Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod Vrooom » pon 20 kvě 07:01

pavproch píše:Taxem neska odpoledne po skoro 4 letech zase sednul na bajka.... juniorovo 29" GT. Kuleno (skoro) po cca 8-10 km dobrý (protestoval jen za začátku a jenom trochu, fčíl ho jen lehce cítím), asi se fuckt na 29" sedí / šlape trochu jinak než na 26". Problém bude bolavý loket a trnutí / mravenčení obou zápěstí. Chjo no, starý opotřebovaný člověk. Ale mám z toho lepší pocit, než sem si představoval - vyloženě sem se bál, co bude. Uvidíme, ešče pár repete (na juniorovo bajku) a když to pude, tak si taky pořídím 29". Vybráno už mám.... cannondale FSI kabroň 5..... uhlíkový rám a 1x12 sem ještě nikdy na bajku nevozil.....

Jinak je to ale těžký pocit zmaru a beznaděje, jaxi tělo za ty tři roky odvyklo šmrdlat nohama, proti (i malému) kopci to bolelo hooooodně moc.... :ymhug:


PP to neni jen o 29 to je o tom, ze posledni dobou je velky vyvoj v oblasti geometrie u MTB. Dnes se dela strmejsi sedlovka, takze se sedi jakoby vic na stredem slapani. Uplne extremni kola delaji znacky jako Pole, Nicolai, ale to jsou upravdu unikaty, zadna masova vyroba. Driv byl treba 71°-73° dneska uz se delaji i pres 76° a extremy jdou k tem 80°
https://polebicycles.com/stamina/stamina-180/
Rozhodne doporucuju si vyzkouset par kol pred nakupem. Ja mam ted strmejsi uhel a prijde mi to ke kolenum setrnejsi. Slapu vic pod sebe nez pred sebe.

honziss: Cool, jeffsy je hezky stroj.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
 
Příspěvky: 1841
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod honziss » pon 20 kvě 07:43

Vrooom píše:
pavproch píše:Taxem neska odpoledne po skoro 4 letech zase sednul na bajka.... juniorovo 29" GT. Kuleno (skoro) po cca 8-10 km dobrý (protestoval jen za začátku a jenom trochu, fčíl ho jen lehce cítím), asi se fuckt na 29" sedí / šlape trochu jinak než na 26". Problém bude bolavý loket a trnutí / mravenčení obou zápěstí. Chjo no, starý opotřebovaný člověk. Ale mám z toho lepší pocit, než sem si představoval - vyloženě sem se bál, co bude. Uvidíme, ešče pár repete (na juniorovo bajku) a když to pude, tak si taky pořídím 29". Vybráno už mám.... cannondale FSI kabroň 5..... uhlíkový rám a 1x12 sem ještě nikdy na bajku nevozil.....

Jinak je to ale těžký pocit zmaru a beznaděje, jaxi tělo za ty tři roky odvyklo šmrdlat nohama, proti (i malému) kopci to bolelo hooooodně moc.... :ymhug:


PP to neni jen o 29 to je o tom, ze posledni dobou je velky vyvoj v oblasti geometrie u MTB. Dnes se dela strmejsi sedlovka, takze se sedi jakoby vic na stredem slapani. Uplne extremni kola delaji znacky jako Pole, Nicolai, ale to jsou upravdu unikaty, zadna masova vyroba. Driv byl treba 71°-73° dneska uz se delaji i pres 76° a extremy jdou k tem 80°
https://polebicycles.com/stamina/stamina-180/
Rozhodne doporucuju si vyzkouset par kol pred nakupem. Ja mam ted strmejsi uhel a prijde mi to ke kolenum setrnejsi. Slapu vic pod sebe nez pred sebe.

honziss: Cool, jeffsy je hezky stroj.


Ted jsem jezdil chvili na HT kvuli sedacce, ale pred jeffsym jsem mel stumpjumpera fsr, cos je prakticky stejna kategorie a rozdil v geometrii je brutalni. Driv jsem sedel natlacenej dozadu, slapal skoro pred sebe, predni osu videl pod riditkama, dneska slapu hezky pod sebe, ale predni osu vidim hezky nad riditkama. Bike je celkove nizsi, prestoze mam vetsi velikost, delsi, vidlice polozena, slapani efektivnejsi a z kopce si asi jentak nehrabnu na limit kola. Paradoxne by takova geometrie mela zabit obratnost kola, ale nic takovyho nepozoruju.

Pri vyberu kola bych v prvni rade resil prave geometrii a velikost ramu. Kdyz tohle sedne jak ma, tak pak uz je cloveku burt jaka je to znacka, komponenty, hmotnost...
2x V6...685k celkem.
honziss
Letec
 
Příspěvky: 2070
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod honziss » pon 20 kvě 07:52

Jinak HT bych urcite volil 29” A z toho co jsem jsem za posledni roky vyzkousel, tak mi nejvic sednul 29” HT od Bergamontu (low cost znacka scottu), nejlevnejsi varianta s karbonovym ramem. Zkusil jsem i xkrat drazsi kola stejny kategorie a nikde nebyl ten pocit tak dobrej.

Kazdej clovek je jinak velkej a hlavne ma jinej pomer delky rokou/nohou/trupu, takze zkouset, zkouset, zkouset.
2x V6...685k celkem.
honziss
Letec
 
Příspěvky: 2070
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod driver » pon 20 kvě 08:48

pavproch píše: trnutí / mravenčení obou zápěstí. Chjo no, starý opotřebovaný člověk.:


Mravenci v zápěstí sice mohou být vyvoláni špatnou fyzičkou, stářím, kondicí či zdravotním stavem, ale taky tomu jde většina cyklistů naproti!
Ergonomie posedu je klíčová, neležte na kole, když máte zdravotní problémy.
1) sedadlo tak vysoko, aby byly nohy téměř propnuté, 2) řídítka nahoru, 3) a to je zásadní, stavitelný krček taky nahoru.
Snížíte tlak na ruce, až budete profi jezdci, můžete zase na na kole ležet.
Přístup, "roky jsou tady" a jezdí tak dál je cesta do hrobu. Vůbec bych to nepodceňoval, nejlepší je stavba kola na postavu a hlavně definovat tu ergonomii pro zdraví né pro aerodynamiku.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
driver
Letec
 
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod honziss » pon 20 kvě 09:02

Proboha co je stavitelny krcek? :D
2x V6...685k celkem.
honziss
Letec
 
Příspěvky: 2070
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod driver » pon 20 kvě 09:15

To je pro ty, co najedou za 3roky to, co ty za den ;)
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
driver
Letec
 
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod janjan » pon 20 kvě 13:10

to má bejt asi představec, ne?
janjan
Mistr volantu
 
Příspěvky: 549
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod honziss » pon 20 kvě 15:47

driver píše:
pavproch píše: trnutí / mravenčení obou zápěstí. Chjo no, starý opotřebovaný člověk.:


Mravenci v zápěstí sice mohou být vyvoláni špatnou fyzičkou, stářím, kondicí či zdravotním stavem, ale taky tomu jde většina cyklistů naproti!
Ergonomie posedu je klíčová, neležte na kole, když máte zdravotní problémy.
1) sedadlo tak vysoko, aby byly nohy téměř propnuté, 2) řídítka nahoru, 3) a to je zásadní, stavitelný krček taky nahoru.
Snížíte tlak na ruce, až budete profi jezdci, můžete zase na na kole ležet.
Přístup, "roky jsou tady" a jezdí tak dál je cesta do hrobu. Vůbec bych to nepodceňoval, nejlepší je stavba kola na postavu a hlavně definovat tu ergonomii pro zdraví né pro aerodynamiku.


Hele ne. To co pises je nesmysl, vprimene sezeni na kole, horskem obzvlast. Vetsina razu se pak prenasi do trupu, pretezuje se pater, krk. Navic pak trup svira spatnej uhel s nohama a klesa efektivita slapani. Stejne skoro propnuta noha v dolni uvrati pri slapani taky neplati. Respektive plati pouze u velmi silovych disciplin. Naopak, sedlo u technictejsiho jezdeni by melo byt niz, aby bylo snazsi prejit do stoje a manevrovat s kolem pod sebou.

Jestli nekoho brni ruka, tak bych zacal sundanim rukavic, vymenou gripu a kdyz to nepomuze, tak navstevou neurologa.
2x V6...685k celkem.
honziss
Letec
 
Příspěvky: 2070
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » pon 20 kvě 17:32

U mně to brnění sou přiucpané karpální tunely - řeší sa to operací a mně se pod kudlu nechce.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12650
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvekod pavproch » úte 21 kvě 06:56

Hmmmm.

Tak po předfčerejším bajku (při kterém se koleno jen lehouce ozývalo) fčera ráno vycházka a dobrý, cesta do práce taky dobrý ale v práci mně v něm (tom bolavém = už jednou operovaném kuleně) fiklo jaxfiň a od té doby bolí - pohyb to sice neomezuje, ale ... asi bude třeba to na tom bajku rozpohybovať "na silu" - přemoct se, šak ono to (možná) přebolí....

A loket - zřejmě bolest jako následek nějakého přetížení v zimě na prknech - taky prostestuje, fest. A prý jediná možnost je totální dlaha (od ramene až po prsty) = totální znehybnění na několik měsíců. Pravá ruka. Sem pravák.

Chjo no. Starý člověk opotřebený celoživotním sportem - to je teda ale věc, to stáří.... :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12650
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

PředchozíDalší

Zpět na Ze života za volantem

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků