Policejní kontroly a měření

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28575
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

dokonce i umělá inteligence je chytřejší, než škola života řidiče mixu:
úmrtnost při nehodě je výrazně vyšší u nepřipoutaných osob. Statistiky a studie ukazují, že osoby, které nejsou připoutané bezpečnostním pásem, mají mnohem větší riziko úmrtí nebo vážného zranění při dopravních nehodách.

Bezpečnostní pásy jsou navrženy tak, aby výrazně zlepšily šance na přežití při nehodě. Zde je několik důvodů, proč jsou nepřipoutaní lidé vystaveni většímu riziku:

Větší riziko vymrštění z vozidla: Pokud není osoba připoutaná, může být při nárazu vymrštěna z vozidla. Lidé, kteří vypadnou z auta během nehody, mají daleko větší pravděpodobnost vážného zranění nebo smrti, protože jsou vystaveni většímu riziku nárazu o okolní objekty nebo vozidla.

Tělo není stabilně drženo: Bez bezpečnostního pásu může tělo během nehody zasáhnout volant, palubní desku, okno nebo jiné tvrdé části auta, což zvyšuje riziko těžkých zranění, jako jsou poranění hlavy, hrudníku nebo břicha.

Nedostatečná ochrana při použití airbagu: Jak jsem zmínil dříve, airbagy jsou navrženy tak, aby byly účinné pouze pro osoby, které jsou připoutané a správně usazené v sedačce. U nepřipoutané osoby může airbag způsobit vážná zranění nebo být neúčinný při ochraně.

Zvýšené riziko následků při těžkých nehodách: Při vysokorychlostních nehodách nebo čelních nárazech je pravděpodobnost úmrtí nebo vážného zranění u nepřipoutané osoby mnohem vyšší, protože neexistuje žádná ochrana proti pohybu těla vpřed, což může vést k poranění vnitřních orgánů, krku, hlavy a páteře.

Podle statistik je více než polovina smrtelných nehod způsobena právě nepřipoutanými cestujícími. Podle různých studií jsou připoutaní lidé přibližně 50–60 % méně ohroženi smrtelnými následky nehody než nepřipoutaní.

Z těchto důvodů je velmi důležité vždy se připoutat při jízdě autem, bez ohledu na to, jak krátká nebo jak rychlá je cesta.

250kW
195kW
100kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3039
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Truck Daškam »

Když jsme u té UI...

Ovlivňuje případné nezapnutí bezpečnostního pásu funkci (vystřelení) airbagu?

Ano, zapnutí bezpečnostního pásu může ovlivnit funkci airbagu, protože moderní automobilové bezpečnostní systémy často spolupracují.
Spolupráce pásu a airbagu: Bezpečnostní pásy jsou primární ochranný prvek, který omezuje pohyb těla při nehodě. Airbag je navržen tak, aby doplňoval jejich funkci. Pokud by airbag vystřelil bez připoutání, může být jeho účinnost snížená nebo dokonce nebezpečná (například může způsobit vážnější zranění, protože tělo by se dostalo příliš blízko k vystřelujícímu airbagu).

Senzory v systému SRS:

Některá vozidla detekují zapnutí pásu a na základě toho upravují nasazení airbagu. Například mohou:
Omezit sílu vystřelení airbagu, pokud pás není zapnutý.
Deaktivovat airbag na straně spolujezdce, pokud systém zjistí, že na sedadle není pasažér nebo není připoután.
U starších modelů se airbag obvykle aktivuje vždy při vážné nehodě, ale jeho efektivita je navržena pro spolupráci s pásy.


Napíšeš sám UI, že píše kraviny?
Chápeš to?
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3039
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Truck Daškam »

řidičBOB říká, že píšeš hlouposti. Co mu mám napsat?

Můžeš mu odpovědět něco ve smyslu:

„Airbagy a bezpečnostní pásy jsou navržené tak, aby spolupracovaly. Pokud nejsou pásy zapnuté, může airbag vystřelením způsobit větší zranění, protože tělo není správně fixované. U moderních aut systémy dokonce upravují funkci airbagu podle toho, jestli je pás zapnutý. Takže žádné hlouposti, je to logika fyziky a konstrukce.“

Pokud je řidičBOB odborník, můžeš se zeptat na jeho pohled nebo zkušenost, třeba doplní informace a debata bude přínosná! 😊
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28575
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

Myslím, že tu debatu si zde můžeš dohledat. Už tady proběhla a vyvrátila mylný pocit, že pokud řidič není připoután, airbag se neaktivuje.
Btw: AI neodpovídá na mou reakci, ale na chat s tebou ;-)
250kW
195kW
100kW
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 3039
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od Truck Daškam »

Myslím, že tu debatu si zde můžeš dohledat. Už tady proběhla a vyvrátila mylný pocit, že pokud řidič není připoután, airbag se neaktivuje.
Úplně si nemyslím, že přesná funkce airbagů (kdy a jak se co aktivuje) bude veřejně přístupná a bude to know-how každýho výrobce, v rámci toho co dovolují nařízení/směrnice EU
Chápeš to?
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28575
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

co si ty nemyslíš, naštěstí není směroplatné...
250kW
195kW
100kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28575
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od řidičBOB »

V pátek jsem udělal takovou prasárnu :D
Najedu na D5 na Zličíně. Zvednu rychlost na 150 a začnu předjíždět dodávky a kamiony v levém. Najednou se zamnou přiřítí Tesla Y a nalepí se mi na prdel. To už mi ale štěkaly oba detektory. Tak jsem si řekl, že si pohrajeme. Dal jsem S a plnej. Samo, mých 345k nestačí na Teslu, takže mi furt visel za prdelí…. To už jsem ale viděl “našeho” Superba, takže jsme ho dojížděli někde kolem 180-190. Já před Supem pravý a na brzdy. Tesla mi chtěla ukázat, jak jí to jede, takže kolem Supu tipuji tak 200.
Sup okamžitě majáky a levej.
Game over.
Ponaučení: nemachruj, když na to nemáš :))
250kW
195kW
100kW
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1797
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od abgx1 »

Po tomto by som v noci nemohol spat.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 2224
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od petr_riha »

Asi se nemohl dočkat své X-té zastávky na výborné dálniční kafe :-)
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5988
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Policejní kontroly a měření

Příspěvek od M.Z. »

Hmm... to se mi moc nelíbí, pokud jenom chtěl závodit, tohle bych nikomu neudělal.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
Vito 124
Odpovědět