Stránka 4 z 4

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: sob 25 říj 13:49
od bitmap
To neni moje presvedceni, ale fakt.
Ze vy ten rozdil nejste schopen poznat je vas problem.

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: sob 25 říj 17:18
od Vana
Navrhuji, zkusme zanechat invektiv a raději se bavme proč to tak je.
Kdyby ten rozdíl byl výrazný, řekneme alespoň 10-20%, nešel by přehlídnout. Když to poznat nejde, musí být rozdíl v brzdném momentu nepatrný. Já sám jsem byl přesvědčený, že s plynem to naopak bude brzdit víc. Může to být třeba závislé na konkrétním motoru, třeba podle stupně komprese, časování ventilů apod. ?

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: sob 25 říj 17:25
od Pickuper
brzdnej účinek motoru se odvíjí od stupně komprese

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: ned 26 říj 14:35
od Honza42
Podle mého rozhoduje stupeň komprese a objem motoru, s tím, že víceválec bude brzdit víc než stejně velký méněválec stejného objemu.

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 16 kvě 09:58
od Jiří Dvořák
pavproch píše:
pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty.... :ymblushing:
Hele můj děda měl žigula taky s 5ti kvaltem. Je pravda, že on si tam tu převodovku nějakým způsobem dodělával. Jak to se mě neptejte.

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 16 kvě 10:37
od Shr3k
Dřív měly nafty kompresní poměr 22:1, dnes mají 15:1 a méně, proto méně brzdí. To samé platí i o benzínových turbomotorech s nízkou kompresí. Přirozeně také lépe brzdí motorem třílitrová V6 proti tříválcovému litru. A ještě třetí faktor - zpřevodování.