V6 diesel vs Praha

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Odpovědět
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

V6 diesel vs Praha

Příspěvek od honziss »

Zvazuju vymenu rodinneho auta za vetsi SUV. Problem je, ze to co mam v hledacku se vyrabi pouze jako R4 benzin a R4, V6 nafta. Vzhledem k velikosti a hmotnosti mi neprijdou R4 motory uplne idealni. Na druhou stranu, auto bude jezdit z 70% po praze (trasy cca 5 km) a zbytek vetsinou dalnice (nalozene). V6 nafta se mi libi nejvic ale je otazka je, jestli ji nak vyrazne neublizi potahy po praze na kratkou vzdalenost? (parkovani venku = zima). Planovana doba vlastneni vozu 5 - 7 let, najezd cca 20tkm/rok.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 244
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od budik »

Otázkou je, proč by ty potahy na krátkou vzdálenost měly ublížit víc V6 než R4. Podle mě to bude "ubližovat" oběma stejně, snad až na to, že R4 jako menší motor by se teoreticky měla dřív zahřát. Ale pořádně se neprohřeje ani jedno a lze to částečně vyřešit nezávislým vodním topením, který při tomhle použití přijde vhod tak jako tak.
Píšu to jako uživatel R4 ve velkým těžkým autě (multivan) - jako OK funguje spokojenost, ale kdo má tu možnost vybrat a má na to rozpočet, má moje plné pochopení a podporu pokud zvolí V6.
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od honziss »

R4 motor se na kratke trase ohreje rychleji nez V6 motor, teda aspon mam to vyzkousene u GS 300h vs 450h.

Add nezavisle topeni - z vyroby stoji ranec (cast se urcite vrati na rozdilu spotreby), ale chapu to spravne, ze mi pres chladici kapalinu ohreje i motor? Jde spoustet i na dalku? Chapu, ze doma se vyklonim z okna a pustim ho dalkou. Ale jde pustit na dalku kdyz jsem treba v mhd, vim ze budu za 15 min u auta a chci aby bylo ohraty...?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od driver »

To město je specifické. Dneska je u aut problém při akceleraci, že automaty řadí všude, i třeba v AMG, příliš brzy, a motor je neustále vlastně podtočený někde v pásmu těsně nad volnoběhem, a sotva se dostává k nějakým rozumným otáčkám, je tam zase vyšší kvalt a otáčky nad volnoběhem a to při akceleraci, která je ve městě neustálá, mají čtyřválce více práce a V6 je tady doslova požehnání a k tomu je potřeba mít kromě převodovky ve sportovním režimu i profily pohonu ve sportu, čili potřebuješ výbavu jízdní módy, a pak teprve ty auta řadí nikoliv sportovně, ale spíš normálně. Vše ostatní je méně nebo více eko podtáčení. Bufík je ideální, protože jej umíš pouštět od podzimu do jara před nebo i při každém startu. Přihřívače, co tam třeba jsou, spínají jen v zimě a na podzim a na jaře netopí a motor trpí než se prohřeje olej výrazně déle-zejména v tom městě.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od driver »

Dokonce to ohřeje i převodovku a redukční převodovku, díky přenosu tepla, né nijak dramaticky, ale pomáhá to.
Taky to vytápí nejen motor ale i kabinu.
5let má i golf spouštění Bufíku přes Carnet, tzn internet je dnes všude a z mobilu nebo PC to sepneš na libovolnou vzdálenost nebo to lze na DO nebo časovací kalendář v infotaimentu. Lze spouštět přes carnet i výhřev skla, topení sedaček, podle mě to musí umět každá lepší automobilka dneska přes net.

Bufík stojí pakatel, proti tomu, co stojí zanesený zničený motor
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 244
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od budik »

To ohřátí motoru nezávislým lze, ale ne vždy je to tak nastaveno. Třeba T6 multivan to má defaultně nastaveno tak, že vodní nezávislé hřeje jenom nějaký malý okruh, který topí do kabiny. Pokud má ohřívat i motor, tak je potřeba přes diagnostiku nastavit aby to ventil pouštěl i do velkého chladicího okruhu a ohříval motor.
Dřív jsem měl Smaxe s bufíkem a ten zase automaticky ohříval vše, při startu byla rafička chladicí kapaliny na 90°.
Takže je potřeba zjistit, jak v konkrétním případě topení funguje a co umí a případně nechat nastavit podle potřeb.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od driver »

Příhřev jede od 5stupňů + - a od září do prosince je 5-10 a totéž březen a duben. Takže nepřihříváš nikdy, jen v zimě. Podzim jaro jezdíš se studeným motorem.
A řekni mi, za jak dlouho máš v městě na oleji aspoň 80? Za 10minut?
Dojnásobná amortizace při příhřevu oproti bufíku, kde je olej na 80ti po jednom kilometru...
Viděl jsi někdy vačku jak ji krásně brousí ložiska mezi ventilem a hydroštelem a studený olej to maže, to mega nenajedeš, ani půl kámo, totéž šály na klice...
Vpodstatě ty součásti jsou při teplém motoru nezničitelné a ničí je jen podchlazený provoz. A 80 na vodě není zdaleka 80 na oleji.
Do města jedině s bufíkem.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od Stepan »

No když jsem to měl k nájezdu na obchvat cca 400 metrů od kanceláře, tak se služebákem 80stupňů klidně za 5 minut :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26981
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od řidičBOB »

Vůbec bych se toho V6 v dieselu nebál. Asi nejvíc tam bude trpět DPF, což bude nově bonus i pro benzíny. Akorát ta spotřeba bude tak 10.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3453
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvek od honziss »

řidičBOB píše:Vůbec bych se toho V6 v dieselu nebál. Asi nejvíc tam bude trpět DPF, což bude nově bonus i pro benzíny. Akorát ta spotřeba bude tak 10.
S tim pocitam, to bude i u R4 benzinu, ale pri tom najezdu to neni az tak rozhodujici nastesti.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět