Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
retron
Letec
Příspěvky: 1385
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od retron »

hele já tudy jel minulý týden a zajímavé je, že některý kamion dokáže jet v klidu a zároveň tam nechá místa dost pro předjetí a někomu se to vlní a ještě se šourá za čárou, kvalita vozového parku na to vliv nemá. Kdyby jeli těch 80 ok stejně je tam úsekáč, ale dost často jim to padalo pod 65 a to se za nima opravdu táhnout nehodlám, zvlášť když ty dva měřené úseky mají skoro 10 km.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od ctrl_j »

Truck Daškam píše:řidičBOB: A tobě zase přísluší posuzovat, jak musí řidič jet, s ohledem na rozměry a povahu vozidla a nákladu?

Opět politka: Já tohle můžu, ale ty tohle ne
Tak rozdil je minimalne v tom, ze jizda prostredkem je objektivni okolnost s faktickymi dusledky pro ostatni ucastniky silnicniho provozu v case a miste probihajici.
Kdezto urcovani rychlosti jest pocit subjektivni s moznymi dopady pouze teoretickymi, bezprostredni ujma nikomu nevznika. Nadto v ramci legislativy je dovoleno jezdit v urcite toleranci (tvych 80 neni mych 80 a ne nutne je to 80 real).
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2296
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

retron: Kdyby si poctivě četl co jsem psal, dozvěděl by ses, že něco jinýho to je při rychlosti 80 a 65 - což přesně ty zminuješ ;-)

ctrl_j: Tvému argumentu rozumím při běžné situaci.
Ale nikomu nedochází, proč ty limity v omezení jsou - ne, není to z důvodu buzerace a šikany, jako obecná úprava na většině míst.
Ale třeba proto, protože úsek je komplikovaný, na stavbě se pohybují lidé, ze staveb vyjíždí pomalá vozidla (a vjíždí), snadno se vzhledem k tomu že se jede stavbou může stát situace nepřehledná a lépe se to řeší z nižší rychlosti.
Když ze stavby vyjede vozidlo a rychlost provozu spadne na 30km/h - kolona vozidel se snáz a rychleji rozjede a rozplyne, když další vozidla přijíždějí pouze tou 80 a ne 140

Víš proč je 80 v místech, kdy se blíží omezení a sbíhání dvou pruhů? Krom bezpečnosti pracujících jde i o plynulost...
V dostatečné vzdálenosti limit 80 - aby se proudy vozidel v obou pruzích rychlostně srovnaly a následně se plynule sběhly do jednoho pruhu.
A ono to nefunguje - v pravém se jede okolo těch 80 - 90, a v levém to každej rozletí na 120 (i víc), aby pak s brzdou se nacpal do pravého pruhu.... A tím se to celý začne přibrždovat, až na konec máme kolonu - která se pak ještě začne prohlubovat neuměním zipování, kdy se každej řadí kde chce a o střídavosti si můžem nechat zdát (řešeno nedávno jinde).
Kolona a záser jenom proto, protože v tom levém je děsnej problém jet +/- okolo limitu a pak plynule se zařadit - a kdo si to dovolí, dostane zezadu okamžitě dávku fotonů a zprávu o tom, jakej kokot je

Na D0 se často reguluje rychlost značením, podle intenzity dopravy.
Před nájezdem od Barrandova tam svítí třeba 100 - protože nájezd je hojně využívanej a je potřeba, aby ta komunikace ty auta pobrala - tzn, aby příjezd vozidel byl podobný, kdy úsek stejný počet vozidel dokáže opustit.
Jenže všichni jedou 130 až k tomu nájezdu, kde musí začít brzdit.... A klasická řetězová reakce, a pak je tam kolona jedoucí 50 a hodně volně se to rozjíždí, před D5 se jede sotva 80
Přitom kdyby tam každej na to kilo zpomalil, nejeli bychom až k Ořechu 50, ale třeba 80 a následně by se dalo k D5 jet zase 130..

Lidé jako řidičBOB a mnozí další berou rychlostní limity prostě jako buzeraci, bez ohledu na jejich faktickej důvod, původ, smysl a význam.
Já to rozlišuju a místní úpravu (zejména u různých omezení) respektuji z důvodů výše napsaných, narozdíl od obecné úpravy kde nemám problém jet i značně dost nadlimit, co provoz (zase vnímání situace) dovolí
Chápeš to?
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5481
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od M.Z. »

KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2296
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

To, že ty nevidíš dál než za sklo svého auta neznamená, že to blbost je ;-)
Doporučuju si ohledně plynulosti provozu něco nastudovat nebo přečíst

Pokud divák toho videa není úplně hloupej, ledacos mu může dojít už pouze z tohoto videa

https://youtu.be/iHzzSao6ypE
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27049
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Truck Daškam píše:řidičBOB: A tobě zase přísluší posuzovat, jak musí řidič jet, s ohledem na rozměry a povahu vozidla a nákladu?

Opět politka: Já tohle můžu, ale ty tohle ne
Pokud by to tak bylo - např. nadrozměr, tak ok. Jinak si stěžuj jinde. Ten pravý je dosti široký, aby se tam běžný kamion vešel v klidu a bezpečně tím pruhem jel. A 99% řidičů to i umí. Pokud je někdo lopata, tak má jít třídit zboží do Globusu a nevjezdit se 40t po Evropě.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27049
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

Truck Daškam píše: A ono to nefunguje - v pravém se jede okolo těch 80 - 90, a v levém to každej rozletí na 120 (i víc), aby pak s brzdou se nacpal do pravého pruhu....
Kecáš kraviny, aby sis tu debilitu obhájil. Každý úsek na D1 je pod měřením rychlosti. Jenom opravdu výjimečně tam jede někdo rychleji, než povolených 80, resp. 90 tacho. :-?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2296
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

Kecáš kraviny, aby sis tu debilitu obhájil. Každý úsek na D1 je pod měřením rychlosti. Jenom opravdu výjimečně tam jede někdo rychleji, než povolených 80, resp. 90 tacho. :-?
Na D1 žádný sbíhání dvou pruhu není - s tím jsem odbočil a narážel na fakt, ohledně ignorace rychlostních limitů kdekoliv jinde
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27049
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

...sbíhání dvou pruhů = ZIP. Kdo ho nepoužívá, ať již z jakéhokoliv důvodu, resp. používá jinak, než se má, je korunovaný KOKOT.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2296
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Truck Daškam »

řidičBOB: Jistě, a co je základní pravidlo pro ZIP?
Střídavost a srovnaná rychlost v obou pruzích.

A když jeden pruh jede 80/90, a druhej pruh 120 a více (protože značku 80 všichni totálně ignorujou) - někde se to projevit musí, protože řetězová reakce
Si na to vzpomen až budeš před sbíháním skákat v koloně (v kterémkoliv pruhu), kde je asi původ té kolony... Vysvětleno zde:
(následně té koloně pomáhá nedodržování rozestupů, kdy vozidla při řazení musí ještě přibrždovat)
Víš proč je 80 v místech, kdy se blíží omezení a sbíhání dvou pruhů? Krom bezpečnosti pracujících jde i o plynulost...
V dostatečné vzdálenosti limit 80 - aby se proudy vozidel v obou pruzích rychlostně srovnaly a následně se plynule sběhly do jednoho pruhu.
A ono to nefunguje - v pravém se jede okolo těch 80 - 90, a v levém to každej rozletí na 120 (i víc), aby pak s brzdou se nacpal do pravého pruhu.... A tím se to celý začne přibrždovat, až na konec máme kolonu - která se pak ještě začne prohlubovat neuměním zipování, kdy se každej řadí kde chce a o střídavosti si můžem nechat zdát (řešeno nedávno jinde).
Kolona a záser jenom proto, protože v tom levém je děsnej problém jet +/- okolo limitu a pak plynule se zařadit - a kdo si to dovolí, dostane zezadu okamžitě dávku fotonů a zprávu o tom, jakej kokot je
Chápeš to?
Odpovědět