Nafta patří do kamen.

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16350
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od pavproch »

řidičBOB píše:A proto se já chovám pragmaticky - živím 12 aut, u kterých většina najede 50t km/rok+ a ty jsou dieselové.
Ve firmě máme 8 aut (3x benzín, 5x dýzl) a největší nájezd mám stejně já..... :ymhug: :D , takže budu postupně (jaxe ojedou, fčíl mají ODO cca 120-150kkm) dýzly nahrazovat benzínem.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27027
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od řidičBOB »

Hele, já měl R36 a ročně jsem platil za PHM téměř ½ mega. Teď v dieselu jsem někde lehce nad polovinou. Jsou to peníze, které musím vydělat. Ne, že by to byl problém, ale jak se říká: mít 250 a nemít 250 = rozdíl 500 ;-)
Ale další mé služební auto bude na 75% benzín. Rakev přece nemá kapsy.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
northwind
Pan Řidič
Příspěvky: 225
Registrován: pon 09 bře 20:31

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od northwind »

Je pravda, že benzinové vozy a jejich servis už není o tolik levnější než naftové? Myslím např. TSI vs TDI-CR u koncernu? Já měl vždy diesel, kromě mých mladých let, ale s přibývající prací a nájezdem km jsem skočil do nafty a tak nějak si nepřipadám chudší..
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Zajda »

řidičBOB píše:Hele, já měl R36 a ročně jsem platil za PHM téměř ½ mega.
Když to od boku přepočítám - tos najezdil 100 000 km ročně se spotřebou 15? :)
《》
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27027
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od řidičBOB »

Jo, to by tak odpovídalo...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Zajda »

:D Slušný výkon
《》
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od driver »

Já nechápu, čemu se furt divíte?
Jeli jste někdy něčím v automatu s čtyřkolkou na velkých kolech? To nejezdí za 6 ani za7 když člověk ráno vstane a už ví, že vše nestíhá ani kdyby makal do půlnoci...
Jen to natočíš a vyskáčeš z metropole přes červené s klimou, furt stojíš, spotřeba atakuje průměrem dvacku jen proto, že to běželo ráno 10minut před barákem, než jsi našel, co jsi hledal, město tomu nepomůže a pak čistě jen samotný furt levý třeba na plzeň taky nejde pod 10 a celkový průměr když máš 13 nebo 17 je jen o tom, kolik kamiónů Ti zavře levý a to se ani nepřiblížíš někde ke 200kmh... Teď si vezmi, že od dubna do prosince jsou všude stavby zůžení a nebo to stojí hodinu, dvě, tři, slunko pere, zkus přijet na jednání zpocený, takže klima jede furt motor taky, jako když je průměr pod 20 tak se ničemu nedivím. Ničemu. A kdo lítá venku a má otevřené dvěstěpáďo ... :D
Já když vidím borce v benzínu, tak se jen směju...
řidičBOB píše:mít 250 a nemít 250 = rozdíl 500 ;-)
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Stepan »

Na druhou stranu, firma pro své společníky většinou unese hodně :) To co říká BOB je brutální případ a asi není o čem debatovat. Bond tu kdysi psal, že 430d mu žralo 10 a M3 něco pod 13. Při 60 000km rok ten rozdíl činí kolik, pět až 6k měsíčně? To bych řekl, že se v celkových nákladech na provoz M3 ztratí :ymhug:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27027
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od řidičBOB »

Asi by to firma u mého povozu unesla. Ono v mém konkrétním případě nebyla ekonomika provozu tím hlavním argumentem. Pro můj provoz (90% dálnice) mi to celkově dávalo větší smysl než podobné auto v benzínu, které jsem měl do té doby.
Když nic jiného, tak ten hon proti dieselům bude mít za následek rozvoj benzínových agregátů a jejich návrat do aut, kam už se vracet neměly - třeba V6 u VW.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5448
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Nafta patří do kamen.

Příspěvek od Stepan »

Jsem myslel akorát to, že pro společníka+jednatele* v jedné osobě, nebývají ty náklady na PHM na jeho (=jednom) autě nijak zásadní a že když ten benzín chce, tak ho může mít a vlastně se to "nepozná". Něco jiného je fleet pro bandu obchoďáků a techniků, kde se vše násobí a navíc z toho vidíš akorát náklady**. Proto čumím, že pp chce přecházet na benzíny pro zaměstnance.

*Klidně i v menší, ale prosperující firmě.
**Je fakt, že kdybych měl na stole dvě naprosto stejné pracovní nabídky, kde rozdíl by byl akorát ve služebním autě, třeba O3 RS TSI vs. O3 RS TDI, tak beru TSI. Ale kdyby byla k TDI třeba 3-4tis. vyšší mzda, už by to bylo na pováženou. Takže auto na benzín může být pro menší skupinu zaměstnatelných považováno za benefit, ale kolik takových najdeš, že? :D
vím, že takhle už to dávno nefunguje, ale chápem se ;;)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět