V6 diesel vs Praha

Které palivo je to pravé pro či ono auto?

V6 diesel vs Praha

Příspěvekod honziss » stř 14 lis 10:50

Zvazuju vymenu rodinneho auta za vetsi SUV. Problem je, ze to co mam v hledacku se vyrabi pouze jako R4 benzin a R4, V6 nafta. Vzhledem k velikosti a hmotnosti mi neprijdou R4 motory uplne idealni. Na druhou stranu, auto bude jezdit z 70% po praze (trasy cca 5 km) a zbytek vetsinou dalnice (nalozene). V6 nafta se mi libi nejvic ale je otazka je, jestli ji nak vyrazne neublizi potahy po praze na kratkou vzdalenost? (parkovani venku = zima). Planovana doba vlastneni vozu 5 - 7 let, najezd cca 20tkm/rok.
2x V6...685k celkem.
Uživatelský avatar
honziss
Letec
 
Příspěvky: 1915
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod budik » stř 14 lis 11:12

Otázkou je, proč by ty potahy na krátkou vzdálenost měly ublížit víc V6 než R4. Podle mě to bude "ubližovat" oběma stejně, snad až na to, že R4 jako menší motor by se teoreticky měla dřív zahřát. Ale pořádně se neprohřeje ani jedno a lze to částečně vyřešit nezávislým vodním topením, který při tomhle použití přijde vhod tak jako tak.
Píšu to jako uživatel R4 ve velkým těžkým autě (multivan) - jako OK funguje spokojenost, ale kdo má tu možnost vybrat a má na to rozpočet, má moje plné pochopení a podporu pokud zvolí V6.
budik
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 182
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod honziss » stř 14 lis 11:27

R4 motor se na kratke trase ohreje rychleji nez V6 motor, teda aspon mam to vyzkousene u GS 300h vs 450h.

Add nezavisle topeni - z vyroby stoji ranec (cast se urcite vrati na rozdilu spotreby), ale chapu to spravne, ze mi pres chladici kapalinu ohreje i motor? Jde spoustet i na dalku? Chapu, ze doma se vyklonim z okna a pustim ho dalkou. Ale jde pustit na dalku kdyz jsem treba v mhd, vim ze budu za 15 min u auta a chci aby bylo ohraty...?
2x V6...685k celkem.
Uživatelský avatar
honziss
Letec
 
Příspěvky: 1915
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod driver » stř 14 lis 11:29

To město je specifické. Dneska je u aut problém při akceleraci, že automaty řadí všude, i třeba v AMG, příliš brzy, a motor je neustále vlastně podtočený někde v pásmu těsně nad volnoběhem, a sotva se dostává k nějakým rozumným otáčkám, je tam zase vyšší kvalt a otáčky nad volnoběhem a to při akceleraci, která je ve městě neustálá, mají čtyřválce více práce a V6 je tady doslova požehnání a k tomu je potřeba mít kromě převodovky ve sportovním režimu i profily pohonu ve sportu, čili potřebuješ výbavu jízdní módy, a pak teprve ty auta řadí nikoliv sportovně, ale spíš normálně. Vše ostatní je méně nebo více eko podtáčení. Bufík je ideální, protože jej umíš pouštět od podzimu do jara před nebo i při každém startu. Přihřívače, co tam třeba jsou, spínají jen v zimě a na podzim a na jaře netopí a motor trpí než se prohřeje olej výrazně déle-zejména v tom městě.
Zákon č.361 o silničním provozu, §30: Znamení o změně směru jízdy MUSÍ řidič dávat VČAS PŘED ZAPOČETÍM jízdního úkonu.
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1331
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod driver » stř 14 lis 11:32

Dokonce to ohřeje i převodovku a redukční převodovku, díky přenosu tepla, né nijak dramaticky, ale pomáhá to.
Taky to vytápí nejen motor ale i kabinu.
5let má i golf spouštění Bufíku přes Carnet, tzn internet je dnes všude a z mobilu nebo PC to sepneš na libovolnou vzdálenost nebo to lze na DO nebo časovací kalendář v infotaimentu. Lze spouštět přes carnet i výhřev skla, topení sedaček, podle mě to musí umět každá lepší automobilka dneska přes net.

Bufík stojí pakatel, proti tomu, co stojí zanesený zničený motor
Zákon č.361 o silničním provozu, §30: Znamení o změně směru jízdy MUSÍ řidič dávat VČAS PŘED ZAPOČETÍM jízdního úkonu.
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1331
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod budik » stř 14 lis 11:58

To ohřátí motoru nezávislým lze, ale ne vždy je to tak nastaveno. Třeba T6 multivan to má defaultně nastaveno tak, že vodní nezávislé hřeje jenom nějaký malý okruh, který topí do kabiny. Pokud má ohřívat i motor, tak je potřeba přes diagnostiku nastavit aby to ventil pouštěl i do velkého chladicího okruhu a ohříval motor.
Dřív jsem měl Smaxe s bufíkem a ten zase automaticky ohříval vše, při startu byla rafička chladicí kapaliny na 90°.
Takže je potřeba zjistit, jak v konkrétním případě topení funguje a co umí a případně nechat nastavit podle potřeb.
budik
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 182
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod driver » stř 14 lis 12:10

Příhřev jede od 5stupňů + - a od září do prosince je 5-10 a totéž březen a duben. Takže nepřihříváš nikdy, jen v zimě. Podzim jaro jezdíš se studeným motorem.
A řekni mi, za jak dlouho máš v městě na oleji aspoň 80? Za 10minut?
Dojnásobná amortizace při příhřevu oproti bufíku, kde je olej na 80ti po jednom kilometru...
Viděl jsi někdy vačku jak ji krásně brousí ložiska mezi ventilem a hydroštelem a studený olej to maže, to mega nenajedeš, ani půl kámo, totéž šály na klice...
Vpodstatě ty součásti jsou při teplém motoru nezničitelné a ničí je jen podchlazený provoz. A 80 na vodě není zdaleka 80 na oleji.
Do města jedině s bufíkem.
Zákon č.361 o silničním provozu, §30: Znamení o změně směru jízdy MUSÍ řidič dávat VČAS PŘED ZAPOČETÍM jízdního úkonu.
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1331
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod Stepan » stř 14 lis 13:15

No když jsem to měl k nájezdu na obchvat cca 400 metrů od kanceláře, tak se služebákem 80stupňů klidně za 5 minut :D
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 2956
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod řidičBOB » stř 14 lis 14:10

Vůbec bych se toho V6 v dieselu nebál. Asi nejvíc tam bude trpět DPF, což bude nově bonus i pro benzíny. Akorát ta spotřeba bude tak 10.
No pain, no gain.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20048
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: V6 diesel vs Praha

Příspěvekod honziss » stř 14 lis 14:11

řidičBOB píše:Vůbec bych se toho V6 v dieselu nebál. Asi nejvíc tam bude trpět DPF, což bude nově bonus i pro benzíny. Akorát ta spotřeba bude tak 10.
S tim pocitam, to bude i u R4 benzinu, ale pri tom najezdu to neni az tak rozhodujici nastesti.
2x V6...685k celkem.
Uživatelský avatar
honziss
Letec
 
Příspěvky: 1915
Registrován: úte 08 bře 09:08

Další

Zpět na Nafta vs. Benzin

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník