střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
symetrala
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 01 pro 22:52

střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od symetrala »

Zdravím,
tankuji natural 95 do fabia 1, bude nějak z dlouhodobeho hlediska vadit, kdyz natankuji např. MOL EVO 100+ s ETBE a pak zase natural 95? Resp. zda je dobré tzv. "propláchnutí" motoru lepším palivem či takovéto střídání není vhodné?
Předem díky za zkušenosti/rady.
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 763
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Shr3k »

Pokud má fabka klepsenzor, může mít plovoucí předstih a ten si přizpůsobovat, jinak jí je to úplně buřt.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 455
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od PepaSFI »

myslím že ani ten klepsenzor s tím nic nedokáže. Kam by asi ten předstih ladil? Že by někde na stopkách naměřil o půl sekundy lepší zrychlení? Kdoví jestli vůbec. Atmo motor zas tak moc možností nemá. Ale dotaz zněl jestli to může vadit. Nemůže. Výrobci předepisují minimální oktanové číslo. Jediné čemu by to mohlo vadit je peněženka, ty prémiové jsou jaksi předražené.
Palivo s ETBE má v zásadě dvě výhody. Jedna je oktanové číslo, odolnost proti detonačnímu hoření. Což se u normálního motoru vůbec nijak neprojeví. A druhá je, že by to snad, na rozdíl od etanolu, nemělo do sebe tahat vodu, vzdušnou vlhkost. To pomůže hlavně při skladování, u sezonních vozidel. Pak je tady degradace plastů, stárnutí hadiček, těsnění a to se obávám že ti nikdo neřekne protože to trvá dlouho a u staršího auta se bude těžko dokazovat jestli je normální že se po dvaceti letech uklepala trubka. Jistou zkušenost mám ze zahradní techniky kde trůbl s tvrdnutím gumiček vyřešilo přidávání aditiva.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Zajda »

Problém se střídáním žádný nebude. Ale jelikož Fabia 1 stooktan nijak nevyužije, nevidím důvod to dělat. Ty premiové benzíny se na "propláchnutí" doporučují ne kvůli vyššímu oktanovému číslu, ale protože mají čistící aditiva. Přidával bych pravidelně do N95 VIF benzin aditiv, cenově to bude nesrovnatelné, čistící efekt lepší, jelikož se bude tvorbě nových úsad trvale i předcházet.

Jak padlo výše, výhoda 100oktanů bez lihu je pak samozřejmě ještě ve zmíněné době skladování, což ten VIF taky dokáže řešit.
Nedokáže asi řešit kompatibilitu těsnění vs. lihu. Ale to bys musel na premiové palivo přejít trvale.
A Fabia by měla být vpohodě i u nastupujícího E10.
《》
symetrala
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 01 pro 22:52

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od symetrala »

Ano přesně o to jde, nastupující E10...sice by dle jejich informaci mela byt v pohode, ale riziko leptani tesneni atd. je tu vyšší...
Auto je používáné těměř denně. ..
Pridavny aditivum se mi tam nechce pokazdy prilivat...
A co brat Natural 98 v E5 (jestli bude dostupne)? Oproti 100okt. by to bylo cenově prijatelnejsi.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Zajda »

Pokud jde o těsnění, tak co má mít za význam střídání paliva?
Jako že jednou za pár nádrží jednorázově ulevíš těsněním? Nějak śe v tom ztrácím.

Kolik čeho má nějaká noname 98 půjde zjistit tak maximálně z dodacího listu konkrétního závozu, který bude k vyptání u obsluhy.
Jedině u EuroOilu to výhradně u obyč. N95 a nafty jde vidět v jejich mobilní aplikaci.
Screenshot_20231127-183648_EuroOil.jpg
//opraven obrázek
Naposledy upravil(a) Zajda dne pon 04 pro 00:56, celkem upraveno 2 x.
《》
symetrala
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 01 pro 22:52

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od symetrala »

To střídání paliva směřovalo k tomu, jaké jsou možnosti čerpat něco jiného než N95 s E10, protože E10 ničí těsnění atd.
Takže myslis to tak, že N98 nemusí byt ve skutecnosti 98, že nejbezpečnější je tankovat 100okt?
Jinak, obrazek se ti zrejme nenahral spravne.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od petr_riha »

Do jedničkové fabie bych radši nalil aditivum, než do toho rvát 100. Přijde mi to ekonomičtější, ale každého volba.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16374
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od pavproch »

Já do všech svých aut (2x BMW N52B30, VW 2,0TSI EA888 a Fiat Fire 1,2i 8V) liju jen Vervu 100 (u soukromých to leze do peněz, ne že ne, u firemního 3er taky, to platí "moje" firma)) ale mám z toho dobrý pocit, protože s benzínem jim dávám jen ETBE, které je imho menší "sfinstvo" než bio-složka. Nemám ale patent na rozum.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jerry
Letec
Příspěvky: 3346
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od jerry »

Prostudoval jsem manuál k Suzuki Swift Sport. Maximálně je povoleno 10% biolihu, což je E10. Ale jedním dechem tam píšou, pokud auto vykazuje horší jízdní vlastnosti (výkon, zrychlení, běh motoru), tak přejděte na benzin bez biolihu. Takže to dobré není a oni si jen myjí ruce. Stejně se vyjadřují k ukazateli doporučené zařazené rychlosti. Vše jsou to jen výmysly pomatené EU. Čert aby už jí vzal.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět