petr_riha píše: ↑pát 22 bře 09:22
Jaké navrhuješ řešení? Garantuju ti, že pokud se zavede "rezerva na dojetí", stane se z ní rychle norma a bude tlak na zavedení "rezervy na dojetí". Jak z toho ven?
Tak řešení není zas tak těžké a bylo by tolerantní k malým přestupkům a represivní pro velké porušení (není nutno brát doslova, upravit dle potřeby):
- první půlhodina nad rámec povolené doby jízdy pouze pokuta v rozmezí třeba 0 - 2000 Kč dle uvážení PČR, bez bodu - to uvážení je právě z důvodu možnosti dojet domů - když budeš mít trvalé bydliště nebo firmu 15km od místa kontroly, tak lze od sankce upustit, když jede ještě 500km, tak plná sankce
- každá další započatá hodina nad rámec plus jeden bod a plus 10 000 Kč fixní pokuty (tedy např. 2,75 hodiny nad rámec je za 2+10+10+10 tisíc a 3 body), limit třeba 6 hodin, kdy to bude za 6 bodů a 100 000 tisíc pokuty
- tedy je zde tolerance k malému překročení a zároveň odstupňování závažnosti překročení. Uděláš to párkrát a seš bez papírů.
K tomu změna povolené doby - po min. 8 hodinách nepřetržitého odpočinku je povoleno 8 hodin čisté doby řízení, přestávky se nepočítají. Pokud souvislá přestávka přesáhne 2 hodiny a byla zahájena nejpozději do 6 hodin od zahájení řízení, je možné následně řídit dalších 6 hodin s tím, že celková doba od posledního nepřetržitého odpočinku nepřesáhne 16 hodin a musí následovat min. 12 hodin nepřetržitého odpočinku - to proto, aby někdo nejel 7,9 hodiny, pak dal 2 hodiny pauzu a jel dalších 6 hodin. Tedy jedeš 5 hodin, dáš 3 hodiny pauzu a můžeš jet ještě 6 hodin - tedy lze to použít u tras, které trvají třeba 10 hodin a dnes musíš jet na 2 etapy, zatímco tahle by to šlo udělat najednou a zároveň s odpočinkem. Neberte to doslova, jen jako příklad, že by se to dalo udělat flexibilnější k řidičům a jejich individuálním schopnostem a zároveň v kombinaci s odstupňovanými sankcemi dostatečně represivně odstrašující