Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17152
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Potvrzuju, 30 na 50 je pro mě ideální "hill climbing machine" :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

Kámoš má něco takovýho podobnýho co jsem psal: RB rám, 27,5" kola, pevná karbonová vidle a bezdušáky a když jsem to zkoušel tak to jelo hodně příjemně - jak komfort, tak odpich (strašně příjemně to kolo odvaluje - hrozně lehce) a přitom to vyjede z mýho silničního pohledu nesmysl (ale nejsem žádný offroaďák - takže to je jen pohled laika). Odtud taky moje motivace. Už dlouho o 29 uvažuju a když jsem jel včera s mladým do lesa na mý starý 26 na drapáku s pevnou vidlí tak jsem vyjel všechno co jsem si umanul (nejlehčí převod je 2m a ten jsem skoro nepoužil - bo jsem z toho už málem spadnul jak to jelo pomalu :) ). To co píšete 30-50 je délka převodu 1,4m a to si fakt neumím představit (ale asi je to jen mýma nulovýma zkušenostma).

Jsem měl představu 29 od RB - s pevnou vidlí, jen mi do toho hodili vidle, že už nemají rámy a v červnu budou mít už nástupce s 1x12 a to nepotřebuju, to jsou pro mě zbytečně dobrý sady. Fitness už mám vyladěno k obrazu svému - do toho se mi už sahat nechce, s tím jsem na silnici a silničkách v jizerkách strašně spokojenej - to je taková silnice s širokýma gumama (38mm) a rovnýma řiditkama co snese rychlou jízdu i na né úplně ideální silnici a díky gumám je to na silnici pohodlný - ne z pohledu geo. Ta 29 by byla na lesní cesty a pro manželku ;) - asi ne jak to máte vy - tedy hill-climb přímo v lese.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4136
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od HondaMan »

Ad 30-50: Má oblíbená cesta začíná 2 km stoupáním, kde v několika úsecích nesmíš zastavit, protože se z důvodu zvedajícího se předního kola už nerozjedeš :-)

Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2681
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Na netu jsou ruzny kalkulacky prevodu
http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

HondaMan píše:Máš dost specifické požadavky. Co si nechat svařit ocelový rám na míru. Např. od SingleBe?
Tak na tohle jsem zvyklý :) - no uvidím, budu ještě chvilku dumat a nějak to dopadne.

Vroom: tohle si rád počítám sám - jak můžu z něčeho udělat tabulku - nedejbože graf, tak je to jak odměna :) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17152
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Kuju za (nepřímý) podnět z tohoto pokecu - už vím, čím se budu (myšlenkově a následně i prakticky) zaobírat, až vyčerpám možnosti úprav na bramborovi2, a to snižování hmotnosti bajka.... už jen ta kazeta 11-50z NX Eagle = 616 gr (podle webu, nevážil sem) zatímco XX Eagle 11-50z = 362gr. Aspoň nebudu mít čas dumat nad koronou.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

pp: tímhle jsem už prošel na tom fitness, ale jen tak decentně. Nejvíc jsem poznal lehký pláště s dušema - 230g na každým gumě z toho udělalo úplně jiný kolo. Těch 300g na kazetě je brutál.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4136
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od HondaMan »

Jen je potřeba říct, že XX kazeta stojí o 6-7 litrů více. Celá sada o 20. Rozdíl zdaleka nebude tak velký jako u plášťů o litr dražších. Reálně to nepoznáš.
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
jerry
Letec
Příspěvky: 3705
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jerry »

Ano, nejvíc jsou poznat lehké ráfky a pláště, hlavně při časté akceleraci. I lehčené dráty jsou dobré, ale ty tak do 80 kg hmotnosti jezdce, pak už často praskají. U hodně lehkých plášťů je třeba počítat s častějšími defekty. Vždy něco za něco.

EDIT: Superlehké ráfky zaplétal svého času Hnoj z Bikefora. Mně zapletl ráfky WTB + lehčené dráty Ritchey WCS + náby Shimano XT. Hmotnostně stejné sady stály 3x tolik. A jezdím na nich dodnes.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od jarka »

A za mě ještě náhrada odpružené vidle za pevnou karbonovou - ale to jen pro nás výletníky (nebo masochisty :) ), co nepotřebujeme pružit.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět