Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od bitmap »

To neni moje presvedceni, ale fakt.
Ze vy ten rozdil nejste schopen poznat je vas problem.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Vana »

Navrhuji, zkusme zanechat invektiv a raději se bavme proč to tak je.
Kdyby ten rozdíl byl výrazný, řekneme alespoň 10-20%, nešel by přehlídnout. Když to poznat nejde, musí být rozdíl v brzdném momentu nepatrný. Já sám jsem byl přesvědčený, že s plynem to naopak bude brzdit víc. Může to být třeba závislé na konkrétním motoru, třeba podle stupně komprese, časování ventilů apod. ?
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Pickuper »

brzdnej účinek motoru se odvíjí od stupně komprese
Niko nadžanel ko kerdža
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Honza42 »

Podle mého rozhoduje stupeň komprese a objem motoru, s tím, že víceválec bude brzdit víc než stejně velký méněválec stejného objemu.
Jiří Dvořák
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 16 kvě 09:41

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Jiří Dvořák »

pavproch píše:
pavproch píše:asi jo, no.... u žigula na dálnici při 140 i na pětku chtěl motor vyskočit z auta.... už si to nepamatuju, ale imho to bylo 4500 toček nejmíň
to sem ale zase napsal kravinu.... můj žigul měl enem 4 kvalty.... :ymblushing:
Hele můj děda měl žigula taky s 5ti kvaltem. Je pravda, že on si tam tu převodovku nějakým způsobem dodělával. Jak to se mě neptejte.
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 760
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Brzdný účinek motoru - rozdíl nafta benzin

Příspěvek od Shr3k »

Dřív měly nafty kompresní poměr 22:1, dnes mají 15:1 a méně, proto méně brzdí. To samé platí i o benzínových turbomotorech s nízkou kompresí. Přirozeně také lépe brzdí motorem třílitrová V6 proti tříválcovému litru. A ještě třetí faktor - zpřevodování.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Odpovědět