Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Moderátor: řidičBOB
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Semafor pousti provoz do krizovatky, pokud je nad kazdym pruhem, plati pro kazdy pruh. I kdyz chtel pokracovat jinym smerem, tak ho semafor nikam nepustil a do krizovatky nema co najizdet.
V 0:10 druhy kkt dela na svetlech U-turn.
V 0:10 druhy kkt dela na svetlech U-turn.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2187
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Jen nerespektoval značení. Nic takového, jako speciální platnost semaforu (tříbarevné soustavy) pro jízdní pruh, nad kterým je umístěn, neexistuje.řidičBOB píše:Dopustil se řidič průjezdu na červenou nebo jenom nerespektoval vodorovné značení?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28413
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
ale platí tohle:
signál se zelenou směrovou šipkou nebo šipkami (například "Signál pro přímý směr", "Kombinovaný signál pro přímý směr a odbočování vpravo") možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2187
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Však to dodržel.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Dodržel, jel rovně při zeleně svítícím "Kombinovaném signálu pro přímý směr a odbočování vpravo". Červená byla doleva, tam nejel. Pouze se nesprávně řadil do jízdních pruhů.

- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28413
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Ale pro něj ten signál neplatil...pro něj platil jiný signál...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2187
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Všechny signály platily pro všechny současně. Jak už jsem psal, nikde v zákoně (ani vyhlášce) není přiřazení běžného semaforu pouze pruhu, nad kterým je umístěn. Je to pouze u signálů S 8a-b (případně S 8a-e) a samozřejmě značek, u běžných semaforů ne.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Po více než 8 letech vytahuju na světlo světa toto téma, neb mi příjde zbytečné zakládat nové.
Problém: vyjíždím z jednosměrky na hlavní a chci doleva. Nicméně přes (pravidelně) špatně zaparkované auto nevidím do křižovatky, zda po hlavní něco jede. Auto stojí na vodorovném značení V 13. Případně přímo v křižovatce. Už 1/4 roku vedu opotřebovávací válku s MP P6 a úřadem MČ P6. Pravidelně ta auta nahlašuju na 156ku. Od 18.11.2024 - 29.11.2024 MP zaznamenala 20 přestupků. Já od 30.11.2024 - 28.2.2025 zaznamenal přes 20 případů. MČ P6 mi odepsala, že za 3 měsíce vytěžila (=bylo zaplaceno) 50x pokut.
Poznatky:
Opravdu mě nebaví lenost MP a úřadu, kdy každý den přes ta zasraná auta do křižovatky nevidím. A ačkoliv ředitel MP P6 slíbil, že se na dané místo v konkrétní míře zaměří, tak se stalo leda hovno.
Opravdu mě nebaví, že musím téměř každý den jako idiot prudit na 156tku.
Opravdu mě nebaví, že auto stojí často přímo v křižovatce, ale MP tam botičku nebo odtah prostě nedá a nedá. Asi je lepší, abych 156 vytěžoval furt nebo co...
Závěrem jen dodám, že opakujícím se blbečkům jsem nejprve dal 3x za stěrač slušný vzkaz o tom, že parkují v křižovatce, navíc na V 13 a že přes ně do té křižovatky není vidět. Až pak jsem se nasral natolik, že jsem to začal řešit aktivně přes 156 / ÚMČ.
Problém: vyjíždím z jednosměrky na hlavní a chci doleva. Nicméně přes (pravidelně) špatně zaparkované auto nevidím do křižovatky, zda po hlavní něco jede. Auto stojí na vodorovném značení V 13. Případně přímo v křižovatce. Už 1/4 roku vedu opotřebovávací válku s MP P6 a úřadem MČ P6. Pravidelně ta auta nahlašuju na 156ku. Od 18.11.2024 - 29.11.2024 MP zaznamenala 20 přestupků. Já od 30.11.2024 - 28.2.2025 zaznamenal přes 20 případů. MČ P6 mi odepsala, že za 3 měsíce vytěžila (=bylo zaplaceno) 50x pokut.
Poznatky:
- prvotní iniciace směřovaná k řediteli MP P6 vedla k tomu, že autu co tam stálo opakovaně dali botičku a od té doby tam neparkuje.
- od té doby však dávají jen pokuty a evidentně nevedou k cíli. MČ operuje s tím, že nemá info ohledně sankcí ke konrétnimu řidiči. Dle "mých" záznamů tam parkuji de fakto 3x stejná auta v nějaké obměně.
- MP neplánuje iniciovat umístění baliset. Zároveň sdělují, že povolení vydává P6 nebo magistrát. A že k žádosti musí být připojeno vyjádření PČR.
- MP se v řešení situace odvolávala na to, že vozidla netvoří překážku bezpečnosti a plynulosti provozu. A že toto posouzení je na strážníkovi. Zákon 361/2000 §2 ee říká: "překážka provozu na pozemních komunikacích je vše, co by mohlo ohrozit bezpečnost nebo plynulost provozu na pozemních komunikacích, například náklad, materiál nebo jiné předměty, vozidlo ponechané na pozemní komunikaci nebo závady ve sjízdnosti pozemní komunikace".
- přesto úřad MČ P6 vyzve magistrát s podnětem na přijetí opatření bla bla jenž by zdůraznil V 13 a případnou instalaci baliset
- 1. MČ rozepisuje svou představu o dané úpravě = mám možnost se s ní seznámit detailně / vyjádřit? Rád bych viděl případný nákres řešení. Moc jsem to z mailu nepochopil, tak se obávám aby to nedomrvili.
- 2. eviduje UMČ seznam pokut i dle RZ? Tedy můžu se dopátrat kolikrát "vytěžili" konkrétní auto?
- 3. může sama MP iniciovat dopravní úpravu nebo jsou jen líní?
- 4. mám požádat rovnou sám PČR o stanovisko k parkování v předmětné křižovatce a poslat jim veškeré materialy co k případu mám nebo to nechat zatím být?
- 5. požádal jsem se MP o sdělení metodiky, dle kterého určuje strážník na místě zda jde / nejde o překážku plynulosti / bezpečnosti provozu. Na toto mi bylo odpovězeno, že závazný výklad zákona přísluší pouze zákonodárci, tj. v tomto případě Min. dopravy ČR. Opravdu mám věřit tomu, že MP nemá metodiku dle které strážníci určí co je a co není překážka bezpečnosti & plynulosti?
- Pokud akceptuji argumentaci MP, že rozhoduje strážník na místě. A ten evidentně nikdy nerozhodne o tom, že to překážka je -> tak pokud to není překážka, tak na takové auto lze dát botičku, ne?
Opravdu mě nebaví lenost MP a úřadu, kdy každý den přes ta zasraná auta do křižovatky nevidím. A ačkoliv ředitel MP P6 slíbil, že se na dané místo v konkrétní míře zaměří, tak se stalo leda hovno.
Opravdu mě nebaví, že musím téměř každý den jako idiot prudit na 156tku.
Opravdu mě nebaví, že auto stojí často přímo v křižovatce, ale MP tam botičku nebo odtah prostě nedá a nedá. Asi je lepší, abych 156 vytěžoval furt nebo co...
Závěrem jen dodám, že opakujícím se blbečkům jsem nejprve dal 3x za stěrač slušný vzkaz o tom, že parkují v křižovatce, navíc na V 13 a že přes ně do té křižovatky není vidět. Až pak jsem se nasral natolik, že jsem to začal řešit aktivně přes 156 / ÚMČ.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2967
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Teda jako kloubouk dolu, že to něčeho takového jdeš.
1) Budou normy a doktriny magistrátu, jak to má vypadat vzhledem k vodorovnému DZ, takže si nemyslím, že do toho půjde propsat kohokoliv kreativitu.
Bude muset být na to vypsán projekt, financování... Což by tedy veřejné být asi mělo
2) Obávám se, že ÚMČ neeviduje vůbec nic - čistě v gesci MP
3) Co vím, tak změna DZ náleží jen a pouze na odboru dopravy městské části, respektive magistrátu (a že se umí i hádat mezi sebou) - podmět možná umí podat PČR, ale imho na základě fakt problémů s nehodovostí, čehož si zase všimne možná dřív ten odbor dopravy
MP je po tom hovno, ti maj jen nabiflovaný DZ co pokutujou a jedou dle podpultových notiček své MČ, co maj hlídat. Sami se do ničeho moc nepouštějí, až na pár jedinců
4) K žádosti o stanovisko PČR bude připojen i konkrétní projekt a další náležitosti, nechal bych to být. A nemyslím si, že by PČR byla proti (pokud to V13 nemá plnit i nějaký vedlejší účel, který by balisety znemožňovali - což by ale věděl i ten odbor dopravy)
5) Co jsem po různu pochopil tak nějak takhle: Vadí to tam fyzicky někomu, aby projel? Ne . Dá se to objet? Dá - tak to není překážka na odtah. A pokud to někomu vadí a nemůže projet, tak ten někdo po schválení MP podepíše žádanku na odtah.
Automaticky se tahaj se snad jen vyhrazená místa (zejména invalidi a barevné zony)
Botička by asi šla, ale to by musela sama MP chtít, zejména mít po ruce botičkáře
1) Budou normy a doktriny magistrátu, jak to má vypadat vzhledem k vodorovnému DZ, takže si nemyslím, že do toho půjde propsat kohokoliv kreativitu.
Bude muset být na to vypsán projekt, financování... Což by tedy veřejné být asi mělo
2) Obávám se, že ÚMČ neeviduje vůbec nic - čistě v gesci MP
3) Co vím, tak změna DZ náleží jen a pouze na odboru dopravy městské části, respektive magistrátu (a že se umí i hádat mezi sebou) - podmět možná umí podat PČR, ale imho na základě fakt problémů s nehodovostí, čehož si zase všimne možná dřív ten odbor dopravy
MP je po tom hovno, ti maj jen nabiflovaný DZ co pokutujou a jedou dle podpultových notiček své MČ, co maj hlídat. Sami se do ničeho moc nepouštějí, až na pár jedinců
4) K žádosti o stanovisko PČR bude připojen i konkrétní projekt a další náležitosti, nechal bych to být. A nemyslím si, že by PČR byla proti (pokud to V13 nemá plnit i nějaký vedlejší účel, který by balisety znemožňovali - což by ale věděl i ten odbor dopravy)
5) Co jsem po různu pochopil tak nějak takhle: Vadí to tam fyzicky někomu, aby projel? Ne . Dá se to objet? Dá - tak to není překážka na odtah. A pokud to někomu vadí a nemůže projet, tak ten někdo po schválení MP podepíše žádanku na odtah.
Automaticky se tahaj se snad jen vyhrazená místa (zejména invalidi a barevné zony)
Botička by asi šla, ale to by musela sama MP chtít, zejména mít po ruce botičkáře
Naposledy upravil(a) Truck Daškam dne úte 11 bře 22:42, celkem upraveno 1 x.
Chápeš to?