Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Moderátor: řidičBOB
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Co mám s městem zkušenost jeden uředník to nechá plavat, druhý po určené době zahají jednání s provozovatelem za delikt a je to 500+1000 náklady. Vyzkoušeno.
Tady nejde o to se vykroutit z pokuty. Není o čem, 6m jsem nezanechal. Možná tak 4,5m. To je irelevantní. Odvolávat se ke kraji nebude mít na pokutu vliv. Spíš přemýšlím, jakým způsobem předat městu myšlenku ať neserou, nebo se budu zajímat o celou kolmou ulici a z toho radost asi mít usedlíci nebuodu.
Tady nejde o to se vykroutit z pokuty. Není o čem, 6m jsem nezanechal. Možná tak 4,5m. To je irelevantní. Odvolávat se ke kraji nebude mít na pokutu vliv. Spíš přemýšlím, jakým způsobem předat městu myšlenku ať neserou, nebo se budu zajímat o celou kolmou ulici a z toho radost asi mít usedlíci nebuodu.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Jaký je smysl toho, že zamezíš místním parkovat tam, kde parkuji roky, zjevně nikomu nepřekážejí a pravděpodobně nemají kde jinde?
Me chcípla koza (přišla pokuta), tak ať sousedovi taky? Nic jiného v tom nevidím a přijde mi to hloupé. Sorry jako.
Me chcípla koza (přišla pokuta), tak ať sousedovi taky? Nic jiného v tom nevidím a přijde mi to hloupé. Sorry jako.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Můžou si z toho udělat jednosměrku, když jsou tak chytrý. Nepříjde mi morální usedlíky tolerovat a "cizáky" si selektivně sednout.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Tak se z toho udělá jednosměrka. Místní za rohem budou parkovat i nadále úplně stejně jako nyní, ty za druhým rohem dostaneš pokutu stejně jako nyní. Výsledek?
Problém ČR sídlišť, měst, vesnic je totální nedostatek infrastruktury. Ve spoustě vesnic nezaparkuješ tak, aby to bylo v souladu se zákonem. Kam s těmi auty? Na náměstí se všechna nevejdou, tak parkovat o 10km jinde v sousedním městě, které je větší? A místní z toho města co?
Neříkám, že to je argument, ale prostě kapacita parkovacích míst, vč. stání u chodníku, vč. všech, kteří mohou parkovat na svém pozemku parkujících na svém pozemku, jednoduše není natolik velká, aby se tam vešla všechna auta, která se pohybují po silnicích.
Předpokládám, že jsi pokutu dostal na udání, nikoliv proto, že jsi přespolní -- jak by to kdo v dnešní době poznal? Pokud je udání, předpokládám, že PČR/MP musí na místo vyjet a nemůže suše konstatovat, že sice porušuješ, ale v pořádku, protože porušují všichni. Snížíš se na úroveň toho bonzáka a budeš bonzovat taky? Ty možná jo, já bych na to neměl žaludek.
Problém ČR sídlišť, měst, vesnic je totální nedostatek infrastruktury. Ve spoustě vesnic nezaparkuješ tak, aby to bylo v souladu se zákonem. Kam s těmi auty? Na náměstí se všechna nevejdou, tak parkovat o 10km jinde v sousedním městě, které je větší? A místní z toho města co?
Neříkám, že to je argument, ale prostě kapacita parkovacích míst, vč. stání u chodníku, vč. všech, kteří mohou parkovat na svém pozemku parkujících na svém pozemku, jednoduše není natolik velká, aby se tam vešla všechna auta, která se pohybují po silnicích.
Předpokládám, že jsi pokutu dostal na udání, nikoliv proto, že jsi přespolní -- jak by to kdo v dnešní době poznal? Pokud je udání, předpokládám, že PČR/MP musí na místo vyjet a nemůže suše konstatovat, že sice porušuješ, ale v pořádku, protože porušují všichni. Snížíš se na úroveň toho bonzáka a budeš bonzovat taky? Ty možná jo, já bych na to neměl žaludek.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
PS. taky jsem dvakrát platil pokutu za parkování na zjevné udání. Ani ve snu mě nenapadlo, že bych měl na oplátku nabonzovat někoho dalšího.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- GeneHawkins
- Letec
- Příspěvky: 2187
- Registrován: čtv 09 srp 22:26
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28410
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Já, když jsem bydlen ještě v Krči, tak jsem za rok přes 100 parkovaček. MP na mne volal soused z protějšího baráku - bez auta, invalida, co téměř vůbec nevycházel z bytu.
Parkoval jsem ½ auta na chodníku, po kterém nikdo nechodil.
S MP jsem se vždycky nějak domluvil
Parkoval jsem ½ auta na chodníku, po kterém nikdo nechodil.
S MP jsem se vždycky nějak domluvil

No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
petr: neříkám nic o tom, že to měštáci řešit nemají. Mělo by si to však následně uvědomít město, zda pro ně není lepší to hodit do koše, než mě nasírat.
Jinak prozatím vyřešeno dotazem na město, k rukám dotyčné úřednice, že toto považuji za selektivní buzeraci a dle zákona č 106 mě zajímá počet pokut udělených ve stejný den autům parkujícím v kolmé ulici.
Jinak prozatím vyřešeno dotazem na město, k rukám dotyčné úřednice, že toto považuji za selektivní buzeraci a dle zákona č 106 mě zajímá počet pokut udělených ve stejný den autům parkujícím v kolmé ulici.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Problém není nedostatek infrastruktury. Problém je počet aut.
Chtělo by to najít rovnovážný bod mezi cenou stání/parkování a obsazeností parkovišť. Parkování není lidské právo. Nezaplatíš, neparkuješ.
Byla by parkoviště takto plná, pokud by v Praze karta stála 15 tisíc místo 15 stovek? Včetně všech sídlišť?
Kolik aut by zmizelo? Kolik lidí by se rozhodlo hledat parkování jinde? Kolik lidí by auto prodalo?
Je to podobné jako s byty a daní z nemovitosti. Pokud je daň z bytu 1000 kč ročně, nic mě nenutí to řešit. Pokud by byla 1000 Kč měsíčně, pro mnoho lidí by to byl motiv začít s neobsazeným/prázdným bytem pracovat.
disclaimer: jsem ten poslední, kdo tu bude obhajovat existenci státu, daní nebo silových složek. Pokud ale někde má být regulace, tak ať funguje na tržním principu...
edit: to je hroznej bizár "regulace na tržním principu"
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28410
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Úplně nevím, proč by měl někdo platit za parkování 15000. Minimálně ne první auto.
I jinde mají problémy s auty, ale naše řešení - které bylo uplatněno například v ulici Vlastina, kde zrušili výstavbou desítky parkovacích míst a slíbený parkovací dům je zatím akorát vlhký sen.
Například Torino má pod celým náměstím podzemní parkoviště. Co u nás v centru? Opět nic. Zrušíme parkoviště před Magistrátem nebo Sněmovnou a opět bez náhrady.
Myslím, že lidé v Pze odvádějí už docela dost na daních…
I jinde mají problémy s auty, ale naše řešení - které bylo uplatněno například v ulici Vlastina, kde zrušili výstavbou desítky parkovacích míst a slíbený parkovací dům je zatím akorát vlhký sen.
Například Torino má pod celým náměstím podzemní parkoviště. Co u nás v centru? Opět nic. Zrušíme parkoviště před Magistrátem nebo Sněmovnou a opět bez náhrady.
Myslím, že lidé v Pze odvádějí už docela dost na daních…
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
