Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Které palivo je to pravé pro či ono auto?
Kedar
Adept autoškoly
Příspěvky: 10
Registrován: pon 06 lis 16:20

Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od Kedar »

Ahoj dlouhá léta jezdím z HDi motorem 66 kW. Nyní se kvůli nájezdu do 10 000 km ročně ,jezdím delší ale hlavně kratsi trasy,,poohlížím po benzínovém autě nejlépe atmosféře. Když jsem se v atmosférickém dvou litrů projel zjistil jsem že pocitově to jede o dost hůř i když to má dvakrát tolik kW co mé původní auto. Proto bych asi musel zvolit turbo benzín a tím pádem se dostávám k dotazů jestli vlastně turbo benzín už nemá stejné nástrahy jako turbo nafta a tím pádem bych mohl klidně jít do nafty 🤔 a tím bych si rozšířil možnost výběru aut.
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od mattonecz »

s atmosférou se musí umět jezdit. pokud to má 2x víc kw tak to prostě pojede mnohem líp než dehet bez výkonu. to je nesmysl co píšeš
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Kedar
Adept autoškoly
Příspěvky: 10
Registrován: pon 06 lis 16:20

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od Kedar »

No prostě popřesedlání 66 kW v turbo dieselu a nasednutí do 110 kW atmosférického benzínu jsem byl docela zklamaný i když jsem se to snažil točit tak žádný zátah se nedostavil. Když jsem pak přesedlal zpátky do mého pažouta tak jsem si připadal jak ve formuli. Budu muset vyzkoušet jinačí atmosféru jestli se nejednalo třeba o nějaky horší kousek. Protože mám ještě srovnání se starou 206 1,4i 55 kW a ta pocitově jede určitě líp než ta 2l atmosféra ve Fordu.
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od petr_riha »

Vlastně nevím, jakou odpověď očekáváš... s atmosférou se musí trochu cvičit, nebát se řadit. Aby bylo auto s dvojnásobným výkonem pocitově horší, je divné (pokud není 2x těžší, nebo totálně dokurvené).

Otázka pak tedy je, v čem ten dvakrát silnější motor byl. Jestli porovnáváš nějakou 206 a dvoutunové auto, tak ano, dvouitrová atmosféra tam může být slaboučká.

Obecně auto více kW/kg bude živější. Při stejném poměru výkonu ti bude připadat živější benzín.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 3974
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od HondaMan »

Záleží na hodně parametrech. Táta míval Hondy CR-V 2.0i v automatu a byla to tragedie přestože měly 110/114kw. Civic v manuálu se 66 kw byl pocitově mnohem svižnější.

Největší zklamání byl Challenger 3.6i. Má přes 300 koní a pocitově jede mnohem hůř než 2l nafta v Superbu.

Dovedu si představit, že Mondeo s 2.0i a automatem bude pocitově i reálně spíše průšvih.
2.9T RWD
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 254
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od denis »

Ďalšia vec je, čo znamená pojem točiť. Pre niekoho, kto je zvyknutý na turbodiesle to môže znamenať 3k otáčok. Pritom bežné 2.0 atmosféry s podobným výkonom majú max výkon okolo 6k otáčok a max krútiaci moment cca 4k, plus v nízkych otáčkach sú ešte viac pridusené kvôli euro normám.
Pridajme k tomu ťažšie SUV s nezmyselne dlhou 5 stupňovou prevodovkou a záťahu sa ani nedočkáme na 4-5 stupeň.
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Kedar
Adept autoškoly
Příspěvky: 10
Registrován: pon 06 lis 16:20

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od Kedar »

Je fakt že sem to točil tak do 4,5 tisic,ale už to strašné křičelo😁.No to Mondeo bylo 5 kvalt manuál.zkusim ještě mazdu z 2 litrem a nepřímim vstřikem,ale asi bude lepší 2,5 litr,taky vyzkouším,ale musím met kde vypůjčit.pak ještě ten Accord 2,4 i.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1533
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od abgx1 »

No, mondeo je dost tazka krava. A 4500rpm je malo. Ved tie atmo pri 4000 este len zacinaju. Treba tocit aspon do 6000
Uživatelský avatar
mattonecz
Letec
Příspěvky: 3234
Registrován: čtv 01 zář 10:56

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od mattonecz »

Accord 2.4 jede krasne :)
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex :( 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5455
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Turbo diesel/atmosféra benzín/ turbo benzin

Příspěvek od Stepan »

https://www.autorevue.cz/na-brzde-ford- ... 175-252-km
Pokud nemáš srdce to rvát i za 4500 ot., je malej atmo benzín nesmysl :-)
A co si budem, to auto bude 20 let starý, to nejlepší má dávno za sebou a každej poník chybí.
Provozujem u nás po vesnici podobně starou atmosféru v podobně velkým autě jako multikáru.
Každej rok (á +- 5000km) je znát. Jede to hůř a hůř, kopec k baráku se dřív dal vyletět na trojku, teď už tam přijde dvojka. Hřbitov se blíží :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Odpovědět