Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Z toho, co jsem kdy slyšel, tak není problém vyrobit tuhá auta tak, aby po nárazu zůstala téměř netknutá. Problém je, že po takovém nárazu se stejně kvůli zápornému zrychlení lidi potrhají. Proto se také instalují předpínače pásů, které tělo postupně povolují, padá člověk do airbagu apod. V extrémním případě se může stát, že při dvou výrazně odlišně hmotných autech (a ano, roli hraje i tuhost) po srážce v jednom případě zůstane stát na místě nebo se dokonce ještě pohybovat ve svém směru a druhé se odrazí několik metrů proti směru jízdy.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Auta jako celek ne, ale vepředu prostě velkou nedeformovatelnou kostku železa mají. A ta když narazí do auta, které má vepředu malý motůrek a vzduch, dopadne to špatně. V případě dieselové A6 bych to viděl dost podobně.mmira píše:aikoN: by me zajimalo, kde se tyhle povesti o tom, ze auta s vetsim motorem se chovaji jako kus nedeformovatelneho zeleza, berou. myslis, ze by vysledek byl jiny, pokud by tam misto mustangu byla treba dieselova A6?
jinak samozrejme neni pochyb o tom, ze pomer hmotnosti 2:3 ve prospech mustangu hral roli. to je ale tak jedine, co povazuji za jiste.
Rychlost zabíjí!
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Tak to ani podáno nebylo.driver píše:Podle mě to je kravina to takto podat, že kdo má ingot, tomu se nic nestane. Do toho peří i ingotu vletěli oba současně a asi bych ty deformace rozdělil zjednodušeně na motorový prostor a kabinu i když to není takto, ale obrazně oba čumáky dostaly ingotem a peřím a oba se deformovaly poplatné své tuhosti.aikoN píše: Podle mě řidič v Rapidu nepřežil, protože Rapid dostal nedeformovatelným osmiválcovým ingotem
zatímco řidič Mustangu přistál do peří
Obě auta mají nějaké deformační zóny a obě se použily na tlumení celkové energie nárazu, ten ingot tam byl mezi oběma kabinami, obě kabiny si s tím musely poradit a výsledek záležel jen na tom, jak ty karosérie jsou odolné na deformace. Jednodušě pevnější kabina a deformační zóny a hmotnost, Mustang je A vyšší třída jako Mondeo dejme tomu, Rapid je C segment mini auto kategorie Fabia akorát s long rozvorem, ale ty deformační zóny a váha tam jsou u těch vozů poplatné dané třídě, což dává mezi těmi auty rozdíl několika tříd, tam máš úplně jiné profily prahů, sloupků a všech stěžejních dílů kabiny jednoduše řečeno dvojnásobné nosnosti a odolnosti u A segmentu versus C segment viz i váhy těch aut.
Ingot se vezl v Mustangu a vletěl do Rapidu, z toho je jasné, že na kastli Mustangu zdaleka tak silně nepůsobil, protože se vezl s ní a i při nárazu si s ní zachovával společný směr pohybu a do velké míry i rychlost - kastle Mustangu nemusela, na rozdíl od kastle Rapidu, odskákat to, že do ní ten ingot navalil ve 200-250. Do toho vyšší hmotnost Mustangu oproti Rapidu, což namáhání karoserie Mustangu ingotem dále snížilo, protože menší přetížení.
Tedy, kdyby vše ostatní zůstalo stejné a ingot se vezl naopak v Rapidu, zatímco v Mustangu by byl litrový tříválec, dopadl by při stejné nehodě Mustang o něco hůře a Rapid o něco lépe, ve srovnání s tím, co vidíme. Otázkou je, jestli by to bylo dostatečné pro přežití posádky v Rapidu.
Rychlost zabíjí!
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
jenze on tem mustang nema tu prid plnou zeleza, ze. pred motorem je jeste metr auta, se spoustou mekkych veci, i nosniky jsou pred motorem konstruovany tak, aby pohltily co mozna nejvice energie pri deformaci.
je to cele hodne slozite a to, ze tento mustang mel vepredu V8, na tom dle meho nazoru nehralo hlavni roli. dopadlo by to stejne i kdyby tam byl Ecoboost. ja si furt rikam ze kdyby mustang jel tak rychle, aby ho to z te zatacky po cumaku vyneslo tak, jak naznacuji zakreslene stopy, musel by jet fakt tak 150. jenze to by z toho rapida nezustalo vubec nic a ani ten v mustangu by nevylezl jen s potlucenymi koleny.
je to cele hodne slozite a to, ze tento mustang mel vepredu V8, na tom dle meho nazoru nehralo hlavni roli. dopadlo by to stejne i kdyby tam byl Ecoboost. ja si furt rikam ze kdyby mustang jel tak rychle, aby ho to z te zatacky po cumaku vyneslo tak, jak naznacuji zakreslene stopy, musel by jet fakt tak 150. jenze to by z toho rapida nezustalo vubec nic a ani ten v mustangu by nevylezl jen s potlucenymi koleny.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
no ted jsi tomu dal korunuaikoN píše:do ní ten ingot navalil ve 200-250...
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Rychlosti a přetížení se nesčítají.aikoN píše:kastle Mustangu nemusela, na rozdíl od kastle Rapidu, odskákat to, že do ní ten ingot navalil ve 200-250. Do toho vyšší hmotnost Mustangu oproti Rapidu, což namáhání karoserie Mustangu ingotem dále snížilo, protože menší přetížení.
Škoda Fabia1 2.0 MPI 85kW znáš?
Mustanga 2.3i taky.
Oba mají stejné ingoty. Tam by jako ten ingot ve Fabii udělal s Mustangem co?
Nic, dopadlo by to úplně naprosto stejně. Ty silentbloky, co drží motory, jsou často u podélných motorů jen jeden u rozvodů druhý na převodovce a třetí tam je jen jako stabilizátor tahu proti otáčení-kmitání a při větší ráně se stejně snadno utrhnou, je jedno zda je tam třívalec nebo dvoulitr.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Rychlosti se nesčítají, nicméně v okamžiku nárazu se ingot relativně ke kastli Rapidu pohyboval rychlostí 200-250 km/h, kdežto ke kastli Mustangu 0 km/h. Už je ten rozdíl jasný? Jasně, že následně se urve a narazí i do kastle, ve které se veze, ale mnohem nižší rychlostí a tím pádem i energií. Větší škody napáchá na kastli Rapidu.
Jasně, že je to zjednodušené, ale to pro pointu podle mě zas tak důležité není.
Jasně, že je to zjednodušené, ale to pro pointu podle mě zas tak důležité není.
Rychlost zabíjí!
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Někde jsem v komentářích četl, že v té zatáčce je nečekaný zhup nahoru. To by znamenalo, že mohl vyletět i v nižší rychlosti.mmira píše:ja si furt rikam ze kdyby mustang jel tak rychle, aby ho to z te zatacky po cumaku vyneslo tak, jak naznacuji zakreslene stopy, musel by jet fakt tak 150. jenze to by z toho rapida nezustalo vubec nic a ani ten v mustangu by nevylezl jen s potlucenymi koleny.
Rychlost zabíjí!
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
aikoN: Je zřejmé, že ty do té výsledné deformace Rapida uvažuješ zrychlení energii hybnost motoru Mustangu od začátku ale oba Ti píšeme, že se to tak zásadně neprojevuje.
I Mustang 2.3 by toho Rapida rozsekal totožně si myslíme.
V Kamionu máš taky motor jako kráva a roli ten motor nehraje
I Mustang 2.3 by toho Rapida rozsekal totožně si myslíme.
V Kamionu máš taky motor jako kráva a roli ten motor nehraje
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
wtfaikoN píše:Rychlosti se nesčítají, nicméně v okamžiku nárazu se ingot relativně ke kastli Rapidu pohyboval rychlostí 200-250 km/h, kdežto ke kastli Mustangu 0 km/h. Už je ten rozdíl jasný? Jasně, že následně se urve a narazí i do kastle, ve které se veze, ale mnohem nižší rychlostí a tím pádem i energií. Větší škody napáchá na kastli Rapidu.
Jasně, že je to zjednodušené, ale to pro pointu podle mě zas tak důležité není.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw