Zahrani dieselu pred startem

Které palivo je to pravé pro či ono auto?

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod jannk » čtv 01 lis 14:05

super, tohle jsem si chtel overit
(teda u stareho aute jsem v zime zhavil opakovane v nadeji, ze tomu v mrazech pomuzu ... ale to byly jen moje dohady)
jannk
Spolujezdec
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon 08 říj 14:51

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod Honza42 » čtv 01 lis 15:43

GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.

To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.
Honza42
Mistr volantu
 
Příspěvky: 964
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod rejdy » čtv 01 lis 16:32

SIII 2.0tdi startuje hned, i když kontrolka žhavení zdaleka nezhasla, takže mačkám taky nejdřív jen na zapalování. Takto mi v -25C naskočil stejně jako v plus 20C (ale Verva v nádrži a netvrdím, že bez dvojitého startu by to tak nebylo...). Focus III předFL na zmáčknutí reagoval nejprve žhavením a až po zhasnutí kontrolky (v zimě 2-3s) sám startoval.

Mondeo minulé generace má v návodu výslovně uvedeno, že se má nejdřív stisknout start bez spojky, aby naskočily budíky a až pak startovat.
e36 328i coupe
Uživatelský avatar
rejdy
Autoškolák
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 17 srp 17:59

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod Stepan » čtv 01 lis 17:06

Můj koncern si při postupu "vrazím klíček do zapalování-rovnou do pozice start", kterou využívám v zimě v létě bez rozdílu, ve velkých mrazech klidně i pár vteřin počká a pak až začne točit. V teple to nedělá. Asi si předžhavuje sám :ympeace:
2x dvojlitr dýzl, 0,5x dvouapůla v turbu, šalinkarta a pěškobus.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
 
Příspěvky: 3008
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod Michal220 » pát 02 lis 07:01

Při -20 by to chtělo i premiovou naftu(aspoň aditivovanou)ať je i co startovat-kus ledu blbě hoří
Michal220
Pan Řidič
 
Příspěvky: 208
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod HondaMan » pát 02 lis 07:36

Zase v klidu. Bydlím v horách, -20 tu máme relativně často a ráno jednoduše sednu do auta, zmáčknu start a pomalu se rozjedu.
Bez předehřívání, bez prémiové nafty... Zatím vždy bez problémů.
Speeding. Bringing the World Closer Together.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2499
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod Michal220 » pát 02 lis 09:54

Asi máš k tomu lepší auto nebo jelikož jsi na horách tak na čerpačce mají správnou naftu než někde na jihu kde jsou teploty max do minus 5-10ti.
Michal220
Pan Řidič
 
Příspěvky: 208
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod driver » pát 02 lis 10:59

Honza42 píše:
GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.

To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.

Nevím jestli Supy, bavíme se o třetí generaci, nejsou v tomto očesané, ale Passaty TDI B8 mají všechny Bluemotion technologii, která kromě rekupeace taky sleduje speciální řídící jednotkou nejen procesy nabíjení v maximální možné míře pomoci kinetické energie, ale zejména sledují spotřebu všech komponent a stav aku a pokud se blíží stav, že bude mít aku málo energie, auto to hlásí předem a následně, dle nastavení, to záleží, jak je konkrétní vůz nastaven, umí vypínat spotřebiče. Měly to i některé verze předchozí generace B7, a Audi ještě dříve, teď už to je standart. Takže při patřičném nastavení nelze aku vybít tak, aby jsi nenastartoval. Týká se to i nezávislého topení. Akorát musí být aku v dobré kondici. Pokud se blíží jeho konec, může proces samovybíjení zapříčinit až zamrznutí a destrukci aku v extrému, s tím Bluemotion nic nezmůže, to by nastalo i u aku odpojené od vozu.
Zákon č.361 o silničním provozu, §30: Znamení o změně směru jízdy MUSÍ řidič dávat VČAS PŘED ZAPOČETÍM jízdního úkonu.
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1392
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod GeneHawkins » pát 02 lis 13:39

Honza42 píše:
GeneHawkins píše:Bude to jedno. Žhaví i když otevřeš dveře. Pokud nebude mít nažhaveno, po stisku tlačítka nebude hned startovat.
Je to zbytečná starost.

To jako fakt? Takže když někdo na horách déle nakládá a vrže při tom dveřmi, tak nakonec neodjede, protože baterku nakonec vybije žhavením. Ono někdy to je na nastartování tak tak, takže před tím 10x žhavit zbytečně se už pozná.

Dělal to koncern před dvaceti roky, pochybuju, že by to nedělal teď. Jednalo se buď o odemknutí nebo první otevření dveří řidiče - předžhavil. Ale kdoví, možná to dneska ani není zapotřebí...
Po stisku tlačítka někdy přemýšlí, než začne točit, taky natuty žhaví...
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1388
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Zahrani dieselu pred startem

Příspěvekod driver » pon 05 lis 12:53

No jistě a žhaví tím déle, čím je větší mráz, respektive zejména tehdy, když je malá prodleva mezi odemknutím, otevřením dveří a stiskem tlačítka. Pokud nejdřív nakládáš věci, tak to už je rychlejší, protože to předžhavilo.
Zákon č.361 o silničním provozu, §30: Znamení o změně směru jízdy MUSÍ řidič dávat VČAS PŘED ZAPOČETÍM jízdního úkonu.
Uživatelský avatar
driver
Letec
 
Příspěvky: 1392
Registrován: čtv 24 zář 14:50

PředchozíDalší

Zpět na Nafta vs. Benzin

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků