Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Které palivo je to pravé pro či ono auto?

Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod petr_riha » čtv 10 říj 11:52

Ahoj,

mám relativně nově Tiguan 2.0 BiTDI (zatím 2 měsíce/15kkm), co mu nejvíce bude chutnat, resp. čím mu nejvíce prodloužím život? :-)

Zatím tankuju z 90% u EuroOilu, bez biosraček si myslím, že je to nejlepší, co mu můžu nabdnout, ale EO mám trochu z ruky. Pokud budu tankovat jinde, co mi doporučíte? Vyplatí se mi nějaká premiová paliva, nebo běžná nafta? Pokud premie, tak kde?

Neptám se kvůli spotřebě, která by u premií měla být asi lepší (nebo ne?), ta mě netrápí, ale opravdu jdu po kvalitě. Auto bude sloužit teď mě a za 4 roky ho chci poslat do rodiny, takže mu chci dopřávat :-)

Díky. P.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod Spectral » čtv 10 říj 11:58

Eurooil bez řepky, Benzina Verva Diesel nebo OMV Maxxmotion. Vyber si.
:ar!
Spectral
Mistr volantu
 
Příspěvky: 630
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod petr_riha » čtv 10 říj 12:00

A rozdíl "běžná" vs. "premiová" nafta u jednotlivých značek je v čem prosím? Resp. co všechno ta aditiva v naftě řeší a na co mají vliv? Je to jen spotřeba, nebo nějakým způsobem chutnají motoru lépe z jiných důvodů?
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod Spectral » čtv 10 říj 12:22

Spíše zejména z jiných důvodů, ta spotřeba není podstatným parametrem, protože snížení spotřeby ani nedorovná zvýšenou cenu prémiového paliva. Ty prémiové nafty a Euroil bez řepky jsou šetrnější vůči motoru, protože mají kvalitativně lepší parametry; prémiové nafty mají aditiva pro čištění motoru a lepší spalování a typicky místo řepky (která je kvalitativně horším palivem než standardní motorová nafta) obsahují syntetickou náhražku, která negativní vlastnosti řepky nemá. Podrobnostmi již nemohu sloužit, protože už i v rodině jsme diesly odbourali a máme jen benzinová auta, takže detaily z dřívějšího pátrání se mi už z hlavy vykouřily. Celé je to o tom, že motor provozovaný na tyto lepší nafty by měl být v lepší kondici a s delší životností; jestli se dá reálně pozorovat i zlepšení chodu a lepší výkonové parametry, to ti neumím říct, já s tím nejezdil, ale údajně je to slyšet i na hladším chodu motoru.
:ar!
Spectral
Mistr volantu
 
Příspěvky: 630
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod petr_riha » čtv 10 říj 12:27

OK, díky za odpověď. O spotřebě ani ceně to fakt není, hledám jen kvalitu :-)

Pokud by měl někdo další další postřehy, budu za ně rád :-)
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod Stepan » čtv 10 říj 13:04

hladší chod motoru potvrzuji. V porovnání EuroOil vs. firemní pumpa (takže řepka) je to nebe a dudy :)
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3160
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod petr_riha » čtv 10 říj 13:24

Stepan píše:hladší chod motoru potvrzuji. V porovnání EuroOil vs. firemní pumpa (takže řepka) je to nebe a dudy :)

Mno, mě šlo spíše o alternativu k EO, protože ho mám z ruky :-)

Takže, pokud je cesta kolem EO, je to jasné. A včil co když cestu kolem EO nemám... Jinak to, že naftě řepka nepomáhá, to je jasné asi každému, kdo má 5 tříd základky :D
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod jirka87 » čtv 10 říj 13:56

Pro plné pochopení toho, co dělá Měřo v naftě doporučuji vzít 2 průhledné sklenice o objemu alespoň 0,75L+. Jednu naplnit naftou bez Měřo a druhou normální naftou, kde je podíl Měřo cca 6,9%. Nechat na stejném místě vedle sebe odstát. Tam lze krásně vidět co se děje s autem, potažmo v jeho nádrži, když jste například 14dnů na dovolené.

Mě stálo za to jezdit na tu pumpu EO 40Km obousměrně extra, nabrat plnou a hotovo. Je to nekomfortní, čas bych si rád využil jinak, ale když jsem si vzal, že ta nafta byla v mém případě, v mé lokalitě o 2Kč levnější na stojanu oproti OMV a o 1Kč proti soukromce, na což z vysoka prdím, ale ještě byla bez BIO...Tak jsem si řekl, že si ten čas udělám. Ušetřený rozdíl stejně projedu cestou, spíš více....jak říkám, nebylo to o penězích, jako spíše o principu. Já ten Babišův zmrdo-byznys podporovat nechci.

Na stojanu na benzínce mám dodnes pozůstatek (hnusnou černou stečeninu pod pistolí) z provozu na 30% Měřo, kterej nejde umýt vůbec ničím. Nepochodil benzín, toluen, aceton, ani AKRA K2, což je sajrajt první třídy. Definitivně jsem to vzdal sice až poté, co to nešlo dolů ani škrabkou, ale vzdal jsem to. A tohle se usazuje v systému...Das Fuj....

P.S : Je pro mě neuvěřitelně potěšující číst, že tuto věc někdo i při nákupu nového auta řeší a záleží mu na tom, protože si dovedu celkem dobře představit, že člověk si za 3 roky stejně koupí druhé a současné vrátí na protiúčet, takže...Je fajn vidět, že to lidem není jedno. Některým.
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 553
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod Stepan » čtv 10 říj 14:02

Tak doufám, že když nepodporuješ Babišův zmrdí byznys, tak si na tý pumpě dáš párky od našeho hradního mocipána :D
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3160
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Nejlepší nafta pro koncern BiTDI

Příspěvekod petr_riha » čtv 10 říj 15:07

@jirka: díky za příspěvek k tématu :-) Taky mi nedělá problém zajet si pro lepší, ale 40km už je docela extrém (nejde o projeté peníze, ale o čas, toho si cením více než auta :D )... zase rozumně, auto musí sloužit mě, ne já jemu. Proto mu dopřeju, ale musí to být v rozumných mezích.

jirka87 píše:P.S : Je pro mě neuvěřitelně potěšující číst, že tuto věc někdo i při nákupu nového auta řeší a záleží mu na tom, protože si dovedu celkem dobře představit, že člověk si za 3 roky stejně koupí druhé a současné vrátí na protiúčet, takže...Je fajn vidět, že to lidem není jedno.

Kdybych to auto nechtěl dál do rodiny, tak bych na to asi prděl, to se přiznám zcela upřímně a bez vytáček... Ale jo, jsou i tací, kteří přemýšlejí, co tam nalejí, no :) Zase si myslím, že kdy si člověk koupí auto za 1M+, a má možnost natankovat ne-sračky, tak se nemůže ohánět tím, že stojí o korunu víc na litru, to je to poslední, kde mizí prachy...

jirka87 píše:Tam lze krásně vidět co se děje s autem, potažmo v jeho nádrži, když jste například 14dnů na dovolené.

... a proto na dovolenou ideálně autem.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Autoškolák
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 11 bře 13:42

Další

Zpět na Nafta vs. Benzin

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník