Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

aha, tak bez díry nechci :)
Pravda vyděsí
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

pavproch píše: sob 01 dub 15:05 Na OF se probíraly pláště a bezduše, taxem přitom semtam něco hledal na kupkolo resp. koloshopu a fčíl semi furt vnucuje ta neblokovatelná reklama na auto.cz - koloshop. Fčíl tam na mě jukla nabídka na komplet sadu Sram XX, ale s elektronickým (ne lankovým) řazením. Brrr, to bych si na bajka nikdy nedal - další bebech, který dyž si během výletu postaví hlavu = nepojízdný bajk + starat se o to, aby byly vždy na výlet nabitá baterka. Ne.
Hele mam na kole AXS uz asi rok a pul a je to genialni vec. Proste jezdis, klikas a nevis o tom.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2538
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Taky mám axs, a ta elektrická technologie je na tom super, trošku slabší je ta mechanická. Já mám trochu ochozený čepy a má mírný vakl. Ale už dostala nějakou tu ránu. Za mě to rozhodně není nezbytnost ale spíš vychytávka pro fandy. To nenáročnost řazeni je návyková + možnost případně lehce sundat hazku (třeba při čištění) a nemuset přenastavovat lanko. Výdrž baterky je velmi solidní, to je nejmenší problém. A teď ten nový axs je zas o krok lepší, ale cenově to je taky zase dražší, ale ještě nepředstavili GX. Ale můj rám není udh kompatibilní tak mi to je fuk.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16305
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Ruplo mi f kouli, žijerme jen jednou, peníze tu budou, my tu nebudem = stavím si nový bajk: Cannon Scalpel HT + SID SL + kabroň kola Mavic + SRAM XO/XX1 52z.

Narážím ale na nedokonalosti/nejasnosti, no.... Cannondejl má k lisování středu do karbon rámu pouze návod na přímé lisování ložisek (=lepit Loctitem), nenašel sem zmínku o zapouzdřeném středu - otázka zní lepit či nelepit? Brouzdal sem fernetem a názory se liší resp. obě dvě možnosti jsou zmiňovány.
Mám montážní pastu ParkSide, tak to možná napatlám tou místo Loctitu 609. Bude tu mít někdo názor?
Naopak u hlavy (ložisek) jsou názory víceméně jednotné - nelepit.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

v navaznosti na prvni odstavec- proc ne Scalpel, karbonovou leftynu a XX AXS? nestavis nahodou presne to, co uz ted mas?

co se tyka BB, tak bych se drzel toho, co uvadi vyrobce. Proc tam chces davat neco jineho? zrovna na stred jsem nesahal zatim vubec a nevydava zvuky a toci se dobre
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16305
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Stávající (taky karbonový) FSi funguje ale žačal vydávat (nevypozoroval sem odkud, esli střed nebo hlava) praskavé zvuky, když šlapu proti kopci (ve sjezdech je klid). Jo, stavím f podstatě totéž, co už mám, vedlejším efektem bude (ještě další) snížení váhy celého bajku (FSi má 9,1, cílím na 8,5 kg).

Lefty je mi krajně nesympatická (vzhledem ale hlavně funkcí - ohyb a krut) - NIKDY!

AXS je elektronické / bezdrátové řazení? NIKDY.

S tím středem je to složitější - Cannondale má na svých stránkách podrobný návod jak stavět Scalpel HT z holého rámu (ale model 2021) a tam píšou o lepení - ale přímo ložiska do rámu, nezapouzdřená. Já takový střed objednal (= ložiska 42/30/7mm) a dyž mi ten rám (Scalpel HT 2023) přišel, taxem ve středu naměřil díru 46 mm = pro zapouzdřený střed (dodatečně sem teda objednal střed SRAM, když mám celé vybavení SRAM). Budu muset kuknout na stránky SRAMU, co tam píšou o lepení/nelepení zapouzdřených středů do karbon rámů (jestli tam teda něco takového najdu).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2538
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Na netu píšou že tam je press fit 30, tak bych koupil press fit 30 na sram tak asi potřebuješ tohle:
https://www.koloshop.cz/cs/Sram-DUB-PF3 ... eni/108577 (Ale je potřeba zjistit co tam chceš dávat za kliky.)
Jinak carbon umí dost vrzat když je někde bordel. Mám celopéro a občas musím čistit hlavní čep, protože to jinak zní jako by bylo něco prasklého, ale stačí ošistit a namazat a je klid. Rády takto vržou i hlávka ...
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16305
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Kanondejl má šířku středu 83mm (oproti standardním 68/73mm) proto sem koupil zapouzdřený střed ze dvou částí pro šířku ránu (myslím) 72 až 92 mm. Zítra bych mo (snad) měl mít.

Fčera sem dělal kola (bezduše) a neúspěšně: Už po pár minutách byly obě kola prázdné, nikde žádné loužičky /fleky mlíka - tipuju to na tu pásku nebo ventilky.

neska byl úspěšnější montážní den: vidle má seříznutý krk na správnou délku (a je už provizorně - ložiska atd jo, ale bez montážní pasty) v rámu (to je sranda, vidle váží zhruba 2x tolik co celý rám) a mám provlečený bowden pro šaltr skrz celý rám (to ale budu muset ešče udělat znova, nenapadlo mě, že bowden v hlavní rámové trubce bude na nerovnostech štěrkat, musím vymyslet nějaký pěnový šlauch a navlíct ho do toho, ať nejsou pazvuky).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2418
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Brus »

davaji se treba penove "tenisaky", nic to nevazi a je to dost tuhe, aby to fungovalo.
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2538
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

pavproch píše: úte 06 čer 18:06 Kanondejl má šířku středu 83mm (oproti standardním 68/73mm) proto sem koupil zapouzdřený střed ze dvou částí pro šířku ránu (myslím) 72 až 92 mm. Zítra bych mo (snad) měl mít.

Fčera sem dělal kola (bezduše) a neúspěšně: Už po pár minutách byly obě kola prázdné, nikde žádné loužičky /fleky mlíka - tipuju to na tu pásku nebo ventilky.

neska byl úspěšnější montážní den: vidle má seříznutý krk na správnou délku (a je už provizorně - ložiska atd jo, ale bez montážní pasty) v rámu (to je sranda, vidle váží zhruba 2x tolik co celý rám) a mám provlečený bowden pro šaltr skrz celý rám (to ale budu muset ešče udělat znova, nenapadlo mě, že bowden v hlavní rámové trubce bude na nerovnostech štěrkat, musím vymyslet nějaký pěnový šlauch a navlíct ho do toho, ať nejsou pazvuky).
Tak asi tohle potřebuješ
https://www.koloshop.cz/cs/Sram-DUB-PF3 ... zeni/91517
Odpovědět