Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod Eda » čtv 13 srp 08:53

Kdyz vidim ten setup tak nechapu proc nemas silnicku...ale uzs to tady asi psal (berany?)
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Eda
Pan Řidič
 
Příspěvky: 453
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod jarka » čtv 13 srp 10:12

Jo, jsou to ty rovný řidítka a přeci jen je to takový bytelnější než čistá silnice (a tam by asi nešly ty široký gumy, což mě hodně vyhovuje na ty naše cesty).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2436
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod jarka » čtv 13 srp 12:02

Jsem ještě přemýšlel nad těma novýma gumama od Tufa a je strašně zajímavý, že i když mají vzorek, tak jsou stejně rychlý jak ty skoro hladký maxxisy. A to jsou ještě nový a jsou na nich takový ty malý čuráčci z výroby, který se ještě ojedou. A to jsem je měl ještě nafoukaný tak na 3B a byly vysloveně pohodlný a stejně to z kopce bez šlapání jelo 69kmh.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
 
Příspěvky: 2436
Registrován: stř 16 úno 10:46

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » sob 15 srp 11:46

pavproch píše:Díky radě na bike-forum už nalezeno, co hledám (Sram Crank Arm Bolt Kit BB30), objednáno.


Cosem byl na služebce, tak mi to přišlo dom, než to tam dám, taxem si tu krytku oměřil a namaloval, sic to ta zalepím Loctitem na závity, tak dybych ji ešče raz ztratil, tak sem připraven na DIY. Chvilku mi trvalo, než sem se doměřil teho závitu, co ta krytka má zvnějšku, vypadá to že to je LEVÝ M30x1 .... fčíl to tam ale dávat nebudu, bo bajk je po dnešním výletu (napůl v bagu) po koupeli a tudíž je voda různě na/v bajku.... zítra ráno budu zase chvíli kroutit noham, pak zase služebně jedu nach Pilzeň, tak až potem to tam dám/zalepím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14228
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » sob 15 srp 15:47

Tu.

Nemám přístup na "premium" (čili semi zobrazuje jen první odstavec a jedna fotka), ale i ten náhled mi stačí abych.... souhlasil - elektrokola budou cestou do pekel pro celou mtb-kyklistiku - se fsadím, že nám brzo zakážou jezdit na bajku proti kopci.... (i když já šlapu proti kopci "za svoje").
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14228
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » pon 17 srp 15:27

Ty jo, ty bezduše asi fuckt bezdušujou. Sem fčera ráno (před SC do Pilzně) ráno chvíli kroutil nohama a cesta necesta mě zavedla do neprostupného (a téměř nekonečného) lánu ostružin, měl sem vytýčený směr, přece to nevzdám, že... taxem to projel/protlačil nasilu tím pichlavým lánem černic. A neska při návratu dom sem zkuntroloval obě kola - obě neušly ani o ň. Hezky.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14228
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod Lachende Bestien » pon 17 srp 16:11

Mám několik dotazů na zkušené bezdušisty - jel jsem několikrát na tubeless fullu a přední plášť se mi jevil měkčí než obvykle.
Po nafoukání ale neudrží tlak déle než pár dní a furt dofukovat je celkem otravné. Zkoušel jsem dotáhnout ventilek, pak zase povolit - když někdo zmiňoval, že příliš dotažený může být taky příčinou úniků vzduchu, ale situace se nijak výrazně nezměnila.
Plášť je téměř nový a bez jakéhokoliv viditelného poškození.
Bude problém ve ventilku (rukou :ymblushing: ) nebo vás někoho napadá jiná varianta řešení? Bývají relativně citelné úniky tlaku v řádu dnů u bezdušáků obvyklé?

Těsnící kapalinu jsem zatím nekupoval a nemám ani žádné zkušenosti co se servisování bezdušáků týče, takže bych ocenil stručné odpovědi na dotazy jako:
1. Je u výměny jen ventilku a ne pláště nutno měnit i "mlíko", když to bez sundání pláště asi nepůjde?
2. Stačí při výměně pláště klasická "dílenská" hustilka?
3. Máte dobré zkušenosti s nějakými specifickými ventilky a "mlíky" a též použitelnou malou cestovní pumpičkou, se kterou nebude člověk plivat krev, aby nahustil 1 bar/psa (jedno vs dvoupístek, plast vs hliník, teleskop?)?
4. A nakonec lehce mimo bezdušové téma - máte někdo pozitivní zkušenost s nějakými blatníky na fulla s úchyty na sedlofku a vidlici? Často totiž čtu v recenzích, že plasty samotných blatníků bývají OK, ale právě úchytky připomínají spíše plastelínu než plast a blatníky se pak kroutí nebo upadávají.

Děkuji za pozornost. :ympeace:
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
 
Příspěvky: 1095
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » pon 17 srp 17:38

Moje (krátké/malé) zkušenosti s tubeless:

Vyměnit ventilek bez vylití mlíka jde, já takhle vyměnil ten problematický iiSuper za Mavic - zadní plášť musel částečně dolů z ráfku, to jo, ale mlíko se mi v něm podařilo udržet, možná ale jen díky měkké patce pláště (keflar) - drátová/tuhá patka by to asi znemožnila /ztížila.

Pláště je po nasazení na tubeless ráfek dobré "přefouknout " kompresorem (odhaduju možná až 4-5 atm) aby si patky správně sedly do ráfku (= "střelily" jako pneumatika na auto při nazouvání), to hustilkou nejde dosáhnout.

Lehce dofukovat tubeless pláště - odhadem 1x 14dní - je u mně (jak píšu, často boj v ostružiní) normální, považuju to za plus (mlíka/tubeless), že nemusím dofukovat každý den nebo i častěji.

Doporučovat jakoukoli značku mlíka resp. typ/tvar/velikost hustilky si netroufnu - mám málo zkušeností. Snad jen taková malá úvaha - tubeless asi fuckt ledacos vydrží (= neutíká rychle/najednou), takže dofukovat někde na výletě "celý objem" vzduchu v plášti není moc pravděpodobné (velký únik na výletě = neopravitelná díra = pěšky domů s bajkem v rukách = je úplně jedno jakou mám hustilku s sebou). Proto radši jezdím "okolo komína" než výlety na druhý konec Beskyd.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14228
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod honziss » pon 17 srp 18:44

Tak jsem byl dneska po 4ty na klinovci letos a kvalitne se zrakvil na nemecky 8-x \m/
V6...340k
R4...258k
honziss
Letec
 
Příspěvky: 2626
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod ExFun » pon 17 srp 20:04

Lachende Bestien píše:Těsnící kapalinu jsem zatím nekupoval

Příčina problémů. Až na výjimky pláště bez mlíka netěsní dobře. Obzvláště XC pláště, ty ujdou v řádu hodin a je to normální stav. Bočnice je porezní a tenká. Trailové pláště na tom bývají líp, tam některé pláště udrží slušně tlak i pár dnů. Snad jen některé DH pláště s obzvláště tlustými bočnicemi se dají provozovat bez mlíka. OVšem jakmile je něco píchne, tak se taky bez mlíka neobejdou.
Faktem je, že každý bezdušák uniká. Otázkou je jak moc. Jestli to je 1bar za den/týden/ měsíc/6 měsíců... 1 bar za měsíc nemá cenu nějak řešit. prostě to občas dofunět.Já stejně upravuju a kontroluju tlaky před každou jízdou. Každý to může mít jinak, mně stačí, aby tlak udržel na 1 jízdu. Momentálně mě zlobí 900g aggresor vzadu, který uniká tak 0,5 bar za 2 dny. Ale nemám čas to řešit. Celodenní vydrží.
Postříkej nafoukaný plášť vodou a uvidíš, kde se budou dělat bublinky. Téměř určitě to bude přes bočnici. Kdyby to šlo kolem špic, tak je špatná páska a ventilek je jasný.


1. Je u výměny jen ventilku a ne pláště nutno měnit i "mlíko", když to bez sundání pláště asi nepůjde?
ne. Proč sundávat celý plášť? Stačí vyhodit jen 1 patku

2. Stačí při výměně pláště klasická "dílenská" hustilka?
někdy ano, záleží na kombinaci pláště a ráfku. U prvomontáže je větší šance, u použitého pláště spíš ne.

3. Máte dobré zkušenosti s nějakými specifickými ventilky a "mlíky" a též použitelnou malou cestovní pumpičkou, se kterou nebude člověk plivat krev, aby nahustil 1 bar/psa (jedno vs dvoupístek, plast vs hliník, teleskop?)?
o mlíku jsem psal pp. Ventilky záleží na vnitřním tvaru ráfku. Mně vyhovují konické, pp nesedly do ráfku. Pokud se nechceš drbat s pumpováním, kup si CO2 bombičky, ty dokáží nahodit i vyhozenou patku, což cestovní pumpička neudělaá nikdy. U bezduší by 1 bar bylo nutné foukat snad jen u díry na knot, jinak není úbytek tak velký.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
 
Příspěvky: 1809
Registrován: stř 02 bře 15:36

PředchozíDalší

Zpět na Ze života za volantem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron