Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod ExFun » pát 16 říj 11:54

jerry píše:A v čem je zamykání z řidítek horší než z korunky? Já měl před lety vzduchovou SID, sice bez zamykání, ale byla mimořádně lehká. Ta snad neměla ani celý kilo. Pak jsem měl Manitou R7 zamykání s řidítek a teď mám Rebu taky zamykání s řidítek. Moc to zamykání nevyužívám, spíš vůbec, ale šahat za jízdy dolů ke kolu mi moc pohodlný nepřijde.

Když to nepoužíváš, je to k prdu, zavazí na řidítkách a je to potenciální kurvítko.
Já to taky odmítám, vyměňuju, abych měl ovládání jen z korunky.

U EN se to vůbec nedělá (s výjimkou řešení Scottu). Ještě problém, že tam se to na nízkém zdvihu moc nevyužívá, ale při ovládání na korunce není jen lock a open, ale několik mezistupňů přivření low speed komprese. To u ovládání z řidítek lze nastavit blbě. U vyšších zdvihů (od 120 výš) může být jedno z řešení správně fungující vidlice, že se nafouká na nižší tlak než by měla a přivře se Low speed komprese. Vidlice je tak citlivější a přivření low speed zabraňuje zbytečnému noření do zdvihu.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
 
Příspěvky: 2022
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod ExFun » pát 16 říj 12:00

jerry píše: protože už dávno nešlapu do krpálu naplno ze sedla. To jsem ji zavíral.


Tohle nechápu zase já.smysl to má jen na asfaltu. V terénu by sis takovým úkonem naopak výrazně přihoršil a to ze 2 důvodů:
1) vidlice nebude filtrovat nerovnosti - musíš to dělat ty
2) vidlice zůstane v SAG výšce, zatímco při otevření bys ji nahnutím nad řidítka víc zanořil a tím si zlepšil úhel a líp přitláčel přední kolo k podkladu

Smysl má zavírat tlumič, prootže ten ve stoupáku se váhou těla zanoří -> zatížíš zadek a odlehčíš předek, ale i tam platí, že přínost filtrace nerovností je větší než uvedená změna těžiště
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
 
Příspěvky: 2022
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » pát 16 říj 13:09

N52B30 je všelék.... i na bajko-trable.... fčíl sem se byl projet jentak (= 100km kudma to znám, bo sem nutně potřeboval klid na promyšlení jednoho extra-složitého obch. případu, abychom nepřišli o know-how) a.... kromě toho že sem vymyslel řešení teho prc. problému, mám i řešení na ten posratý lock na widli - a jednoduché, 100% funkční!

Za letošních 56 výletů na bajku sem ho totiž použil !! 1x !!, takže (widle má jako default "odemčeno, to už sem zkoušel, ufffff) ho nebudu používat vůbec.... a fertik, widli vracet nebudu..... \m/
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14724
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » pát 16 říj 15:40

Prozatím enem vysílám feeler:

Jak píšu níže, konečně semi podařilo sehnat pro/na bajka SIDa Ultimate (uffff, 3/4 roku čekání) a vracet ho quli tomu twist locku nehodlám, tak dávám ve známost, že hned jak ho namontuju (až skončí bajko-sezona, esli teda už neskončila ref nečasí venku, takže možná už fčíl přes víkend), tak bude k mání:

RockShox Reba RL, 100mm, SoloAir, 15x110 boost, tapered steerer, 51mm offset


A fčíl to "zkoušení vody": Ta widle má odjezděno za dva roky něco přes 200 motohodin, mám doma sadu OEM dílů na provedení servisu 200 motohod, mám ten servis udělat a prodávat až paq (a dráž o pár stokoňur) nebo si zájemce bude chtít ten servis radši udělat sám (= mám prodávat levněji s pytlíkem těsnění k tomu)?

Stav: Použitá, 100% funkční, drží tlak, rockshoxuje jak má, koupeno s bajkem na jaře 2019, záruka sice asi ještě chvilku jo ale jako součást bajku a dyž ji prodávám "solo", tak asi záruka nenisu.... barva černá.

Důvodem výměny je modrá barva SIDa - jaxem tu už spal, mám fčíl "modré" období - ne, vážně: úspora pár gramů, ostřeji řezané rysy a SID je prý nejrychlejší v reakcích na nárazy...

Pište sem svoje názory "servis ano/ne", kuju. Případně zájemci - SZ (nabídněte, kolik za ni, nová stojí přes 11, odemně ji můžete dostat VÝRAZNĚ ale opravdu výrazně levně...)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14724
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod jerry » pát 16 říj 17:25

ExFun: Tu jízdu ze sedla jsem samozřejmě myslel na rovné podložce (asfalt, makadam apod.). Já vůbec nejsem ani jsem nebyl žádný drtič těžkých terénů. Proto jsem měl celopéro jen chvíli (i když i tak 10 tis km) a pak jsem se vrátil k pevňáku. Prioritou jsou a byli výše zmíněné cesty, případně nějaké lesní pěšiny. Proto mám lehký hardtail s lehkými koly, mohl bych mít i gravela, ale přece jen občas se nějaké ty kořeny a šutry vyskytnou. Vidlici v podstatě nezamykám. A posledních 10 let jezdím víc silničku. I když jak léta letí, tak kilometry ubývají. Kde jsou ty časy kolem 4 tis km ročně s každoročními výjezdy do Alp :D Ale je fajn se svézt, akorát už moc neřeším technické novinky, spíš tu radost z jízdy a krajiny ;)

PP: Pokud jsem tě k řešení přivedl četností mého zamykání vidle (takřka 0), tak jsem rád ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2400
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod Brus » pát 16 říj 20:54

pavproch píše:
Za letošních 56 výletů na bajku sem ho totiž použil !! 1x !!, takže (widle má jako default "odemčeno, to už sem zkoušel, ufffff) ho nebudu používat vůbec.... a fertik, widli vracet nebudu..... \m/


Tohle mam stejne. Mam zamykani na riditkach, dt swiss opm, nejake 2stupnove ,ale myslim, ze za posledni 3 roky, cca 20 vyjizdek jsem ho pouzil celkem 3x a to vzdy na jednom velmi specifickem zavode, kdy se jede kopec na bajku po asfaltu
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Brus
Letec
 
Příspěvky: 1964
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod ExFun » pát 16 říj 22:52

jerry - moje chyba. Když někdo řekne MTB, tak pro mě začíná u technického trailování a končí u něčeho takového



(o Enduru, DH a různých style vím, ale neberou mě)
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
 
Příspěvky: 2022
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » sob 17 říj 12:53

SID už SIDuje (bez lockování) na bajku - oach! Akoráth virgin ride bylo jen 15metrů od chalupy a zpět, bo venku hustě mrzgolí. :ymhug:

EDIT: Jo, a asi to bude o dost hravější (co sem tak pochytil při té jediné zatáčce, co sem s tím udělal) bo původní vidle měla offset 51mm a SID má jen 44mm, čili "strmější úhel př. kola.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14724
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod jerry » sob 17 říj 13:16

PP: Ať dobře slouží ;)

ExFun: To jsou terény, které bych nikdy nedal ani ve snu :D Já vždy jezdil hlavně docela dobře do kopce (jen 75 kg) a z kopce nejraději lehkým terénem. Úplně mi stačil třeba takový sjezd z Passo Tremalza do Limone u Gardy po šotolinové cestě a zatáčky nad propastí. V těch zatáčkách jsem vyndaval nohu z nášlapu. Příště už jsem jel raději dolů z Tremalza po silnici přes Lado Ledro. Znáš to tam? Tam bys našel divokých sjezdů hromadu ;)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jerry
Letec
 
Příspěvky: 2400
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » sob 17 říj 13:18

Kuju.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14724
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

PředchozíDalší

Zpět na Ze života za volantem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků