Cyklistické vlákno
Moderátor: řidičBOB
Re: Cyklistické vlákno
Je to 29. Myslim, ze to ve 27 ani nedelali. Lisi se akorat zdvihem vidlice. S a M maji 100 a L, XL 120. Prijde mi, ze na te fotce trochu klame to natocene predni kolo. Opticky to vypada jak mullet. Oba plaste jsou 29x2,2 vzadu raceking, vepredu crossking.
Re: Cyklistické vlákno
Hmm, tak ne, můj plán na opětovné zkoušení bajka během letošního jara se (po kortikoidních injekcích do obou zápěstí bez efektu) zhroutil: NEJDE TO, vezmu říditka do ruky a během pár kukund/desítek metrů je to nad moje síly (bojovat s bolestí) + ten nerv post-herpes tomu ešče přidává grády na pravé straně. Takže asitak, už i na bajka budu enem zpomínat, jaké to bylo bývalo křasné.... jj, geront.... takže (už zase) in(g)zeruju - mj. i na cyklobazar.cz
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
PP, s věkem musíme ubírat všichni, nikdo se tomu nevyhne. Kde jsou ty loňské sněhy, kdy jsem lyžoval? Tenis už mám jenom ve vzpomínkách. Kde jsou časy, kdy jsem dával ročně na kole 4 tis. km? Teď už ho vytáhnu jen občas. Ale začal jsem chodit pěšky po přírodě. Takže kombo vyjížďka autem a vycházka pěšmo. Tak hlavu vzhůru, čas nikdo nezastaví.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Cyklistické vlákno
Oživím vlákno přemítáním jak vylepšit něco co v zásadě funguje 
Možná ještě někdo ze zdějších pamatuje, jaké to bylo jezdit na pneu s dušema, nebo že existovala hustota vláken 27 TPI. Chtěl bych nějak optimalizovat své obstarožní trekingové kolo s 28" ráfky před další cyklo dovolenou.
Momentálně mám obuto:
Maxxis OVERDRIVE 622 x 37
Kupoval jsem naslepo bez jakékoliv znalosti nebo zkušenosti, s tím že dle popisu vypadaly odolně a s přijatelnou vahou
Po cca 1500 km včetně jedné 500 km cesty jsem s nima celkově spokojen, ale přijde mi že by to sneslo širší pneu aby zatížené kolo (cca 85 kg jezdec + 25 kg bagáže z většiny na zadním nosiči) tak netrpělo.
Jezdil jsem cca 4,5 baru, níže mi přišlo že to jede o dost hůř.
Přemýšlím jestli to posunu správným směrem (pohodlí, námaha) s tímhle:
Schwalbe Marathon Racer 622x 40
Případně zkusit ještě širší pneu že by mi umožnily jezdit menší tlak bez velké penalizace v odporu.

Možná ještě někdo ze zdějších pamatuje, jaké to bylo jezdit na pneu s dušema, nebo že existovala hustota vláken 27 TPI. Chtěl bych nějak optimalizovat své obstarožní trekingové kolo s 28" ráfky před další cyklo dovolenou.
Momentálně mám obuto:
Maxxis OVERDRIVE 622 x 37
https://www.kupkolo.cz/plast-cross-maxx ... tect_z5838MAXX PROTECT - kevlarová výztuha pro ochranu před defektem
drátová patka, 27 TPI
maximální tlak: 5,1 bar/ 75 PSI/ 515 kPa
hmotnost: 620 g
Maximální zatížení jsem někde v jejich katalogu vyhrabal 95 kg
Kupoval jsem naslepo bez jakékoliv znalosti nebo zkušenosti, s tím že dle popisu vypadaly odolně a s přijatelnou vahou

Po cca 1500 km včetně jedné 500 km cesty jsem s nima celkově spokojen, ale přijde mi že by to sneslo širší pneu aby zatížené kolo (cca 85 kg jezdec + 25 kg bagáže z většiny na zadním nosiči) tak netrpělo.
Jezdil jsem cca 4,5 baru, níže mi přišlo že to jede o dost hůř.
Přemýšlím jestli to posunu správným směrem (pohodlí, námaha) s tímhle:
Schwalbe Marathon Racer 622x 40
https://www.kupkolo.cz/plast-schwalbe-m ... h_z104566/Drátová patka
EPI 67
Ochrana RaceGuard
Hmotnost: 495g (+/-10%)
MInimální - maximální tlak: 4,00 - 6,00 Bar (55 - 85 psi)
Maximální zatížení: 105 kg
Případně zkusit ještě širší pneu že by mi umožnily jezdit menší tlak bez velké penalizace v odporu.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
//// 1.6 ECOjet
//// 1.6 ECOjet
Re: Cyklistické vlákno
@Jerry: Jasně (za řídkých jasných chvilek to v hlavě mám taky tak srovnané, ale ...)
a) Chemie (sem ale tady!) mi přidala min. 15 let na biologických hodinách (čti = 75+) a fyzický i mentální stav tomu přesně odpovídá
b) Mám tragické NEspaní, dyž za 12 hodin v posteli z toho vydojím pár desítek minut spánku je to úspěch = totální degradace fšeho¨z nevyspání
c) Veškerou svou (zbývající) energii poslední dobou vydávám na boj s biliární dyspepsií (dochtoři furt nejsou schopní přijít na příčinu) = na cokoli jiného už nemám v sobě sílu.
S tím se těžce dívá na svět/budoucnost optimisticky....
a) Chemie (sem ale tady!) mi přidala min. 15 let na biologických hodinách (čti = 75+) a fyzický i mentální stav tomu přesně odpovídá
b) Mám tragické NEspaní, dyž za 12 hodin v posteli z toho vydojím pár desítek minut spánku je to úspěch = totální degradace fšeho¨z nevyspání
c) Veškerou svou (zbývající) energii poslední dobou vydávám na boj s biliární dyspepsií (dochtoři furt nejsou schopní přijít na příčinu) = na cokoli jiného už nemám v sobě sílu.
S tím se těžce dívá na svět/budoucnost optimisticky....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Jo, ale ta nemožnost bajkovat má jinou (fyziologickou, lékařsky pojmenovanou) příčinu (bohužel neodstranitelnou): (neléčitelná) Artroza v obou zápěstích, na kterou už ani kortikoidy nezabírají + v létě 2024 sem chytil do pravé ruky shingles, poškodilo to nerv v ruce a dyž neska předpažím (ruce na řídítkách), tak mám pocit, žemita ruka upadne.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
btw: Otázka (dyž prodám Scalpela, druhý zájemce o něj si pro něj má přijet fpátek) - byl by zájem o HODNĚ POUŽITÉ SPD letní boty Scott (42) + zimní SPD Shimano (42,5) + používaná ale nebouchnutá kyklopřiblba z Lídla + použité/smradlavé kyklo křatasy + zimní kyklo bunda, mám tomu udělat ingzeráth nebo to mám fpátek rovnou fšechno nacpat do popelnice?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Cyklistické vlákno
Já jezdím s dušema furt, mám gravel a nějakou dobu jsem laboroval s pláštěma, raději třeba i těžší ale odolnější, nakonec jsem metodou pokus omyl skončil u tohoto:
https://www.alza.cz/sport/schwalbe-g-on ... P8QAvD_BwE
Tj. rozměr, který by ti měl pasovat i na tvoje trekové kolo. Tenhle plášť jede dobře a je prakticky neprůstřelný, teda vzadu alespoň prvních cca 2000 km (jezdím asfalt/šotolina v poměru tak 9:1). Vážím lehce přes 100kg + malý baťůžek, takže s celkovými cca 105 kg zatížení zadního kola jen o málo menší než tvých 85+25.
Varuju před plášti Tufo, zkoušel jsem speedero i thundero a opakované defekty už po 500 km. Jezdím často stejné trasy, takže lze porovnávat.
Abych se dostal s váhou téměř na úroveň bezduší, tak jsem letos nasadil duše z TPU (Pirelli smartube) s váhou cca 40g a zatím spokojenost.
Re: Cyklistické vlákno
PP: Chápu tě, možná víc, než si myslíš. Chronická borelioza o sobě často dává vědět. A jak k tomu letí léta. Stáří není pro srabi. Ale buďme rádi za každý den. Zrovna v sobotu nádherný výlet s miatou. Takže držím všechny 4 palce.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.