Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Které palivo je to pravé pro či ono auto?

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Vana » čtv 23 říj 15:30

Než emisní limity bych si tipnul spíše na výrazně nižší váhu i kratší kvalty togliattské chlouby
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1067
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod goes » čtv 23 říj 15:42

pavproch píše:moje řidičské poznatky za skoro 30 let s papírama: před 25ti lety žigul 1500 brzdil motorem daleko, daleko víc než brzdí můj aktuální 3er (třílitr)... obojí benzín, atmo.... sice si to nějak nedokážu technicky dát dohromady, ale nemůžou na to mít vliv emisní limity? žigul neměl žádný, zatímco brambor plní EURO5....


Pokud jde o hodnotu toho zpomaleni, tak problem je v rozdilne vaze tech aut. Pokud pojede zigul a tvoje BMW a oboje trba 60, tak preci jenom ta tvoje trojka te energie bude mit vice a zbrzdit i motorem auto co vazi vice je slozitejsi, zaroven muzes mit celkove mensi ztraty a taky je problem to srovnat protoze je rozdil zda brzdis motorem v ruznych otackach.

Takze to srovnani je slozite celkove. Chybi nejake srovnatelne auto, minimalne z pohledu vahy.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
 
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod GeneHawkins » čtv 23 říj 16:07

Vana píše:Myslím si že samotný podtlak nebrzdí. Podle mě víc brzdí právě motory bez klapky, protože trvale pumpují vzduch přes ventily a kanály a tím vznikají ztráty energie a tedy i silný brzdný účinek. Motor se zavřenou klapkou v sání nic nepumpuje a proto brzdí míň. Ostatně kdysi jsem diesel bez klapky měl taky a brzdil normálně - tj.silně

Myslíš si to špatně. Vezmi si staré auto s karburátorem a při brždění motorem s vypnutým klíčkem sešlápni plyn. Je to velký rozdíl.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1388
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod pavproch » čtv 23 říj 17:45

@vana+goes: rozdíl v hmostnosti těch dvou aut je fakt velmi výrazný.... vaz2013 =1030 kg, 330ix= 1715 kg...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12449
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Vana » čtv 23 říj 17:54

pavproch: a podobně výrazný bude i rozdíl v délce kvaltů


GeneHawkins: zkusím ale jsem přesvědčený, že se sešlápnutým plynem to bude brzdit víc. Dám vědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1067
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod pavproch » čtv 23 říj 17:57

asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12449
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Honza42 » čtv 23 říj 18:51

Hmotnost a při dojezdu z vyšších rychlostí i odpor vzduchu. Po přesedlání ze socialistického samohybu do skutečného automobilu jsem asi zaznamenal největší rozdíl. Prostě setrvačná hmotnost prohnilého kapitalismu a vyspělého socialismu se zásadně lišila.
Honza42
Mistr volantu
 
Příspěvky: 964
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod pavproch » čtv 23 říj 19:18

pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň


to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty.... :ymblushing:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12449
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod Vana » čtv 23 říj 19:27

Jo zrovna jsem se chtěl zeptat kdes sehnal takový atyp :-)
Naposledy upravil Vana dne čtv 23 říj 19:30, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1067
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvekod pavproch » čtv 23 říj 19:30

náhodou byli bastliči, co na motor z žigula napasovali 5MT z polského fiata....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12449
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

PředchozíDalší

Zpět na Nafta vs. Benzin

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků