Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
celkem mě baví se v tom rýpat a shodou okolností jsem měl rámy všech materiálů, co se aktuálně používají, ráfky od i21 po současných i30, začínal jako klasický XC jezdec a teď AM/EN, shimano i sram brzdy/osazení. Člověk se naučí, co jak mrvit S karbonem a Sramem se teda teprve zžívám. Nevím, nevím, jestli se se Sramem zžiju A pláště měním dost.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Cyklistické vlákno
Kuju. Jo, jsou to Mavicy.
Zítra v práci snad bude klid, tak si to všechno proštudím.
Zítra v práci snad bude klid, tak si to všechno proštudím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Neska ráno sem zase kroutil nohama proti kopcu - stará choroba po nemoci ešče nepatří do starého železa, heč! Radhošť z Dolní Bečvy bez jediného metru tlačení bajka a jen (myslím, že) se třema vydýcháníma se. A nejvíc mě těší, že sem (poprvé za těch asi 35let co bajkuju) díky 26/50z vyjel poslední stoupání zelené značky od vrstevnicové lyž. cesty k soše. Ejchuchu. (...ale musím přiznat že sem urvaný jak vagon). Na hřebenu bylo vidět, že sou prázdniny - potkal sem asi vosum lidu, mimo prázdniny tam takhle brzo ráno bývám sám...
Neska to bylo bez píchání (ie bez potupného pěši návratu dom), kuju temu nahoře.
Brzdy dobrý, nové špalky fuckt nehvízdají a to jsou stejná značka/typ/série jako ty tam byly předtím (OEM šimano) a ty hvízdaly. Akoráth musím doladit ten přední plášť jak je na ráfku šišatě. Ešče jeden výlet to snad snesu, pak stejně budu předělávat na tubeless a přitom to přední kolo nabuřím tlakovým vzduchem fpráci (máme tam 8bar, to by mohlo stačit ), ať si ten plášť (patky) pěkně sednou do ráfku.
EDIT: A jak těžijou kůroffce, tak to zase byla bahenní lázeň (sjezd = sem přijel dom jak prase, s bahnitým pruhem přes celý záda až na přiblbu.....
Neska to bylo bez píchání (ie bez potupného pěši návratu dom), kuju temu nahoře.
Brzdy dobrý, nové špalky fuckt nehvízdají a to jsou stejná značka/typ/série jako ty tam byly předtím (OEM šimano) a ty hvízdaly. Akoráth musím doladit ten přední plášť jak je na ráfku šišatě. Ešče jeden výlet to snad snesu, pak stejně budu předělávat na tubeless a přitom to přední kolo nabuřím tlakovým vzduchem fpráci (máme tam 8bar, to by mohlo stačit ), ať si ten plášť (patky) pěkně sednou do ráfku.
EDIT: A jak těžijou kůroffce, tak to zase byla bahenní lázeň (sjezd = sem přijel dom jak prase, s bahnitým pruhem přes celý záda až na přiblbu.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Ze jsi vyjel po tech kamenech ten zacatek, tak slusny vykon a fakt jsi prejel i ty porezane vetve, zhruba tam, jak se ta zelena da objet kousek po te lesacke ceste? ja jsem si tam dnes daval nejake intervaly, ale az kolem poledne
Pravda vyděsí
Re: Cyklistické vlákno
Jsme zvědavej, co pavproch jako stará konzerva řekne na ty tubeless. Mě to zase nějak přestalo těsnit a asi to fakt bude ráfkama - budu asi muset koupit nový, bo ty bezduše jsou prostě fajn pohodlný.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Cyklistické vlákno
Ještě jednou kuju za tipy, právě sem si objednal (snad) vše potřebné, příští týden až bude doručeno, taxi fpráci (jaxe budu nudit při strážní službě) pohraju s bajkem a udělám z něj tubeless s (doufám) i nešišatě nasazeným předním pláštěm na ráfku.
Btw, kdysik dávno (odhadem tak 2005) sem v dušovém bajku 26" zkoušel tehdejšího "slimáka" (Slime flat tire protector - taková zelenočerná flaška to byla a tak nějak se to tehdá menovalo) a myslím (už si nepamatuju) sem to zase opustil, ne proto, že by to nefungovalo (díry v duši to utěsnilo), ale protože celý bajk vždycky na začátku výletu (než se slimák rovnoměrně rozlil po celém objemu duše otáčením kol) jezdil drncavě - tehdy se ale, myslím, toho slimáka tam lilo mnohem víc než se dneska doporučuje (60-90ml). Prostě uvidíme, doufám že (zase) nebudu prokopávat slepé Cimrmanovy uličky.
Btw, kdysik dávno (odhadem tak 2005) sem v dušovém bajku 26" zkoušel tehdejšího "slimáka" (Slime flat tire protector - taková zelenočerná flaška to byla a tak nějak se to tehdá menovalo) a myslím (už si nepamatuju) sem to zase opustil, ne proto, že by to nefungovalo (díry v duši to utěsnilo), ale protože celý bajk vždycky na začátku výletu (než se slimák rovnoměrně rozlil po celém objemu duše otáčením kol) jezdil drncavě - tehdy se ale, myslím, toho slimáka tam lilo mnohem víc než se dneska doporučuje (60-90ml). Prostě uvidíme, doufám že (zase) nebudu prokopávat slepé Cimrmanovy uličky.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1932
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Cyklistické vlákno
V souvislosti s bezdušovým náboženstvím by mě zajímalo, jak vypadá třeba taková výměna pláště (mám-li třeba jeden typ do terénu a jeden na zpevněné povrchy). Chápu, že je jistě možné koupit si další náboje, špice, ráfky a kotouče a mít tím pádem celá náhradní kola, ale jde o celkem nákladné řešení.
Všechny videa, co jsem zatím viděl, ukazují jen montáž a ani jedno demontáž. Co bílá lepící směs, má stále konzistenci trochu hustší tekutiny a vyteče všude kolem? Atd.
@pavproch
Ať se daří naučit starého psa novým kouskům.
Zase když jezdíte tak často členitým a píchání chtivým terénem, mohlo by učit se té patlanině mít celkem smysl, i když se servisováním horských byků neživíte nebo nemáte provize z prodeje relativně nelevných komponent pro provozování bezdušových orgií.
Všechny videa, co jsem zatím viděl, ukazují jen montáž a ani jedno demontáž. Co bílá lepící směs, má stále konzistenci trochu hustší tekutiny a vyteče všude kolem? Atd.
@pavproch
Ať se daří naučit starého psa novým kouskům.
Zase když jezdíte tak často členitým a píchání chtivým terénem, mohlo by učit se té patlanině mít celkem smysl, i když se servisováním horských byků neživíte nebo nemáte provize z prodeje relativně nelevných komponent pro provozování bezdušových orgií.
Re: Cyklistické vlákno
Nemám zkušenosti s bezdušákovým provozem (+ patláním se se "slimákem"), ale mám (čerstvou) zkušenost se sundáváním / nasazování pneu z / na bezdušový ráfek a ... je to šílený potrat, ta guma je na něm mnohem víc natěsno než na obyč. dušovém ráfku a (jen s pomocí pumpičky) nelze nasadit pneu na ráfek "rovně" (ie. aby patky opravdu pěkně a rovnoměrně sedly do ráfku a pneu neházelo) = už jenom pro tohle bych o (častém) prohazování dvou typů pneu na jedné sadě kol vůbec neuvažoval.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Tak. Neska sem hned ráno zase kroutil nohama proti kopcu a.... musím si postěžovat na starého člověka ve mně - od rána bylo horko a to tak, že velmi, dyž sem v jedenáct úplně hotový došmatlal dom, už to bilo přes třicet ve stínu. Pohyb sic na čerstvém horském vzduchu, ale v hicu tělo nechce následně ustát, je mi na vyvrácení, doslova. Já už chcu svatou annu (chladna z rána) neb rovnou podzimek.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.