Řidiči, co to mají v ruce...

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od EL_XEL »

OT Plk. Byl jsem o víkendu venčit malou v kočárku v Líšeňském Mariánském údolí (takové odpočinkové místo na okraji Brna), kam není úplně vjezd povolen (až na dopravní obsluhu) a proti mě týpek na motorce (nějaká kapotovaná, co to bylo, nevím) s mařkou za sebou. Tak si v duchu říkám „ty tady asi nemáš moc co jezdit“, ale je mi to u prdele. Po deseti vteřinách slyším vytočený motor (i přes sluchátka), tak se podívám a ten šulin to položil na prvním náznaku listí (je tam hodně napadaného podzimního listí). Měl jsem co dělat, abych se nezačal smát. (ano, bylo to škodolibé a stydím se).

Jinak podotýkám, že si nemyslím, že za to chtěl vzít, spíš jak mu to padalo, tak zatáhl za plyn (aspoň doufám, protože jestli za to fakt chtěl v tom místě zatáhnout, tak by zasloužil hodit motorku do místního rybníku).
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Stepan »

řidičBOB píše:Stepan: zeptám se na to...v tom kraji jisté kontakty mám :D
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/neh ... &source=hp

no tak se nám už konečně urodilo.
Nicméně je vidět, že to někdo drží pevně v rukou. Zatím žádný propírání sociálních sítí ani nic podobnéhom co by se v případě nehody zaviněné 25yo klukem v autě za 2mio dalo čekat.
To toho týpka s oranžovým mustangem zjevně nikdo nekryl :)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od driver »

Ze znaleckých posudků vyplynulo, že.... Audi jel takovou rychlostí, že při průjezdu zatáčkou nemohl volit pro průjezd zatáčky pravý jízdní pruh, ale přejel do protisměru...

Muze někdo najít link na mapu, chtěl bych vidět zatáčku, kterou nelze RS3 projet ve svém pruhu.

Ještě mi nehraje ta definice, že to je jednoznačné, jak jednoznačně stanovili rychlosti a dráhy?
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od řidičBOB »

hele, to dneska ty matematické modely umí dosti přesně... Když tam zadají správné vstupní údaje.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
bojler
Pan Řidič
Příspěvky: 434
Registrován: sob 01 srp 15:57

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od bojler »

driver píše:Muze někdo najít link na mapu, chtěl bych vidět zatáčku, kterou nelze RS3 projet ve svém pruhu.
Hned dvě varianty:

https://mapy.cz/s/jahusenuha

https://goo.gl/maps/rQ7LfNwhMKCZiahF6
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od driver »

Bob: 1) vyčtou z jednotky vraku, zda jel 67 nebo 76kmh před aktivací bagů reálně dneska nehodovka? V nějakých extrémních případech, jako tady 2 mrtví? Umí to?
2) pokud ano, a věděli by i aktivované všechny jízdní režimy v různých jednotkách, tak pořád je čistě na simulaci, zda je možné projet daný úsek nebo ne a to je klíčové:
3) Ten úsek ten simulátorový systém načte z google map nebo ho naskenují nějakou telemetrií s kamerou?
4) I kdyby to dokázali všechno precizně zpracovat, pořád tam máš lidský faktor. Závodní piloti Ti řeknou, jsem byl dlouhý, nesedlo mi to, a vynese ho to skutečně do protisměru a čas na houby a podruhé to projede třeba jako s WRC furt pod plynem, nevynese ho to, rychleji ale zbytečně atraktivně, potřetí totálně čistě, nejrychleji, jako s formulí, s brutálním časem, a to je jeden jednný řidič, teď si vezmi každý řidič jezdí jinak, jak to chceš nasimulovat? Jedině že by to byla zatáčka s omezením 30kmh a on jel kilo, tak to na mě JEDNOZNAČNĚ působí, proto jsem chtěl vidět tu zatáčku.
5) Jakou obranu má ten odsouzený v těchto případech, nehodovka to zmonitoruje, a rozsudek na na základě posudků je že to nemohl projet a musel jet protisměrem. Co když to fakt nezpůsobil. Já vím, že chybné posudky jsou možné. Divím se tomu, že na tom lze stavět jako na jediném důkaze. Je to totéž, jako DNA, deset let se ví, že to není 100% analýza ale pořád se k tomu přihlíží, jako by byla. Umí se dneska dovolat spravedlnosti, co myslíš?
Mi jde čistě o ten proces. Prostě kdyby to stanovili s největší pravděpodobností, ale oni jednoznačně určují. To už i práce soudního znalce, nebo znalce co dělá první posudky po nehodovce?
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1376
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Předseda »

driver: ad bod 3) dnes už je technika pokročila a PČR má 3D scanner. Je to stejně složité jako dát foťák na stativ a zapnout. Nascanuje to vše a pak s tím mohou pracovat znalci. A do modelu vkládat proměnné jako stav vozovky, pneu, sníh, listí, mokro atd..
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zprav ... -zpravy_ba
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od driver »

bojler: Děkuji. Čekal jsem něco, kde je ostrá zatáčka tak na 30kmh a úzká silnice kde se dvě auta stěží vejdou a RS zdemolované jako by jelo 200kmh, pak by to bylo jednoznačné.
Ta zatáčka co jsi ukázal je veeelmi rychlá obzvlášť pro rychlé řidiče.
To jen vnáší do simulace větší individualitu řidičské práce s volantem.
Víc se asi bez znalosti obsahu posudků nedá rozebírat.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od driver »

předseda: Super technika. Akorát tam je otázkou ten lidský faktor jak naznačuje Bob, třeba viz měření rychlosti mimo povolený úhel záběru.
Je mi jasné že když se srazí dvě auta na křižovatce v městě, tak z videa a toho skeneru se dá jednoznačně při rychlostech do 50kmh stanovovat předchozí děj s tak vysokou přesností, že tam odchylky nemají rozhodnou vlastnost.
Ale uhle zatáčku projede RS3 tak, aby neopustilo svůj pruh, hluboko nad povolených 90kmh, a posudek zdůrazňuje, že v dané rychlosti musel svůj pruh opustit, takže se v protisměru střetl s felicií. To by mě zajímala tak posudkem daná rychlost.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Řidiči, co to mají v ruce...

Příspěvek od Stepan »

Jenže on v tý zatáčce jel doleva, apex měl v protisměru. Takže žádný vynášení, ale úmyslný přejetí. Třeba by to v pravým pruhu i projet šlo, nicméně o tom, čí zásluhou se Audina ocitla v protisměru, jaksi není pochyb...
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět