Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin
Napsal: čtv 23 říj 15:30
Než emisní limity bych si tipnul spíše na výrazně nižší váhu i kratší kvalty togliattské chlouby
Fórum pro náročné řidiče a majitele aut
https://forum.autoforum.cz/
Pokud jde o hodnotu toho zpomaleni, tak problem je v rozdilne vaze tech aut. Pokud pojede zigul a tvoje BMW a oboje trba 60, tak preci jenom ta tvoje trojka te energie bude mit vice a zbrzdit i motorem auto co vazi vice je slozitejsi, zaroven muzes mit celkove mensi ztraty a taky je problem to srovnat protoze je rozdil zda brzdis motorem v ruznych otackach.pavproch píše:moje řidičské poznatky za skoro 30 let s papírama: před 25ti lety žigul 1500 brzdil motorem daleko, daleko víc než brzdí můj aktuální 3er (třílitr)... obojí benzín, atmo.... sice si to nějak nedokážu technicky dát dohromady, ale nemůžou na to mít vliv emisní limity? žigul neměl žádný, zatímco brambor plní EURO5....
Myslíš si to špatně. Vezmi si staré auto s karburátorem a při brždění motorem s vypnutým klíčkem sešlápni plyn. Je to velký rozdíl.Vana píše:Myslím si že samotný podtlak nebrzdí. Podle mě víc brzdí právě motory bez klapky, protože trvale pumpují vzduch přes ventily a kanály a tím vznikají ztráty energie a tedy i silný brzdný účinek. Motor se zavřenou klapkou v sání nic nepumpuje a proto brzdí míň. Ostatně kdysi jsem diesel bez klapky měl taky a brzdil normálně - tj.silně
to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty....pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň