střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od jarka »

Z pohledu dobrýho pocitu, je aditivace VIFem taková cesta rozumu. Je to za dobrý peníz a i v SM o tom byl test ze zkušebny, že to opravdu pomáhá pro vnitřní čistotu motoru (jestli to bude mít menší spotřebu, tak to je na hranici chyby měřitelnosti). Dávám to do obou daily aut (sportík a tipo), ale nepozuruju vůbec nic (ale dávat to budu pro dobrý pocit stejně :) ). V garáži mám 10L kanystr VIFu a jen si přelívám do malých origo 100ml lahviček od VIFu co vozím v autě a je to i celkem minimální oser navíc (na manipulaci).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od petr_riha »

Asi tak nějak bych to viděl, jak píše jarka.

Btw. cca 20 let zpět jsem měl v okolí zkušenost, že do auta, kam se lila běžná 95 (dost možná i noname), po tankování "lepšího" od Shell došlo k uvolnění nějakých usazenin z nádrže a ucpání... asi palivového filtru? Že "běžné" palivo je neuvolnilo a usazovalo/nechalo usazovat, agresivnější Shell nepomohl a neochránil.

Nevím, co je na tom pravdy, třeba to bylo celé jinak. Podávám, jak jsem před lety nakoupil.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 763
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Shr3k »

PepaSFI píše: ned 03 pro 18:23 myslím že ani ten klepsenzor s tím nic nedokáže. Kam by asi ten předstih ladil
Nahoru pochopitelně. Viz příklad, dvoulitr atmosféra Mazda MX-5 z roku 2005. Mapa předstihu pro vysokooktan a nízkooktan pro vysokou zátěž. Mezi těmito mapami se plynule ladí podle klepsenzoru. Klepsenzor slyší klepání, stahuje předstih, snižuje moment a tím i výkon. Klepsenzor neslyší klepání, přidává předstih, zvyšuje moment a tím i výkon, dokud klepání opět neuslyší.
2023-12-04 12_19_12-WinOLS5 for Default.jpg
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 455
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od PepaSFI »

no to je pravda, jenže tady se bavíme o poněkud jiném motoru, určeném pro trošku jiné použití. Tady je řeč o lidovce, ne o sporťáku. Obvykle to bývá u takového auta laděno velmi konzervativně aby to při blbým zacházení moc netrpělo. Prostě nahoru jen velice opatrně a radši ne moc.
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 282
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Duke_Luke »

to ano, klasiky N/A su ladene dokonca ,ze to ide aj na zdechlej N91, ked je poriadne zvetrana N95 niekde z cisterny z hornej dolnej. Skor to pocitit na turbomotoroch. A cistiace ucinky, ak to je len priamovstrek, tak vycisti nula nula prd okolo sania, leda tak piesty .
symetrala
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 01 pro 22:52

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od symetrala »

Tak pokud to srhnu, tak E10 by ve Fabii snad tolik skodit nemelo, nicmene doporučujete pred kazdym tankovanim N95 nejdrive dolit aditivum (coz je celkem opruz, vozit s sebou plechovky). Nejlepsi reseni dle mne tedy bude nejspis tankovat N98 u Eurooil, pokud nechci riskovat problemy s palivovym filtrem a s tesnenim...
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Kavis »

Zajda píše: ned 03 pro 20:03 ... samozřejmě ještě ve zmíněné době skladování, což ten VIF taky dokáže řešit.
Ke me se jeste kdyz jsem pracoval v Elitu/LKQ prave dostala uplne opacna informace. Vif je fajn, pokud to jezdi, ale pri dlouhodobem uskladneni snad urychluje "parafinovateni" a na to se prej nedoporucuje. Videl jsem i demonstraci ve zkumavkach, kdy do toho kapli nejakou sracku, ktera vlastne behem par vterin simulovala nekolik mesicu/let starnuti paliva s aditivem a VIF z toho nevysel zrovna nejlip. Meli tam liqui moly, tec2000, BG, VIF a jeste cosik, ale to uz si nevzpomenu. Ja nejvice, co se tyce aditiv, vyplachu a podobnych veci fandim tec2000 a BG.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1876
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Zajda »

Parafinovatění? To jsme u nafty, ne? Paradoxně ten diesel aditiv sám o sobě pod nulou tuhne, ale filtrovatelnost nafty zlepšuje :-)
Zbytek popisu vypadá spíše jako kouzelnické číslo ale těžko říct, možná někdo od fochu by pod tím identifikoval konkrétní zkoušku.

Jinak u benzin aditivu se chlubí sloganem "potlačuje negativní vliv biosložek". Což potvrzuje krom referencí uživatelů zahradní techniky např. i tento polopatický test. Prostě ani u odstátého paliva s VIFem se nevytvoří ten lepkavý sranec, který by zalepil palivový systém.
https://www.youtube.com/watch?v=kwkjQQe ... byrecenzie

Jinak právě VIF s.r.o. u dodává aditiva pro Orlen, aditivuje se nejen řada Verva ale i Efecta.
https://www.facebook.com/story.php?stor ... 5486395266

Osobně ta aditiva beru za dostatečně prověřená a jakožto konzervativní motorista jsem chtěl jít na jistotu, takže s jinými ani zkušenost nemám.
《》
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 763
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Shr3k »

PepaSFI píše: pon 04 pro 17:52 no to je pravda, jenže tady se bavíme o poněkud jiném motoru, určeném pro trošku jiné použití. Tady je řeč o lidovce, ne o sporťáku. Obvykle to bývá u takového auta laděno velmi konzervativně aby to při blbým zacházení moc netrpělo. Prostě nahoru jen velice opatrně a radši ne moc.
Stejné řízení motoru používají i 1.4/1.5/1.6 motory ZJ/ZY/Z6 Mazda 2/3 (2003-). Tak se zase vracíme k mému "Pokud má fabka klepsenzor, může mít plovoucí předstih a ten si přizpůsobovat, jinak jí je to úplně buřt.". :D
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem

Příspěvek od Arkis »

VIF u benzínu určitě prodlužuje životnost benzínu. Používáme ho do čtyřkolky i zahradní techniky. V maloobjemovém motoru stačí normálnímu benzínu 3 měsíce a už zasere karburátor biosložkou. S VIF nastartuje i po půl roce.
Odpovědět