Přesně to si myslím.Honza42 píše:https://www.novinky.cz/auto/467003-selh ... -auta.html
Ta ženská přecházela volným krokem zleva doprava. Takže byla v době srážky ve vozovce nejmíň 5-6 vteřin, nikam náhle neskočila. Tohle by u nás přišili jednoznačně řidiči a neměl by šanci se vykroutit. Že ta ženská byla blbá na tom celkem nic nemění.
Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2189
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28429
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Ale vidět úplně jako nebyla...takže jak dlouho v té vozovce byla, je vcelku irelevantní.
Nemyslím si, že u nás by to bylo jednoznačné...předjímat rozhodnutí soudů je v těchto případech velmi ošemetné. Trestní stíhání by ale bezpochyby zahájené bylo.
Nemyslím si, že u nás by to bylo jednoznačné...předjímat rozhodnutí soudů je v těchto případech velmi ošemetné. Trestní stíhání by ale bezpochyby zahájené bylo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Soud nesčetněkrát i v CZ rozhodl, že chodec nesmí dle zákona vstoupit na vozovku, může na krajnici, (to je velmi zajímavé, krajnice není vozovka a řidiče tak vystraší) před projíždějící vozidlo a že řidič pak už neměl možnost nehodě zabránit ze zjevných příčin a rozhodl o plné vině chodce a nevině řidiče. Přihlíží se tam k mnoha a mnoha okolnostem, ale když na 50tce srazíš chodce v 25kmh na plné brzdy, tj v okamžik nárazu jedeš už třeba jen 10kmh a je na kamerách patrné, že ten debil to udělal záměrně nebo vůbec nesledoval provoz, tak jsi z toho venku hravě, jen se to musí správně odargumentovat.
Front assistent nebrzdí před chodci přecházejícími z levé strany také proto, že oni mají také možnost zůstat buď v protisměru nebo hlavně na ostrůvku a auto může volně projet... Pokud přechází z pravé strany, je to hned poplach, škubnutí a brzdy, pokud nejsi na plynu tak to zastaví.
Front assistent nebrzdí před chodci přecházejícími z levé strany také proto, že oni mají také možnost zůstat buď v protisměru nebo hlavně na ostrůvku a auto může volně projet... Pokud přechází z pravé strany, je to hned poplach, škubnutí a brzdy, pokud nejsi na plynu tak to zastaví.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Co jsem se docetl, tak nejnovejsi protikolizni systemy vyhodnocujou nejen kde se objekt nachazi, ale soucasne jaka je jeho trajektorie pohybu, tj jestli jeho draha bude nebo nebude kolizni s autem. Jak dobre to funguje v praxi jsem ale nezkousel.driver píše:Soud nesčetněkrát i v CZ rozhodl, že chodec nesmí dle zákona vstoupit na vozovku, může na krajnici, (to je velmi zajímavé, krajnice není vozovka a řidiče tak vystraší) před projíždějící vozidlo a že řidič pak už neměl možnost nehodě zabránit ze zjevných příčin a rozhodl o plné vině chodce a nevině řidiče. Přihlíží se tam k mnoha a mnoha okolnostem, ale když na 50tce srazíš chodce v 25kmh na plné brzdy, tj v okamžik nárazu jedeš už třeba jen 10kmh a je na kamerách patrné, že ten debil to udělal záměrně nebo vůbec nesledoval provoz, tak jsi z toho venku hravě, jen se to musí správně odargumentovat.
Front assistent nebrzdí před chodci přecházejícími z levé strany také proto, že oni mají také možnost zůstat buď v protisměru nebo hlavně na ostrůvku a auto může volně projet... Pokud přechází z pravé strany, je to hned poplach, škubnutí a brzdy, pokud nejsi na plynu tak to zastaví.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Soud rozhodl, že chodec nesmí přecházet vozovku? 
Z obrázku je naprosto zřejmé, že řidič spatřil chodce poprvé téměř přesně před vozidlem. Vůbec nelze hovořit o náhlém vstoupení ze strany. Problém je krátký dosah světel a vysoká rychlost. Řidič zcela zjevně nebyl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou měl rozhled (a ani se o to nesnažil). Prostě jel v noci naslepo, tak jak to běžně řidiči bohužel dělají.

Z obrázku je naprosto zřejmé, že řidič spatřil chodce poprvé téměř přesně před vozidlem. Vůbec nelze hovořit o náhlém vstoupení ze strany. Problém je krátký dosah světel a vysoká rychlost. Řidič zcela zjevně nebyl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou měl rozhled (a ani se o to nesnažil). Prostě jel v noci naslepo, tak jak to běžně řidiči bohužel dělají.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.
Řidič tramvaje může ze zákona chodce zcela přehlížet a volat havrany denodenně
Takže chodec nedal přednost autu a neměl tam co dělat.
Jestli mohl řidič nehodě zabránit je další věc, mohl, ale příčina je ta, že tam chodec neměl co dělat.
Možná bych mu dal nějakou spoluvinu, podmínku minimálně, to ale z videa nelze soudit, to chce posudek.
Z hledicka PČR to je prosté, jel rychle?
Ne.
Tak OK
Řidič tramvaje může ze zákona chodce zcela přehlížet a volat havrany denodenně

Takže chodec nedal přednost autu a neměl tam co dělat.
Jestli mohl řidič nehodě zabránit je další věc, mohl, ale příčina je ta, že tam chodec neměl co dělat.
Možná bych mu dal nějakou spoluvinu, podmínku minimálně, to ale z videa nelze soudit, to chce posudek.
Z hledicka PČR to je prosté, jel rychle?
Ne.
Tak OK

Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Takže se nelišíme. Pro řidiče podmínka minimálně. Je hezké vždy psát výčet povinností toho druhého a vlastní nezmínit.
Ale předpisy jsou psány tak, aby k nehodě byla většinou nutná chyba obou stran.
Prostě ve městě trefit na silnici chodce na komoru, a ještě k tomu když se tam motá už delší čas, to prostě nelze akceptovat.
Že si ta blbka nezasloužila žít, v tom se určitě shodneme, to je věc jiná.
Ale předpisy jsou psány tak, aby k nehodě byla většinou nutná chyba obou stran.
Prostě ve městě trefit na silnici chodce na komoru, a ještě k tomu když se tam motá už delší čas, to prostě nelze akceptovat.
Že si ta blbka nezasloužila žít, v tom se určitě shodneme, to je věc jiná.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Ocekaval bych od samorizenyho auta ze si s timhle poradi. Minimalne kdyby ten kram trochu svitil a ten burt koukal na cestu tak to bylo uplne v klidu. Cela silnice volna na objeti.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex
2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex

Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Honza42: Na ten zákon jsou metodické pokyny A TŘEBA PARDUBKY TO DALY PŘÍMO NA WEB http://www.pardubice.eu/urad/konik/spra ... ro-chodce/ a kdykoliv na to odkazují.
Tleskám jim.
99% médií zveřejňuje TOTÁLNÍ LEŽ.
Vozidla jsou chodci povinna dát přednost, ale pouze za předpokladu, že mohou po přijití chodce na okraj přechodu BEZPEČNĚ zastavit. Nikdy jako chodec nemohu vběhnout do přechodu „přímo pod kola vozidla“ s představou, že řidič vozidla mi musí dát přednost
Všimni si, že se hovoří o přechodu
Tleskám jim.
99% médií zveřejňuje TOTÁLNÍ LEŽ.
Vozidla jsou chodci povinna dát přednost, ale pouze za předpokladu, že mohou po přijití chodce na okraj přechodu BEZPEČNĚ zastavit. Nikdy jako chodec nemohu vběhnout do přechodu „přímo pod kola vozidla“ s představou, že řidič vozidla mi musí dát přednost
Všimni si, že se hovoří o přechodu

Naposledy upravil(a) driver dne pát 23 bře 10:32, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2189
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Nemáš nějaký odkaz na některou z těch 99 % lží?