalografický tisk (speciálně u Alu slitin) může být zhruba stejně zásadním zlomem v techniologickém pokroku jako třeba byla kompozity - přináší naprosto neuvěřitelné možnosti tvarování kovových dílů....

- plus některé kurewsky zajímavé trendy v oblasti pájení hliníku (moje parketa), které be mohly tento malý uzavřený svět (cca 200 lidí na celém světe vč. mně.... :D ) postavit na hlavu....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Miloslav Durina
Autoškolák
Příspěvky: 46
Registrován: pon 14 dub 16:03

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od Miloslav Durina »

vyplneno a:
- nelibilo se mi, ze musim vybrat nejakou (i neodpovidajici) odpoved abych se posunul na dalsi stranku a nestaci slovni vyjadreni
- nektere otazky zcela zcestne (jiz bylo popsano v prispevcich vyse)
- pripomnelo mi to blizici se soumrak automobilu (koneckoncu i motocyklu), coz je dost deprimujici
- pri prvnim rocniku "Prius Rally Zlin" si nejspis pujdu prohnat hlavu kuli
- hned po autech a motorkach nastupuji vlaky, takze az jiz nebude spalovacich motoru (resp. moznosti je provozovat) nejspis presedlam prave na ne + MHD (ale ted se mi to keca)
https://www.youtube.com/user/CammarroSS
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od pavproch »

pavproch píše: souboj Mercedes vs EU stále ještě není u konce , na stranu mercedesu sa kloní i další výrobci, bůhví jak to teda s tím používáním R1234yf v klimatizacích místo klasíckého R134 dopadne .... R134 končí díky GWP limitům (hranici 150 překračuje asi 8x).... ale co ho od roku 2017 nahradí jako není jasné.... R1234yf má silné oponenty, CO2 má zase spoustu (prozatím) nedořešených technických záležitostí bránících (prozatím!) masovému nasazení a z hlediska inovativních cyklů v autoprůmyslu je už neska na 2017 pozdě, takže bude ještě veselo... a to sme furt enem v technické rovině, až sa do teho plnou vahou položí brusel, to bude teprve prdel....
neska tu na AF.cz
Nevýhodou naopak je, že systém operuje při tlaku vyšším než 100 barů, což je více než desetinásobek oproti klimatizacím naplněným chemickými substancemi. Proto je potřeba rovněž přepracování některých komponentů, zejména pak hadiček a těsnění.
Kéž by to bylo takle jednoduché.....

Doporučuju přečíst tohle - je to sice 2 roky staré ale furt platné...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Budoucnost automobilového průmyslu?

Příspěvek od pavproch »

pavproch píše: - EUR6 (močovina) přináší neskutečné problémy s trvanlivostí hliníkových komponent v chladídích okruzích, imho z teho budou ještě kurwa problémy (hromadné recally a pod.)
- plus některé kurewsky zajímavé trendy v oblasti pájení hliníku (moje parketa), které be mohly tento malý uzavřený svět (cca 200 lidí na celém světe vč. mně.... :D ) postavit na hlavu....
Po dvou letech sem na stejném místě za stejným účelem....

ref EUR6 - už je to tady, v 2014 začaly první "field" problémy s životností a bude ještě hůř, co přináší EUR6 - nízkotlaký okruh přisávání splain, znamenaá, že jejich kyselé kondenzáty možou o dušu žrát a žrát a žrát.... prozatím neexistuje (ani multilayer) plech Alu na chladiče EGRu, který byl měl dostatečnou životnost..... jj, bluetec a bluemotion etc, to je spása lidstva....

ref. průlom v pájení chliníku - jj, to co bylo předloni prezentáno jako "breakthrough" je najednou ticho po pěšině... ne všechno, co funguje v laboratoři, funguje aji v reálu.... ufff, to je dobře, budoucnost mé firmy není ohrožena.... prozatím.... ^:)^
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět