Stránka 1 z 2

N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: čtv 04 led 21:12
od Rtep2007
Dobrý den,

chtěl bych se vyptat co si myslíte o tomto. Pročítám manuál k nové Opel Insignia a zde jsem se dočetl, že pro benzínový 1.5T motor mohu tankovat N91, N95 a N98. O N100 jsem se nic nedočetl pouze, že nemám používat benzíny a aditiva s příměsí MMT ( nikde jsem zatím nenarazil, že by bylo někde obsaženo).

A nyní otázka, myslíte, že dokonce takto více oktanové PHM může motoru i neprospívat? Nebavme se prosím o nárůstu výkonů a podobných věcech. Nikdo by ani po 1.5T nemohl chtít aby najednou zářilo silou o 10 kW víc. Jde mi čistě o životnost ventilů v důsledku kvalitnějšího (pomalejšího?) hoření benzínu.

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: čtv 04 led 22:10
od mattonecz
to bych se fakt nebál, ale je to zbytečný. do astry sem lil vervu jeden čas a moc užitku to nepřineslo. doporučuju Efektu 95 od benziny, ta má aditiva.

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: čtv 04 led 22:56
od Spectral
Vyšší oktanové číslo tvému motoru rozhodně neublíží, bez obav.

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 09:46
od x2005
Pokud lepší palivo, tak bych primárně doporučil palivo s druhou generací biosložky = tj. bez Babišový řepky. To ale reálně v ČR nikdo moc neprodává. Navíc se lze jen těžko dopátrat skutečného složení paliva. Podle historických testů * mají v ČR biosložku druhé generace Benzina Verva 100, Agip/MOL/Slovnaft Natural 100+ a ten nejvíc prémiový benzín od OMV OMV MaxxMotion 100 plus.

U běžných benzínů prodávaných v ČR se často dosahuje vyššího oktanového čísla větším poměrem biosložky (první generace).

Taky bych se snažil tankovat jen u pump s velkou výtočí.

A opravdu vyšší oktanové číslo modernímu motoru neuškodí.



_____
*) Pokud si dobře pamatuji, tak to bylo ještě za dob Agip v ČR a Benziny s původním vlastníkem. Jestli byl nějaký aktuální test víceoktanových paliv v poslední době, tak to netuším. Dopátrat se nějakého produktového listu platného v současné podobě se mi nepodařilo. Například na stojanu s Verva100 je napsáno "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů"

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 10:37
od Brus
zbývá ale otázka: čemu pomůže ? (pomůže od peněz, to je jasné, ale kromě toho?)

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 10:44
od mattonecz
napr. aby se nausazoval bordel na ventilech a vstricich coz je u primovstriku docela problem. na to ale staci ta 95 s aditivy

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 10:46
od Brus
to není odpověd na N100 vs N95/N98

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 10:49
od mattonecz
je protoze ta 100 je automaticky s aditivy

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 10:57
od Brus
ok :-)

Re: N100 pro motor do N98

PříspěvekNapsal: pát 05 led 11:18
od retron
na stojanu s Verva100 těžko může být napsáno něco jiného než "splňuje ČSN pro benzin 98 oktanů", protože norma na 100 oktanový benzin neexistuje. Při jakýchkoliv testech nikdy nebyl problém s výší oktanového čísla, naopak vždy bylo mírně vyšší i běžná 95ka měla kolem 96 oktanů. Další věc je, že u nás se vysokooktanový benzín nevyrábí, není kde, tzn. všechny 98+ jsou dovoz, ať už z Rakouska, Německa nebo Slovenska (MOL) a většina ne-li všechny by měli být s aditivy druhé generace už kvůli vyšší stabilitě. Jak je to s aditivy, těžko soudit, "obyč." 98 už skoro nikde není, napadá mě akorát Avanti, což je lowcost odnož ÖMV, což málo kdo ví a pochybuju, že by tam vozili jiný benzín.