Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1938
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
Proč se nelije ten bílý vodnatý průjem přímo do duše?
S největší pravděpodobností si na tubeless až náboženském zanícení vydatně mastí výrobci a prodejci těchto relativně drahých "novinek" kapsu. Al ventilek za dvěpade, to mi ho teda vyndej.
S největší pravděpodobností si na tubeless až náboženském zanícení vydatně mastí výrobci a prodejci těchto relativně drahých "novinek" kapsu. Al ventilek za dvěpade, to mi ho teda vyndej.
Re: Cyklistické vlákno
Zřejmě proto, že cílem je se duší zbavit. Přidávat váhu do kol nikdo nechce. Takto to je -duše + mlíko.
V autech taky kdysi bývaly duše...
Kromě defektů je vliv i na grip. Odpadá tření mezi duší a pláštěm, plášť se může volněji přizpůsobovat terénu a tím klesá valivý odpor.
Říkat si tomu můžeš jak chceš, ale podle mě bezduše, teleskopická sedlovka a 1x převody jsou hned po odpružení největší inovace pro MTB. Třeba pro Pavprocha, který pořád píchá o trny, by to byla neskutečná úleva, za kterou ta trocha sraní při přezouvání stojí.
V autech taky kdysi bývaly duše...
Kromě defektů je vliv i na grip. Odpadá tření mezi duší a pláštěm, plášť se může volněji přizpůsobovat terénu a tím klesá valivý odpor.
Říkat si tomu můžeš jak chceš, ale podle mě bezduše, teleskopická sedlovka a 1x převody jsou hned po odpružení největší inovace pro MTB. Třeba pro Pavprocha, který pořád píchá o trny, by to byla neskutečná úleva, za kterou ta trocha sraní při přezouvání stojí.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Vse ma sve, vahova uspora tubeless(dnes je to tzv tubeless ready = + mliko) zadna oproti dusim. Jediny fakt je nizsi valivy odpor a teoreticka lepsi prilnavost. Nejvetsi vyhoda je moznost vozit nizsi tlaky, ale zase musi byt v rafku vypln. Vliv na defekt je sporadicky, riznu plast ze strany a stejne budu muset dat dusi na dojeti. To je opravdu max na trny, ci lehke defekty. Prdeni s opravou atd... no kazdeho na promysleni. Porad to neni tufo galuska, je to polovicate reseni.
Re: Cyklistické vlákno
Tohle je podle mě úplná blbost, co vymyslel nějaký teoretik. V terénu sundávat bezdušák, vytahovat zalepený ventilek a nasazovat duši je podle mě úplnej unreal. Už jen shození z patek je porod. Navíc v plášti budou trny, co duši během chvíle rozpíchají.VPcz píše:, riznu plast ze strany a stejne budu muset dat dusi na dojeti.
U bezduší bych rozhodně nic neopravoval v terénu tím, že sundám plášť, ale zvenčí. Takže i bočnici buď vezme mlíko, nebo knot+ mlíko.
Díry co nevezme ani knot jsou problém, protože takovou dírou by i duše lezla ven a prodřela by se . půjde jen o nějaké dojetí, takže zkusit dát dírou dovnitř i zvenčí záplatu a doufat, že to udrží. V takových situacích fungují jen vložky do pláště (na XC nesmysl). Teoreticky by šlo sundat 1 patku, podlepit záplatou a nahodit bombičkou.
Doma se dá takto řízlý plášť , zašít, podlepit a někteří ho jezdí dál.
U Tufo galusky jsem byl svědkem, jak si kamarád parádně nabil, když se mu odlepila v kompresi. A taky nevím, jak by při proříznutí na úrovni nepobere knot galuska pomohla.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Chlopi, kuju za všechno info. Protože se mám ráth a nechce se mi v terénu někde dupat s výměnou duše (a protože sem si - nechtěně - koupil jak přední tak 3x zadní plášť tubeless ready), tak do toho půjdu.
Otázky (laika, který se před minutou rozhodnul, že do toho pude):
1. (Galuskový) ventilek - je jedno jaký nebo jsou značky/typy které určitě jo a které určitě ne? (cena nerozhoduje)
2. "Mlíko" (prostě ten sajrajt, co se lije dovnitř) - jaké (opět - jsou značky "jo" a značky "ne" nebo je to jedno?)
3. Místo náhradní duše (a montpák) s sebou vozit co? Nějaký sprej/bombičku/nádobku se Slimákem? (jaký?) Nebo dělat už předem paniku a vozit s sebou i tu duši a montpáky (myslím, že je to blbost)
(Malou) pumpičku budu vozit i nadále, logicky.
Kuju.
Dodatek - ten "sajrajt" vevnitř by mohl i "namazat" patky pláště, takže by snadněji mohly "sklouznout" do správné polohy v ráfku (ref přední plášť mi fčíl po opravě chodí šišatě...), ne?
Otázky (laika, který se před minutou rozhodnul, že do toho pude):
1. (Galuskový) ventilek - je jedno jaký nebo jsou značky/typy které určitě jo a které určitě ne? (cena nerozhoduje)
2. "Mlíko" (prostě ten sajrajt, co se lije dovnitř) - jaké (opět - jsou značky "jo" a značky "ne" nebo je to jedno?)
3. Místo náhradní duše (a montpák) s sebou vozit co? Nějaký sprej/bombičku/nádobku se Slimákem? (jaký?) Nebo dělat už předem paniku a vozit s sebou i tu duši a montpáky (myslím, že je to blbost)
(Malou) pumpičku budu vozit i nadále, logicky.
Kuju.
Dodatek - ten "sajrajt" vevnitř by mohl i "namazat" patky pláště, takže by snadněji mohly "sklouznout" do správné polohy v ráfku (ref přední plášť mi fčíl po opravě chodí šišatě...), ne?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
A) ventilek - jakýkoliv - měl jsem Mitas, Caffe latex, DT Swiss - všechno funguje. Uživatelsky nejkomfortnější DT Swiss, protože má těsnění pod utahovací objímkou, zatímco gumová podložka u Mitasu se roztrhne.
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... ilky_k723/ osobně bych koupil nějaký z iiSuper, protože mají taky to gumové těsnění a utahovat kovovou podložku na hliníkový ráfek mi jde proti srsti
B) páska - zase budou fungovat všechny , musíš vybrat správnou šířku, takže shodnou nebo += 2mm od vnitřní šířky tvého ráfku
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... asky_k729/ No tubes je klasika. Alternativa je gorilla tape. Měl a mám zelenou caffo latex, ale ta po cca. 2 letech křehne, gorilla držela bez náznaku křehnutí a je pružnější. Za mě je Gorilla Tape nejlepší řešení a navíc ji použiješ i k jiným účelům. Jen se dělá v omezených šířkách.
c) tmel - tady už jsou rozdíly - No tubes je klasika, Schwalbe je rebrandovaný No tubes s přirážkou. Dobré ohlasy má Orange seal. Zbytek z doslechu Caffe Latex, Mitas nějak fungují, Finish Line nenaplnil očekávání,
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... mely_k725/
S sebou vozit
1) nějaké knoty https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... oty_k1017/
2) pumpičku (kdybs musel dopumpovat kvůli knotům)
Bonus - já třeba do plášťů dávám míň tmelu, než se doporučuje a s sebou vozím lahvičku se 100ml čerstvého tmelu. CCa po 2 měs. tmely ztrácí účinnost (ne úplně), takže na větší díru bych přes ventilek nalil nový tmel (za 8 let jsem nikdy nemusel)
CO2 bombička moc nezabere a pokud bys nechtěl pumpovat, tak je to rychlejší, Taky by měla být schopna nahodit patku, kdybys ji vyzul.
Pokud nemáš silný kompresor, nebo kompresor se vzdušníkem, někdy nestačí dílenská pumpa a je třeba na nahození tire booster https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... cky_k1019/ Dá se udělat ghetto řešení z PETky, ale po 2 letech jsem to vzdal a koupil tu BETO nádobu.
Ano, potřít patky trochou tmelu pomůže snadnějšímu zapadnutí. Osobně jsem to nikdy nemusel použít.
Musíš se to naučit, ale včera jsem měnil pásku v ráfku (poškodil jsem ji montpákou) a sejmutí pláště, stržení pásky, odmaštění ráfku, nová páska, samozřejmě výměna ventilku, a nahození pláště zpět bylo na 20 min. komplet včetně kecání s ženou a hlídání pobíhající dcerky okolo... A to jsem dost pečlivý při lepení pásky...
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... ilky_k723/ osobně bych koupil nějaký z iiSuper, protože mají taky to gumové těsnění a utahovat kovovou podložku na hliníkový ráfek mi jde proti srsti
B) páska - zase budou fungovat všechny , musíš vybrat správnou šířku, takže shodnou nebo += 2mm od vnitřní šířky tvého ráfku
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... asky_k729/ No tubes je klasika. Alternativa je gorilla tape. Měl a mám zelenou caffo latex, ale ta po cca. 2 letech křehne, gorilla držela bez náznaku křehnutí a je pružnější. Za mě je Gorilla Tape nejlepší řešení a navíc ji použiješ i k jiným účelům. Jen se dělá v omezených šířkách.
c) tmel - tady už jsou rozdíly - No tubes je klasika, Schwalbe je rebrandovaný No tubes s přirážkou. Dobré ohlasy má Orange seal. Zbytek z doslechu Caffe Latex, Mitas nějak fungují, Finish Line nenaplnil očekávání,
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... mely_k725/
S sebou vozit
1) nějaké knoty https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... oty_k1017/
2) pumpičku (kdybs musel dopumpovat kvůli knotům)
Bonus - já třeba do plášťů dávám míň tmelu, než se doporučuje a s sebou vozím lahvičku se 100ml čerstvého tmelu. CCa po 2 měs. tmely ztrácí účinnost (ne úplně), takže na větší díru bych přes ventilek nalil nový tmel (za 8 let jsem nikdy nemusel)
CO2 bombička moc nezabere a pokud bys nechtěl pumpovat, tak je to rychlejší, Taky by měla být schopna nahodit patku, kdybys ji vyzul.
Pokud nemáš silný kompresor, nebo kompresor se vzdušníkem, někdy nestačí dílenská pumpa a je třeba na nahození tire booster https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-ko ... cky_k1019/ Dá se udělat ghetto řešení z PETky, ale po 2 letech jsem to vzdal a koupil tu BETO nádobu.
Ano, potřít patky trochou tmelu pomůže snadnějšímu zapadnutí. Osobně jsem to nikdy nemusel použít.
Musíš se to naučit, ale včera jsem měnil pásku v ráfku (poškodil jsem ji montpákou) a sejmutí pláště, stržení pásky, odmaštění ráfku, nová páska, samozřejmě výměna ventilku, a nahození pláště zpět bylo na 20 min. komplet včetně kecání s ženou a hlídání pobíhající dcerky okolo... A to jsem dost pečlivý při lepení pásky...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Kuju moc. ještě sem neměl čas to pořádně študovat a čumět na všechny ta videa...
Jenom rychlá otázka - když mám "tubeless ready ráfky (ie. bez děr pro špajchny) tak taky musím dávat tu pásku?
Jenom rychlá otázka - když mám "tubeless ready ráfky (ie. bez děr pro špajchny) tak taky musím dávat tu pásku?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
O takových ráfcích jsem slyšel, ale nikdy neviděl.
Co máš za ráfky? Nebo kolo?
Co máš za ráfky? Nebo kolo?
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
To už budou ráfky ready na montážpavproch píše:Kuju moc. ještě sem neměl čas to pořádně študovat a čumět na všechny ta videa...
Jenom rychlá otázka - když mám "tubeless ready ráfky (ie. bez děr pro špajchny) tak taky musím dávat tu pásku?
https://www.dtswiss.com/en/technology/w ... echnology/ docelá pěkné video u toho
Re: Cyklistické vlákno
TR ready jsou dnes snad už všechny.
DT Swiss lepí TR pásku do jejich zápletů. Ráfky bez děr na niple jsem slyšel jen u Mavicu, který měl jeho UST systém (zhruba to samé jako tubeless, jen potřeboval speciální pláště).
K návodu od DT Swiss - takto lehce nahodit ruční pumpou, to trochu fakeovali, nebo měli pumpu s obrovským objemem. ALE za sebe bych nedával mlíko, dokud nemám nahozený obě patky, Už jsem se setkal s vadným pláštěm. Já to dělám tak, že:
1) nasadím plášť
2) vymontuju vnitřek ventilku
3) tire boosterem tam pustím vzduch, až zapadnou patky, chvíli nechám pod tlakem a zkontroluju, že plášť je správně usazený
4) odpojím tire booster (ujde vzduch) a stříkačkou přes vymontovaný ventilek do pláště stříknu požadavané množství tmelu
5) namontuju vnitřek ventilku
6) nahustím na cca 2,5 ATM
7) zatočím, zakvedlám a pokud citelně tlak neuniká, tak nasadit na kolo a jet projet - jak se plášť zatíží a rotuje, tak se rychleji tmel dostane do pórů a začne těsnit
U lehkých XC plášťů se může stát, že začnou těsnit až se zatmelí, ale od doby co je hned projíždím se mi to nestalo.
Drobný únik tlaku 1. den třeba o 0,5 bar za 24 hod. je OK, to je potřeba jen projet, aby se mlíko dostalo všude. Kdyby to utíkalo víc, tak pokropit vodou - bubliky ukáží, kde je problém. Bočnice - vyřeší tmel. Nipple - je v prdeli páska - díra, nebo netěsní, nebo není dotažený ventilek. U ráfku - zatěsní tmel, buď byla špinavá patka, nebo koplý ráfek, při větším úniku není dosedlá patka.
DT Swiss lepí TR pásku do jejich zápletů. Ráfky bez děr na niple jsem slyšel jen u Mavicu, který měl jeho UST systém (zhruba to samé jako tubeless, jen potřeboval speciální pláště).
K návodu od DT Swiss - takto lehce nahodit ruční pumpou, to trochu fakeovali, nebo měli pumpu s obrovským objemem. ALE za sebe bych nedával mlíko, dokud nemám nahozený obě patky, Už jsem se setkal s vadným pláštěm. Já to dělám tak, že:
1) nasadím plášť
2) vymontuju vnitřek ventilku
3) tire boosterem tam pustím vzduch, až zapadnou patky, chvíli nechám pod tlakem a zkontroluju, že plášť je správně usazený
4) odpojím tire booster (ujde vzduch) a stříkačkou přes vymontovaný ventilek do pláště stříknu požadavané množství tmelu
5) namontuju vnitřek ventilku
6) nahustím na cca 2,5 ATM
7) zatočím, zakvedlám a pokud citelně tlak neuniká, tak nasadit na kolo a jet projet - jak se plášť zatíží a rotuje, tak se rychleji tmel dostane do pórů a začne těsnit
U lehkých XC plášťů se může stát, že začnou těsnit až se zatmelí, ale od doby co je hned projíždím se mi to nestalo.
Drobný únik tlaku 1. den třeba o 0,5 bar za 24 hod. je OK, to je potřeba jen projet, aby se mlíko dostalo všude. Kdyby to utíkalo víc, tak pokropit vodou - bubliky ukáží, kde je problém. Bočnice - vyřeší tmel. Nipple - je v prdeli páska - díra, nebo netěsní, nebo není dotažený ventilek. U ráfku - zatěsní tmel, buď byla špinavá patka, nebo koplý ráfek, při větším úniku není dosedlá patka.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek