Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Je to tak, z deformace tezi obe strany. Navic velka vahova prevaha bude jen v pouziti toho BVP, v realu je hmotnostni rozdil mensi = vetsi nasledky pro auto bez deformacni zony.
Takze v realu bude nejlepsi bourat v necem soudobym a pro jistotu velkym a tezkym
Takze v realu bude nejlepsi bourat v necem soudobym a pro jistotu velkym a tezkym
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
stepan: uplne jsem nepochopil, na co se ptáš?
obecně platí, že deformační zóny jsou počítány s ohledem na hmotnost samotného vozu. primárně musí zafungovat v crashtestech, tedy při nárazu do pevné překážky. otázkou pak je jejich chování při nárazu do něčeho jiného. z hlediska pohlcování energie ovšem nezáleží jen na hmotnosti toho, s čím se vůz srazí, ale s rychlostí a plochou objektu, místě nárazu a úhlu vektorů rychlostí. dobře poslaná 500 s vhodnou rychlosti prostě dokáže zrušit i tu A8. pro ilustraci, z hlediska posádky A8 jde o stejnou věc, pokud jde buď o dokonale zrcadlovou srážku nebo o srážku s autem o poloviční hmotnosti, stejnou plochou a tuhostí ale s rychlostí vyšší 1,44x.
co se trhání orgánů týče, opět neexistuje jednoduchá odpověď, protože záleží na směru pohybu. obecně je lidské tělo odolnější ve směru k nohám a zádům. ale i dopředu toho za pomoci zádržných systémů zvládneme sakra hodně, viz nárazy pilotů F1 do bariér. v normálním autě člověku spíše ublíží nárazy do nechráněných částí, třeba hlavou do B sloupku, popř do střechy atd. nebo rotace. do hry taky vstupuje fyzický stav konkrétního jedince. existuje jeden typ nehody, při kterém se umírá opravdu hodně. pokud člověk nedá přednost a někdo do něj vpálí z boku na spolujezdcovu stranu, lámou se u toho vazy. loni jsem ale viděl tuarega, do kterého na hlavní bez brzdění, takže okolo těch 90 kmh, zprava vletěla octavia II. turek měl pravý A sloupek o 20 cm zaražený do kabiny, Octavia totálně zrušený předek. přesto oba řidiči zdraví bez sebemenších následků, byť odřenin. ten v turkovi byl sportovec, asi ten náraz vycítil a zpevnil krční svaly.
zrovna tohle mohlo být osudné generálovi. podle me mustang rapida trefil na levý přední roh, to ho muselo roztočit. v kombinaci s nárazem u připoutaných dochází k prudké rotaci hlavy, u které se láme vaz. u nepřipoutaných pak člověk trefuje volant pravým spánkem, popř temporální kostí a dochází k průrazu lebky.
obecně platí, že deformační zóny jsou počítány s ohledem na hmotnost samotného vozu. primárně musí zafungovat v crashtestech, tedy při nárazu do pevné překážky. otázkou pak je jejich chování při nárazu do něčeho jiného. z hlediska pohlcování energie ovšem nezáleží jen na hmotnosti toho, s čím se vůz srazí, ale s rychlostí a plochou objektu, místě nárazu a úhlu vektorů rychlostí. dobře poslaná 500 s vhodnou rychlosti prostě dokáže zrušit i tu A8. pro ilustraci, z hlediska posádky A8 jde o stejnou věc, pokud jde buď o dokonale zrcadlovou srážku nebo o srážku s autem o poloviční hmotnosti, stejnou plochou a tuhostí ale s rychlostí vyšší 1,44x.
co se trhání orgánů týče, opět neexistuje jednoduchá odpověď, protože záleží na směru pohybu. obecně je lidské tělo odolnější ve směru k nohám a zádům. ale i dopředu toho za pomoci zádržných systémů zvládneme sakra hodně, viz nárazy pilotů F1 do bariér. v normálním autě člověku spíše ublíží nárazy do nechráněných částí, třeba hlavou do B sloupku, popř do střechy atd. nebo rotace. do hry taky vstupuje fyzický stav konkrétního jedince. existuje jeden typ nehody, při kterém se umírá opravdu hodně. pokud člověk nedá přednost a někdo do něj vpálí z boku na spolujezdcovu stranu, lámou se u toho vazy. loni jsem ale viděl tuarega, do kterého na hlavní bez brzdění, takže okolo těch 90 kmh, zprava vletěla octavia II. turek měl pravý A sloupek o 20 cm zaražený do kabiny, Octavia totálně zrušený předek. přesto oba řidiči zdraví bez sebemenších následků, byť odřenin. ten v turkovi byl sportovec, asi ten náraz vycítil a zpevnil krční svaly.
zrovna tohle mohlo být osudné generálovi. podle me mustang rapida trefil na levý přední roh, to ho muselo roztočit. v kombinaci s nárazem u připoutaných dochází k prudké rotaci hlavy, u které se láme vaz. u nepřipoutaných pak člověk trefuje volant pravým spánkem, popř temporální kostí a dochází k průrazu lebky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Celé to je napsané slušně, ale tohleto v citátu, zdůraznil bych, že v běžném provozu máš velkou část populace s nadváhou a další velkou část s obezitou a z té zbylé menšiny kolik je pak sportovců, a kolik jich je trénovaných na motorsport do té míry, aby uměli i havarovat v souvislosti s polohou těla a zpevněním a hlavně přilba, kombinéza, chrániče a leh versus sed atd? To není podle mě v souvislosti s běžným provozem relevantní absolutně vůbec naopak bych to nepodceňoval, jsou případy, kdy i z malých ťukanců mají lidi doživotní následky hlavně ve starých autech, viz průměrné stáří ojetin v katastrofálním stavu, že... Situace je spíš taková, že já se bojím i v městě kamaráde, natož rychleji...mmira píše:i dopředu toho za pomoci zádržných systémů zvládneme sakra hodně, viz nárazy pilotů F1 do bariér.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27054
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
jak moc musí mít ti lidi v hlavě nasráno??
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
To je nemoc, říká se tomu rektocerebrární transpozice . Přeloženo do češtiny: mozek v prdeli a sračky v hlavě.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Běžná balkánská praxe
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27054
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1943
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Haha, "jménem zákona", to je formulace jak vepř, vždycky mě pobaví, jak se poslušníci od polízei horlivě odvolávají na pana zákona. Jinak pěkně pohonili, i s úspěšným vyvrcholením. Pravda z honění bez vyvrcholení by asi video neuveřejňovali.