Stránka 2 z 4

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 15:30
od Vana
Než emisní limity bych si tipnul spíše na výrazně nižší váhu i kratší kvalty togliattské chlouby

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 15:42
od goes
pavproch píše:moje řidičské poznatky za skoro 30 let s papírama: před 25ti lety žigul 1500 brzdil motorem daleko, daleko víc než brzdí můj aktuální 3er (třílitr)... obojí benzín, atmo.... sice si to nějak nedokážu technicky dát dohromady, ale nemůžou na to mít vliv emisní limity? žigul neměl žádný, zatímco brambor plní EURO5....
Pokud jde o hodnotu toho zpomaleni, tak problem je v rozdilne vaze tech aut. Pokud pojede zigul a tvoje BMW a oboje trba 60, tak preci jenom ta tvoje trojka te energie bude mit vice a zbrzdit i motorem auto co vazi vice je slozitejsi, zaroven muzes mit celkove mensi ztraty a taky je problem to srovnat protoze je rozdil zda brzdis motorem v ruznych otackach.

Takze to srovnani je slozite celkove. Chybi nejake srovnatelne auto, minimalne z pohledu vahy.

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 16:07
od GeneHawkins
Vana píše:Myslím si že samotný podtlak nebrzdí. Podle mě víc brzdí právě motory bez klapky, protože trvale pumpují vzduch přes ventily a kanály a tím vznikají ztráty energie a tedy i silný brzdný účinek. Motor se zavřenou klapkou v sání nic nepumpuje a proto brzdí míň. Ostatně kdysi jsem diesel bez klapky měl taky a brzdil normálně - tj.silně
Myslíš si to špatně. Vezmi si staré auto s karburátorem a při brždění motorem s vypnutým klíčkem sešlápni plyn. Je to velký rozdíl.

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 17:45
od pavproch
@vana+goes: rozdíl v hmostnosti těch dvou aut je fakt velmi výrazný.... vaz2013 =1030 kg, 330ix= 1715 kg...

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 17:54
od Vana
pavproch: a podobně výrazný bude i rozdíl v délce kvaltů


GeneHawkins: zkusím ale jsem přesvědčený, že se sešlápnutým plynem to bude brzdit víc. Dám vědět

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 17:57
od pavproch
asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 18:51
od Honza42
Hmotnost a při dojezdu z vyšších rychlostí i odpor vzduchu. Po přesedlání ze socialistického samohybu do skutečného automobilu jsem asi zaznamenal největší rozdíl. Prostě setrvačná hmotnost prohnilého kapitalismu a vyspělého socialismu se zásadně lišila.

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 19:18
od pavproch
pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty.... :ymblushing:

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 19:27
od Vana
Jo zrovna jsem se chtěl zeptat kdes sehnal takový atyp :-)

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Napsal: čtv 23 říj 19:30
od pavproch
náhodou byli bastliči, co na motor z žigula napasovali 5MT z polského fiata....