Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3485
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Naprosto souhlasim s tim co pise exfun. Ja postupoval nasledovne:

1. vsemozny 26 ht pily, hlavne aby to vazilo co nejmin, alu ram jak plechovka of koly, crossmaxy, semislicky, atd...
2. trail bike 26, 150 mm vpredu/vzadu, giant reign
3. trail bike 29, 140 mm p/z, stumpjumper fsr carbon expert, moje nejdrazsi kolo, ktery ale vyzadovalo top udrzbu
4. trail bike 27,5+, ht, 1x10 razeni a najednou nic nemlati a nedrnci v terenu, prijedu domu, uklidim, nestaram se

Myslim ze jsem mel tady v cr jedno z prvnich 27,5+ kol, nahradni dusi jsem nemohl sehnat 3 mesice, ale za tu dobu tahle kategorie udelala pokrok a napriklad plaste shodili skoro 30% vahy dolu...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2574
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

650b+ nikdy nebude nic vic nez rozmar, nikdy se neprosadi jak v XC, tak ani v Enduru, ani v DH. Dnes se delaji uz nizkozdvihovy kola s agresivni geometrii, tahle ptakovina je k nicemu. Staci se kouknout na zahranicni fora kde se majitele chlubi s koly jako je pinkbike, mtb-news - plus kol je uplne minimum, jsou okrajova zalezitost a tak i zustanou. S 29" to rozhodne nejde srovnavat.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Jsi získal věštecké schopnosti, nebo sis dal předsevzetí hlásat svoje pravdy. OK, je to tvůj názor, budiž. Co mi ale vadí, je, žes na tom nikdy neseděl. A priorní prohlášení.

Nízkozdvihový kola s agresivní geo = zase full. Takže podle tebe budou jen fully a chrtí XC HT rakety.

Já si tedy myslím, že mnohem větší masírka než 650+ jsou fully. HT zvládne 80% nízkozdvihového fullu, na rozdíl od něj nevyžaduje náročnou a drahou údržbu čepů a tlumiče. Mně tedy dává mnohem větší smysl zajistit komfort a trakci (o ničem jiném full není) přímo na pneumatikách a mít pevnej rám. Dokonce si troufnu odhadnout, že 650+ bude v praxi pohodlnější než většina nízkozdvihových fullů, protože a) nízkozdvihová raketa je pořád primárně raketa a citlivost pružení není primárním cílem a b) většina to stejně nebude umět naladit.
Ostatně, když jsme na autoforu, úpravy podvozku aut se taky řídí principem - tvrdší podvozek + pneu s měkčí bočnicí k zachování komfortu, než tvrdé pneu + měkký podvozek...
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2574
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Nizkozdvihove kolo bylo mysleno +/- 130mm ve stylu intense recluse, evil calling, ibis mojo 3 atd.
Tohle mi prijde jako takove idelani kolo
http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... views/2640
Nijak agresivni geo aby spatne stoupalo, zaroven ani ne vratky na xc.

650+ se neuchyti diky tomu, ze nejsou odolny, proto je nejezdi zavodnici, nekde o tom mluvil Jared Graves coz je top zavodnik, pro nekoho zajimavy, ale pro ne je to nepouzitelny, protoze nemuzou jezdit s 2kg gumama ... Na xc to je nesmysl a u DH je ten samy problem. Takze ne, je to jen marketingova bublina, pokud chci technicky jezdit a mam na to poridim full, agresivni HT me neberou, jeste pochopim nejaky trailovy, ale ty se 160mm vidlicema ne.

Jako HT by se mi libilo celopevny super lehky.
Napr. neco takoveho:
http://www.vitalmtb.com/product/guide/B ... -Cup,13452

Ale uznavam ze se bude dat dostat vic gripu z +HT nez levnyho supermarketovyho fullu za 20k, to je asi jediny pripad kdy to muze dat nejaky smysl.
honziss
Letec
Příspěvky: 3485
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

2 vroom: ne, 650+ zavodnici nikdy jezdit nebudou, asi v zadny kategorii, max profi enduro. Jenze trh neni o tom na cem jezdej zavodnici, ale o tom na cem jezdej vsichni ostatni . A kdyz nekdo chce kolo do tvrdsiho terenu, ale nebavi ho vecne ladit tlumic, vozit pumpicku, bat se umejt to poradne vodou nebo proste jen potrebuje na tom obcas vyrazit o vikendu se sedackou a ditetem, tak je mu fuk ze ma o neco tezsi kola a lehce horsi dynamiku. Spousta lidi tohle vyresila prechodem na 29 ht, ale 650+ zvladne v terenu vic.

Jel si na nakym lepsim 650+ kole? Ja mam uplne obycejny (tezky), uz vic nez rok a rikam ze to ma budoucnost.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Asi nemluvíme stejnou řečí. +-130mm nízkozdvihové? vždyť to je zdvih trailbajků.

Trailbajkama ses ale trefil. celou dobu píšu - 650b+ má smysl pro HT trailbajky. Ty píšeš - kdo chce na traily, ať si koupí fulla...

asi to bude překvapení (i když jsem to tu už psal), ale existuje skupina lidí, kteří chtějí jezdit traily, i náročnější traily, ale nechtějí fulla. Co lepšího než 650b+ bys jim doporučil?
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2574
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Ne nebudou, pro zavodniky jsou chatrny.

S neomezenym rozpoctem bych si dokazal predstavit mit tohle doma :x
http://www.konaworld.com/honzo_cr_trail_dl.cfm

Pri omezeni na HT bych volil 29 s fajn geo a teleskopem na technicky jezdeni. Realne bych si koupil full. Jejich process 111 neni marny.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Kona si zjevně taky myslí, že 650b+ není k ničemu http://kona.cz/bikes/big_honzo/

Naštěstí se svět netočí podle tebe nebo jiného člověka. Je dobře, že si lidé mohou vybírat podle jejich, ne tvých preferencí.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2574
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Jsi ukrivdeny, nebo dosly argumenty?! Jak pisu profici to nejezdi, obyc lidi to nejezdi (viz fora a bikechecky kol po netu, projdi si treba vital). Bude to vzdycky jen okrajova zalezitost.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od ExFun »

Ukřivděný ani bez argumentů nejsem. Jen si tě pamatuju jako normálního a zaráží mě, jak kokotsky se tady projevuješ.

Argument se závodním nasazením je úplně mimo. To je jak tvrdit, že když vyhraje F1 s motorem Renault, tak že renaulty jsou lepší auta než BMW...
Stejná blbost jako když si někdo koupí závodní silnici a pak nadává, že to je kostitřas. Mimochodem amatérští silničáři taky začali vozit širší pláště a závodníci je nevozí....

Nicméně tato debata už nic nepřinese. Mně ani nevadí, že máš názor, jaký máš, ale že vytrubuješ jako obecný závěr bez toho aby sis to byl ochoten ošahat, přičemž popíráš poznatky a závěry lidí, kteří se na tom svezli.
To je přesně to,proč se bike-foru v jistých kruzích říká piča-forum - protože tam kdejaký kokot a priori odmítá a do krve se hádá o tom, co má druhá strana vyzkoušeno a změřeno.. HOWG
Back to basics.
Příčina -> následek
Odpovědět